Małe obroty przy 60 km/h

Witam mam Zippa Quantuma 4t z 2012 roku i mam pytanie odnośnie obrotów tzn czy przy 60 km/h obroty powinny być ok 6100 obr/min ? Posiadam cylinder 72 i prędkość 60-65 nie jest satysfakcjonująca. Po czym rozpoznać czy moduł jest odblokowany czy zablokowany ? Moduł posiadam z wtyczką 4+2. Pozdrawiam

Zazwyczaj po wariatorze (ślad wejścia paska napędowego na obwód wariatora). A są tam jeszcze jakieś rolki, tuleja wariatora, etc. Ze skuterowym CVT nie ma zwykłej nudy. NIE MA, trzeba się edukować w danym temacie. Koniecznie.
-
Zacznij jednak od tej pełnej sprawności silnika spalinowego, bo inaczej, to jest to taki sam temat jak... zabijanie much na ścianie. Zwykłą łopatą.
-
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/baotian_motor_servicemanual.pdf
&
http://www.t4bmotorsports.com/media/wysiwyg/GY6Manual.pdf
-
Silnik, rolki, tuleja, pasek, sprzęgło. Wszystko ma być na tip-top. Grzebaj ostro.

Pasek wchodzi na max wariatora tzn jest prawie na rancie. Rolki mam 5g. Tuleja jest skrocona o ok 3 mm. A moj tata jest mechanikiem ale samochodowym i nie bardzo siedzi w skuterach ale jak zajdzie potrzeba to mi pomoże. Więc co wymienic aby lecial z te 70-75km/h. Prosze pomóżcie. Z góry dzięki

Nikt nie odpowie ?

krótszy pasek albo przełożenia zmienić- o ile będzie miał dość mocy żeby tyle pojechać

60-65 km/h? :) A mi się wydaje, że problemem nie jest wspomniana przekładnia przez mądrego człowieka H2SO4, tylko zbyt mała dysza w gaźniku, nie właściwa mieszanka.

Czy po wymianie na większy cylinder zmieniłeś dyszę w gaźniku na większą? Przy tym cylindrze zalecana jest dysza 0,85 mm., przy zblokowanym filtrze powietrza.
No i najważniejsze - Jakiego koloru jest świeca?

albo ile kłamie prędkościomierz

izdebski12 napisał:

60-65 km/h? :) A mi się wydaje, że problemem nie jest wspomniana przekładnia przez mądrego człowieka H2SO4, tylko zbyt mała dysza w gaźniku, nie właściwa mieszanka.
Czy po wymianie na większy cylinder zmieniłeś dyszę w gaźniku na większą? Przy tym cylindrze zalecana jest dysza 0,85 mm., przy zblokowanym filtrze powietrza.
No i najważniejsze - Jakiego koloru jest świeca?

Sory że długo nie pisałem ale nie miałem czasu aby to sprawdzić (szkoła a dzień coraz krótszy). Po zmianie pojemności na 72 dysza została zmieniona na 85 lub 90( wyciągnięta zwężka a filtra powietrza ) Kolor świecy też jest prawidłowy, a może go moduł blokować ? Mam taki moduł jak na tej aukcji allegro http://allegro.pl/tuning-odblokowany-modul-do-skuterow-chinskich-4t-i4662663950.html ale mój skuter przy 5g rolkach ma niecałe 6 tys obrotów

Nikt nie pomoże ?

dokręca sie do 6000obr i koniec ? bardzo nisko sie kręci co wskazuje za ciężkie rolki. Ale wymiana rolek może za sobą pociągnąć więcej zmian.

za twarda centralka.

Rolki zmieniałem na 5g i przy prędkości maksymalnej ok60km/h obroty wynoszą ok 6000 obr/min. Centralka seryjna czyli co mam zmienić na miększą ? Można prosić o linka np do allegro jaką kupić ?

a prócz modułu zablokowanego są jeszcze jakieś inne blokady?

http://allegro.pl/sprezyna-centralna-stage6-soft-gy6-chinskie-4t-i4606684912.html

od h,,a

no, już lepiej zobacz na tej sprężynie jak będzie, modułu lepiej nie odblokowywuj, bo silnik będzie ci kręcił jeszcze większe obroty, będzie więcej palił, bardziej się grzał i krócej pojeździ, przy 60 km/h 6 tys obrotów to już troszke za dużo, przy 70 km/h powinien mieć 6 tys obr dopiero, chyba że ma bardzo małą moc albo pasek ci się ślizga... zobacz czy masz luzy na wale też

Moduł już jest odblokowany

i dalej kreci 6 tys rpm max?

6000 obr to dużo przy 60km/h???
żart ?

chyba ciut za duże, chyba że jego silnik generuje bardzo mało mocy, pasek się ślizga czy luz na wale itp. U siebie jak jade 70 km/h to mam 6 tys obr, a jak jade 80 km/h to mam 7 tys