Motorower dla nowicjusza

Wiec na początku o mnie 21 l , 190cm 95kg wagi poziom zagadnień mechaniki -pani z tipsami(jestem facetem), ale z racji wykonywanego zawodu ostatnio wzięło mnie na motorower wiec będę chciał się nauczyć naprawiać(czyli wołam kolegę ze wsi co w podstawówce rozbierał wszelakiej maści silniki do ostatniej śrubki i patrze) :) mam prawko kat. B wiec znam sie na przepisach, czy zrobię A-nie wiem ale wątpię.

Motorower kupuje dlatego żeby oszczędzić na dojazdach, wiadomo ze najlepiej bezawaryjny ale takich to nie ma :) Na razie mam zamiar jeździć na 50 i nie tuningować go i nie zdejmować blokad bo chce żeby mi dłużej pożył, ale kto wie jak szybko się zirytuje jadać 50:) Przez ostatnie dwa tygodnie przeczytałem chyba wszystkie możliwe artykuły na skuterowo.com i na wszelakich forach.

typy to :
junak 901
barton fighter
benzer gsr / shaft / aston
(propozycje innych modeli mile widziane:)

1.budżet 3500zl wiec to będzie chinol bądź kraje ościenne, używane zagraniczne odpadają bo znam dwa przypadki 3 tys zakup 2 tys części, cale wakacje remont, 500 km przejechane i na zlom.
2. dlaczego motorower? bo tak mi doradzili znajomi mowiac ze prostszy w naprawie i dluzej pochodzi od skutera.

Dzisiaj podjechalem do najblizszego delara (benzeru) i oczywiscie uslyszalem ze chinskie i koreanskie to gowno i ich jest dobre bo tajwanskie wiec stoi pomiedzy chinolem a japonczykiem zreszta u nich w fabryce produkowane sa podobno silniki do japonczykow(ciekawe ile w tym prawdy) oczywiscie potem powiedzial zebym sobie kupil seicento i wrzucil do niego gaz a nie piep**yl sie z motorowerem xD

wiec ktory wybrac? i wierzyc na slowo ze ich cudowne maszyny przejada 25 tys i dopiero do remontu silnik?

Ja Ci mogę polecić Router WS50, albo ten co ostatnio wchodzi: Router Bassa WS50:) Wygodny i fajny sprzęt.
I nie mów że nie będziesz szybko tuningował:) Ja swojego mam niecały miesiąc, a już chce silnik 110 zakładać:) Bo ogólnie prędkość jest ok, ale ruszanie pod góre... masakra...
Znaczy najgorzej nie jest, ale jest nie całkiem ok:)

A ja ci mogę polecić skoro i tak patrzyłeś na Benzery.
To może Benzer Yankee, mam od jesieni i jestem bardzo zadowolony, wygodny, mało pali.

Jak ja nawet nie wiem gdzie znajduje się świeca w motorowerze to na pewno będę po miesiącu tuningował xD dostałem magiczny katalog z maszynami benzera i tam bylo ze 125 pala prawie tyle samo co 50 (50-2 l ; 125-2,6 l) ze wzgledu na moja mase wypadaloby wlasnie miec troche mocniejsza maszyne(czyli wybrac sie na prawko A) ale czy takie maszyny beda w stanie przejechac wiecej kilometrow? w sensie 50 - 20tys ; 125- 40 tys? pytam sie tak przyszlosciowo zeby nie zakladac za dwa lata nowego watka:) a moze w ogole pojsc od razu na prawko A1 i od razu kupic 125?

iśc na prawko i kupić 250-500 a nie 125.

I dac za niego moje pensje z 3 lat xD sorki to nie dla mnie xD

Witam, pisze z prosba o doradzenie mi przez kogos ogarnietego w zakupie skutera. Jestem pod tym wzgledem zupelnym amatorem, nigdy nawet nie jezdzilem. Jednak z racji tego ze mieszkam w Krakowie i codziennie na uczelnie musze pokonac prawie cale miasto zdecydowalem sie na zakup skutera. Z racji tego ze jak juz napisalem jestem w tej dziedzinie zupelnym zoltodziobem prosze o jak najszersza i "lopatologiczna" rade.

Maszyna tylko i wylacznie do jazdy po miescie, zadnych dalszych wyjazdow. Zalezy mi zeby jak najmniej palil. Nie musi byc jakos mega zrywny i dynaniczny, wiadomo jednak ze fajnie by bylo jakby sie nie tylko "toczyl" ale chodz odrobine dalo sie nim przyspieszyc. Pojemnosc 50 cm3. Dosc czesto beda na nim jezdzic 2 osoby.

Jak u kazdego studenta tak i u mnie w portfelu nie ma niewiadomo ile funduszy. Nie mam jakiegos okreslonego polapu, jednak wiadomo ze im taniej tym lepiej, nie potrzebuje jakies super maszyny tylko miejskiego "jezdzidelka" na codzien. Nie chce jednak zeby odbilo sie to bardzo znaczaco na jakosci i zebym kupil chinskie gowno ktore po roku sie rozleci. Wole dolozyc troche wiecej a kupic cos co mi dluzej posluzy i nie bedzie trzeba co chwile naprawiac, jednak wiadomo ze bez szalenstw.

Jakie skutery polecacie, na co ewentualnie zwrocic uwage przy zakupie gdybym nie znalazl tutaj czegos dla siebie i szukal w sklepach na wlasna reke?
Czy warto wogole rozgladac sie za uzywanym czy przy o wiele mniejszej rozpietosci ceny pomiedzy uzywanym o nowym niz przy samochodzie lepiej dac wiecej i kupic nowy na gwarancji?

Aha i najwazniejsze-mieszkam w bloku i czy w tym wypadku wchodzi wogole w gre garazowanie go (oczywiscie na okres letni) "pod chmurka" przykrytego jakims pokrowcem lub czym innym?

Ja mógł bym poradzić ci keeway hurricane ,sam go mam jeżdżę nim dość sporo ,11 tys km mój grunt to las :D co poradzę nie mam kasy na crossa lubię jeździć po lesie szybko i kręto a i mój par parek daje sobie radę i nigdy mnie nie zawiódł , z silnikiem nie było problemów z zawieszeniem również więc jak wydałem kiedyś kiedyś te 3,5 tys zł to sądzę że naprawdę i to naprawdę na siebie zarobił poza tym 2 miejsca więc z policją bez problemu, spalanie ok 2,2 l /100 km , 3 schowki (przód nad lampą , przy kolanach pod kierownicą , pod siedzeniem i ewentualnie kufer ) osiągi 50 km/h przyśpieszenie nie najgorsze.



a mozesz mi powiedziec jeszcze jak jest z jazda w 2 osoby? bo na troche pogrzebalem na ten temat i na forach ktos pisal ze w 2 osoby wogole nie chce uciagnac-prawda czy ktos pojedynczy ferment sieje?

Lata,, no cóż na samym początku wiadomo że od razu nie wyrwiesz na koło ale spokojnie uciągnie bez problemu a prędkość sam czy z kimś będzie się różnić o max 5 km/h no chyba że te osoby ważyły obie po 120 kg ( bez obrazy ) to już będzie mieć ciężej ale też da radę

jamal - z góry zakładasz, że nie ma bezawaryjnych skuterów.Jesteś w dużym błędzie - ale nie będę Cię na siłę przekonywał do niczego. Zakładasz, że jazda na jednośladzie ma być tania - jak kupisz chiński produkt, to zapewniam Cię - na pewno ani bezawaryjnej ani taniej jazdy taki produkt CI nie zapewni.
Dla przykładu powiem Ci tylko, że Kymko Nexxon, na którym jeździłem, a obecnie mój kolega z pracy NIGDY się nie zepsuł! Koleś co dziennie nim dojeżdża do pracy w różnych warunkach - i nic! Ani żarówka się nie przepaliła. Ma już ponad 20tys. kilometrów przejechane - zmienia tylko olej i leje benzyne - spalanie ma na poziomie 2L/100km - ale zapewne tego modelu nigdy nie brałeś pod uwagę, pewnie dlatego że wygląda jak klasyczny motorower a nie jak ścigacz.
Za niecałe 4tys. zł kupisz nówkę w salonie - czyli za mniej niż kosztują niektóre chińskie wynalazki ulepione z plasteliny. Pozdrawiam.

Wcale nie głupio radzisz:) prosta kalkulacja, przed chwila znalazłem ze nexxon ma 12 tys km gwarancji(no chyba ze pomyliłem z jakimś przebiegiem xD) Ja to spokojnie wyrobie w jeden sezon. przechodząc na złotówki 11z./100km wychodzi 1300zl za benzyne na okresie gwarancyjnym, a mój samochód chla 8 l czyli 43zl/100 (corsa z 97 wiec nie ma sensu gazować xD) przez 12 tys spale benzyny za 5200zl. Oszczednosc na benzynie wynosi 3800 czyli prawie zakup motoroweru. liczby zaokraglone, wiadomo jeszcze inne koszta typu olej ale to w obu pojazdach wymieniac... Tak, to sie oplaca:D tylko przez ciebie nie naucze sie sam naprawiac xD

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/brommers-overige-merken/m791467249-rieju-mrt-pro-black-series-bj-2011-2255-km-1e-eigenaar.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer co myślicie o tym ???

fajne, tylko podobno jest problem z częściami do rieju

Kristop napisał:

fajne, tylko podobno jest problem z częściami do rieju

czesciami typu nawet mnie niestrasz jutro jade go ogladać

oglądnij, jak dobre to kupuj, bo okazja;)

Mam jeszcze jedno pytanie:) skoro wszystko jest z tych samych czesci tylko inny plastik... to jaki model silnika wybrac?

Zlinczujcie mnie tak jak "edka z krain" ale ja wcale nie widze opcji edytuj :D wzgledem poprzedniego postu nie chodzi mi o 2t albo 4t, bo w chinolach jest prawie zawsze 4T :) tylko o typ silnika czy wszedzie jest to samo (139QMB) tylko z lepszej jakosci materialow? jak cos na googlach szukalem a nie znalazlem xD