Kymco Nexxon - czas tuning zacząć

Witam szanownych kolegów....No własnie, przymierzam się do zaczęcia tuningu mojego Nexxonka 4T... Na początek planyje zmienic cylinder, i tu właśnie moje pytanie...czy http://allegro.pl/skuter-4t-100-cm-cylinder-glowica-wal-modul-dysza-i1889840659.html taki będzie pasować? W aukcji pisze że pasuje do Ogara 900 a podobnie jak Ogar mój nexxon posiada silnik 139FMB, dlatego stad moje pytanie...Może jakis inny byscie zestaw mogli polecic...? Linki chetnie widziane :-) Zaznaczam od razu że nie chcę zmieniać gaźnika bo mam w dobrym stanie. Będę wdzięczny za pomoc, którą i tak juz trochę udzielił mi Madi i Mario50o za co dziekuję :-)

Edit - Ty masz FMB a zestaw jest do QMB choć może pasuje, ale niech ktoś się wypowie co to montował

No ale na aukcji pisze że pasuje do Ogara więc już sam nie wiem, pogubić sie w tym można dlatego pytam :-)

http://allegro.pl/cylinder-tuning-110-ogar-900-los-gb-street-cross-i1934550605.html#delivery tenm by pasował ale podobno trzeba by rozpoławiac silnik żeby wal zmienić...

Tern na pewno będzie pasował a silnik - tak trzeba rozpołowić aby wał zmienić

no zobaczymy na ile mi fundusze pozwola :-) jak nie to wymienie narazie cylka na 72 a na wiosne jak uzbieram to kupie najwyżej cały silnik 110cm nowy...a co do tyningu, to co można by jeszcze dodać? myślę o swiecy irydowej i nowej cewce ze zwiekszonym woltarzem, może żebatka na tył? tylko jaka żeby miał lepszy v-max bo na starcie to az tak mi nie zależy bo już 2 lata jakoś jezdzę zbierając się spod swiateł jak mucha w smole i w sumie tak mi to nie przeszkadza...coś jeszcze można by zmienić?

Żółwik - może na początek taki cylinder, 70 ccm za 70 zł, myślę, że dobra oferta

http://sklep.motor-land.com.pl/p-16520-cylinder-kymco-nexxon--activ-tuning-47-mm/

no ale jeszcze głowica potzrebna, wiec poszukam na allegro żeby głowica była odrazu w zestawie

Do 70 nie potrzeba innej głowicy, co najwyżej można dać wałek rozrządu z innymi krzywkami, aby czasy otwarcia zaworów się wydłużyły.

no ale nie chcę przepoławiać silnika, czyli głowicy nie potrzeba? wydawałomi się że jest konieczna...

a co do cewki się jeszcze zapytam...bedzie pasować taka jak od np ogara 900?

cewki nie musisz wymieniać skoro działa

no ale mi chodzi o taka z wiekszym voltarzem bo zamierzam całą zime przejeździć no i ułatwi ona chyba start w zimne dni

szczerze mówiąc to nie wydaje mi się abyś odczuł poprawę po zmianie cewki

Witam i odświerzam temat.
Oddałem mojego Nexxona do autoryzowanego serwisu Kymco by zmienić cylinder na 72cm (kupiony w motor-land.pl). Okazało się, że sam cylinder nie wystarczy. Musi być koniecznie w komplecie nowa głowica. Wymiana samego cylindra, powoduje, że tłok uderza o zawory. Serwis zamówił cały zestaw, jutro lub pojutrze odbieram motorower po modyfikacji. Podzielę się wrażeniami z jazdy - czy będzie odczuwalny przyrost mocy ( na tyle na ile pozwoli mi jazda na dotarciu silnika...).
Niech kolega Zulwiczek powie, czy w końcu wymienił sam cylinder czy jednak komplet. Znamy problemy kolegi Zulwiczka z jego Nexxonem po zmianie cylindra. Może podzieli się uwagami z innymi - napisze dokładnie co zrobił z motorowerem.... Myślę, że wielu posiadaczy tego sprzętu będzie z uwagą śledziło ten wątek.
A może ktoś inny też zmieniał w swoim Nexxonie cylinder na większy?

cały komplet. Też na początku myślał że sam cylek starczy ale okazało się, że głowicę też trzeba zmienić. A Zulwik coś nie wchodzi na forum ostatnio, ciekawe czemu...

Witam.
Dzisiaj odebrałem z autoryzowanego serwisu Kymco mojego Nexxona po zmianie cylindra, głowicy i zdjętej blokadzie na gaźniku - komplet 80cm tajwańskiej firmy Racing Bee...
Teraz po kolei....
Jadąc 15km do serwisu odniosłem wrażenie, że sprzęt jest strasznie mułowaty. 1-szy bieg służy wyłącznie do ruszania, od razu trzeba było wrzucać 2bieg. 3 bieg najbardziej elastyczny - wolna jazda i ewentualne rozpędzenie się do 30-40km/h. 4 bieg wyłącznie na prostej - lekkie wzniesienie powodowało spadek prędkości i konieczność redukcji na niższy bieg. Pod lekkie wzniesienie z 4-ki musiałem redukować szybko do 3 biegu a nawet do 2-go - masakra...
Po odbiorze z serwisu totalny szok!
Od razu z 2 biegu można dynamicznie ruszać rozpędzając się bez problemu do 30-40km/h... Szybka redukcja do 3-ki i po paru sekundach 4-ka! Teraz najbardziej elastycznym biegiem jest 4-ka...
Na 4-tym biegu można jechać wolno oraz dynamicznie przyspieszać! 1 bieg stał się zbędny! Wracając do domu pozwoliłem sobie pokonać wspomniane wzniesienie jeszcze raz... Cały czas na 4-tym biegu - silnik nie traci mocy, manetka gazu odkręcona do połowy...
Wszystko to przetestowane w przedziale prędkości max do 50km/h - wiadomo docieranie nowego tłoka i cylindra...
Podsumowując:
Motorower zyskał dodatkową moc, która pozwala w końcu na dynamiczną jazdę. Jazda z manetką odkręconą zaledwie do połowy stała się komfortowa. Jadąc nawet na zatłoczonej ulicy operować można tylko 3 i 4 biegiem. 4-ka stała się bardzo elastyczna - to zasługa pewnie dodatkowej mocy.
Kolejny wniosek. Mając teraz silniejszy silnik koniecznie należy zmienić zębatkę zdawczą - napędzającą na większą. Powód? Teraz 1 bieg stał się zbędny, bo można dynamicznie ruszać z 2-go. Po zmianie zębatki, z jedynki będziemy nadal ruszać dynamicznie, ale zyskamy dłuższe przełożenia - zakres prędkości na kolejnych biegach będzie większy. W konsekwencji zwiększy się Vmax - ale to dla mnie nie ma znaczenia.
Najważniejsze jest to, że podobnie jak kiedyś mając odblokowanego dwusuwa, mogę ruszać ze stopu dynamicznie i w zaledwie kilka sekund osiągnąć na prostej 50km/h - taką prędkość mogę utrzymać pokonując nawet strome wzniesienie.
Całkowity koszt modyfikacji to 350zł. I tu najważniejsze. Nie straciłem gwarancji na motorower. Po przeglądzie gwarancyjnym założę większą zębatkę, wówczas podzielę się z Wami wrażeniami z jazdy.
Pozdrawiam, Bernard z Zabrza.

W temacie tuningu kolejne pytanie...
Od jakiegoś czasu staram się ustalić dokładny rozmiar oryginalnej zębatki zdawczej w Nexxonie 13z. Czy ta zębatka jest identyczna jak w ogarze 900? Obydwa motorowery mają podobny silnik 139FMB. Na aukcjach ani w sklepach internetowych nie umiem znaleźć większej zębatki.
Doszedłem do wniosku że założę zębatkę 15z. Może ktoś podeśle linka do takiej zębatki? Byłbym wdzięczny! Kolejne pytanie dotyczy tuningu optycznego.
Myślałem o zamontowaniu szyby czołowej - szczególnie przydatnej w zimne i deszczowe dni. Jest wiele uniwersalnych szyb, montowanych pod lusterka. Może ktoś posiada taką szybę i podzieli się wrażeniami, może ktoś doradzi jaką wybrać?
Teraz opony. Czy ktoś montował szersze opony niż te oryginalne? Mam wrażenie, że montowane seryjnie sprawdzą się na asfalcie, w terenie może być już z nimi problem. Widziałem w naszym rozmiarze takie z bieżnikiem terenowym... Co o takich sądzicie?
http://www.bazarek.pl/produkt/2616665/opona-terenowa-sniegowo-blotna-marki-heidenau-k46-275-17-47m.html
http://www.bazarek.pl/produkt/2616668/opona-terenowa-sniegowo-blotna-marki-heidenau-k58-275-17-47j.html

Witam
Benekpe możesz napisać, gdzie można kupić ten zestaw 80cm, rozumiem, że zmieniłeś cylinder, tłok i głowicę?
Co do zębatki to u mnie oryginalnie siedzi 11z i nawet nie myślę o zmianie na większą, bo sprzęt jeszcze osłabnie... Obecnie jeżdżę na oryginalnym cylindrze a w gaźniku skrócona przepustnica (odblokowany?) i dynamika oraz moc nie porywa. Na zębatce 13z pewnie byłby kłopot z ruszeniem, obecnie np, jadąc pod wiatr ciężko się rozpędzić, ale ja sporo ważę. Według mnie 15z to nawet po tuningu za dużo.

Ten zestaw - cylinder, tłok i głowicę - zamówił i kupił autoryzowany serwis. Podejrzewam, że ten zestaw dedykowany jest pod Ogara 900, ale do naszego Nexxona też pasuje bo to ten sam typ silnika, więc pewnie jest ogólnie dostępny w sklepach internetowych.
Tak jak pisałem wcześniej. Dla mnie to przełożenie jakie mam - 13z jest za małe. Praktycznie 1 biegu nie używam, bo z 2 ruszam dynamicznie. 4 bieg jest bardzo elastyczny, z wolnej jazdy dynamicznie przyspiesza - wystarczający zapas mocy. Dzisiaj na prostej przez chwile jechałem ok 80km/h, a manetka nie był do końca odkręcona.
Dzisiaj kupiłem zębatkę 15z do Ogara 900. Jutro ją założę.
Wydaje mi się że na takim przełożeniu, będę wykorzystywał 1 bieg do ruszania, wydłużą się biegi, a 4 bieg na prostej przy niższych obrotach zapewni mi prędkość 60-70km/h (nie będzie tak żyłowany silnik...) - jak dla mnie optymalną i gwarantującą w miarę bezpieczne poruszanie się po drodze. Gdybym chciał jeździć 120km/h kupił bym sobie motor.
Co do twoich 11z, to mam wrażenie, że Nexxony są sprzedawane z dwoma zestawieniami zębatek: 11z-41z, i 13z-43z, bo takie zestawy z łańcuchami są oferowane pod nexxona w internecie. Więc jak zmienisz cylinder zębatka 13z, będzie optymalna - tak jak dla mnie 15z... Tak myślę...
Pozdrawiam.