Mam problem ze skuterem huatian 4t mianowicie skuter chodził nawet dobrze pomimo faktu że odpalał tylko na gazie a na ciepłym silniku bez gazu miał zepsutego kopniaka postanowiłem go rozebrać naprawiłem i złożyłem spowrotem od tego momentu skuter nie chce odpalać na zimnym silniku i zawala świece na czarno przed rozebraniem kopniaka nie działo się coś takiego regulowałem mieszankę paliwowo powietrzną ale skuter ledwo reaguje na kręcenie tą dyszą świeca i tak czarna gaźnik jest wyregulowany prawidłowo do tego po rozebraniu kopniaka pasek przy opalaniu lekko piszczy ale to chyba nie jest rządem problem proszę o pomoc
Sprawdź kompresję. Zdejmij węża od podciśnienia kranika paliwa i sprawdź czy przypadkiem nie leci nim paliwo. Jeśli tak jest regulacja gaźnika nic nie da.
Wsęsie z karania czy przy odpalaniu ma posiekać bo jak zdejmę wężyk od gaźnika to z kranika
nika kapie a jeżeli chodzi o ciśnienie to przy kręceniu rizrusznikiem z wężyka psiaka paliwo po czyszczeniu świecy odpala za pierwszym razem a po zgaszeniu znowu świeca czarna
Na wyłączonym silniku. Z kranika idą dwa węże. Jeden do gaźnika a drugi jest od podciśnienia. Jak silnik jest wyłączony to z żadnego z tych węży ma nie cieknąć paliwo. Jeśli cieknie z któregokolwiek to kranik do wymiany.
A to u mnie są trzy jeden od baku do kranika jeden do gaźnika i na grze kranika jest od podciśnienia czyli jak odepne ten od podciśnienienia i od gaźnika i będzie ciekło z którego kółek otworu z kranika to kranik do wymiany? Wsumie to ma sen bo czytałem na internecie że świeca jest czarna bo skuter ma ubogą mieszankę w benzynę zaraz zobaczę i napisze co się dowiedziałem
Otuż sprawdziłem kranik i nic z niego nie cieknie może jakieś inne pomysły
To może być wszystko. Ja bym zaczął od sprawdzenia kompresji żeby było wiadomo czy szukać problemu w silniku czy gdzieś obok.
A jak to sprawdzić w jakiś łatwy sposub
Sposób sprawdzenia jest łatwy. Trzeba wkręcić manometr zamiast świecy i zakręcić silnikiem ;). Możesz też kupić nową świece i zobaczysz czy na nowej będą te same objawy. Jak tak to potem myśleć co dalej robić.
Takiego miernika nie posiadam ale mogę założyć starą świece która jeszcze chodziła ale była zmieniona na zapas jeżeli zrobi się czarna to co morze być przyczyną dodam iż świeca była dokręcania na Maxa a dzisiaj przy zdejmowanie odkreciła się bez żadnego problemu trochę się zdziwiłem była cała czarna wraz z gwintem i jeżeli skuter jedzie na czystej benzynie a na dole ma dolewany olej silnikowy to 4t czy 2t bo to może być ważne mi się wydaje że 4t
Spytam się na zapas ponieważ jestem zielony w tym temacie jeśli skuter jeździ na czystej benzynie i na dole ma olej silnikowy chyba to 4t czy 2t bo to morze być ważne w tej sprawie
Tak. 4t. Nie może być inaczej
To pójdę jeszcze sprawdzę filtr powietrza patrzyłem rzeźby sprawdzić ssanie i wkręcić starą świece jak będę po testach to napisze
Przedmuchałem cały gaźnik, filtr powietrza, gwint od świecy kompresorem odkręciłem ssanie wyczyściłem zmontowałem wszystko wygląda na to że jest okej ale ostateczny werdykt będzie jutro po założeniu starej świecy tak samo się zakopciła po przedmuchaniu wygląda lepiej ta świeca i odziwo zapalił za pierwszym razem ale to mogą być tylko pozory jutro z rana na zimnym silniku się zobaczy czy odpali jak nie to zdejmę ssanie i je sprawdzę bo dzisiaj już nic nie zrobię jeżeli ssanie będzie zepsute to mamy przyczynę a jeśli nie to prawdopodobnie Doś z silnikiem jest nie tak
Świeca też wyczyszczona ze starego nagaru? Jeśli wyczyściłeś wszystko to zostaje tylko odpalić skuter i regulować mieszankę paliwowo powietrzną na gaźniku aż będzie działać płynnie i stabilnie. Później ustawić wolne obroty i przejechać się (najlepiej z 10km) Po powrocie gasisz silnik, wykręcasz święcę i w ten sposób ocenisz po tym co widzisz czy dobrze wyregulowana została mieszanka. Jeśli jest w ogóle nie zakopcona to znaczy, że odrobinę za mało paliwa. Jeśli jest bardziej czarna to znaczy, że za dużo paliwa. Niekoniecznie oznacza to, że trzeba regulować gaźnik. Może to być też wina ssania, lewego powietrza, nieszczelnego filtra albo w ogóle braku gąbki w filtrze. Gąbka powinna tam być, nie porozrywana i nasączona w oleju do filtrów powietrza. Wszystko szczelnie skręcone (filtr, króciec ssący, dolot powietrza, przewody paliwowe i podciśnienia, skręcony szczelnie gaźnik) Jeśli tu wszystko jest prawidłowo, a świeca jest odpowiednia do silnika, skuter odpali i da się w końcu wyregulować. Świeca zakopca się na czarno niemal zawsze ale w miarę pracy silnika oczyszcza się do koloru zwanego kawą z mlekiem. Taki brąz, raz ciemniejszy raz jaśniejszy. Żeby dobrze wyregulować gaźnik to jednak całe popołudnie zejdzie, więc lepiej to zrobić w weekend.
Spytam się jeszcze czy da się sprawdzić kompresje bez manometr? Za chwilę idę uczelniac uszczelki regulować mieszankę itp. Zapytam się jeszcze który kabel przy ssanie to plus? ja mam żułty i zielony z czarnym paskiem
Nie da się bez manometru. A kable do ssania z tego co pamiętam to obojętne jak podłączysz. Tam jest grzałka. Jak chcesz ją sprawdzić to miernikiem sprawdź opór.
Wygląda na to że ssanie jest wporządku podpiełem pod aku poczekałem parę minut i się odrobinę wysuneło jutro zobaczę kompresje dzwoniłem do pobliskiego serwisu koszt to 30zł nie mam już pomysłu co mogło się popsuć jutro też zmieniam pasek napędowy bo strasznie piszczy przy odpalaniu jeżeli to kompresji niema to nic innego jak remont silnika w serwisie gościu mi powiedział że prawdopodobnie to wina silnika ponieważ wcześniejszy właściciel wymienił sam cylinder na 80cc a reszta silnika jest na 50cc i to może być przyczyną uszkodzenia silnika dodam iż mam dwa skuter i ten drugi odpala normalnie bez gazu a ten musi mieć gaz na Maxa aby odpalił na zimnym silniku
O tym nie wspominales że był zmieniany cylinder. To jest duże prawdopodobieństwo że jest źle wyregulowany gaźnik. I objawy są podobne. Jak sprawdzisz kompresję i będzie ok to polecam kupić nowy gaźnik dostosowany do większej pojemności i nie powinno być problemu z odpalaniem
A czy minie wtedy problem czarnej świecy jak dokupie gaźnik 80cc?