Kupno skutera.

Witam,potrzebuje pizdzika do codziennej 40km jazdy do pracy, na cel ten moge przeznaczyć ok 2tys zlotych.
Który z tych będzie najbardziej bezawaryjny :
http://allegro.pl/skuter-zipp-toros-cy50t-6-el-rio-czerwony-2014-i4514250074.html
http://allegro.pl/okazja-skuter-romet-router-classa-4t-czestochowa-i4484791899.html
http://allegro.pl/skuter-romet-router-deluxe-kask-i-alarm-gratis-i4513603198.html

żaden z nich i żaden za 2000zł

A za ile?, tylko żeby byl nówka bo nie znam sie na mechanice za bardzo.

maszyny w miare bezawaryjne zaczynają się około 4000zł zarówno za nową bida wersje z tajwanu jak i używaną z japonii. poniżej tej kwoty jest coś chińskiego - a z tym jest loteria. Zależy jak złożyli, jaka sztuka..itd

te 4tys to dopiero za 2miesiace bym uzbierał a poco na zime moto;). A moze jednak na używanych bym lepiej wyszedł?, te 2 miałem na oku:
http://olx.pl/oferta/simson-skuter-CID5-ID6xIVz.html#cca1a7e204
http://olx.pl/oferta/suzuki-katana-derbi-aprilia-yamaha-peugeot-honda-aerox-CID5-ID6MeGH.html#9c28fd91c1

simson to zabytek,odpada. a z kataną ryzyk fizyk.

Jeśli skuter który ma być twoim pojazdem co jazdy codziennej (intensywna eksploatacja) nazywasz "pizdzikiem" to będziesz raczej potrzebował maszynki z wyższej półki ;] Dlaczego? Ponieważ chińska produkcja nie jest tzw bezobsługowa, czyli wymaga nieco wiedzy użytkownika, który oprócz serwisu, sam monitoruje stan skutera. Oczywiście nie ma maszyn niezniszczalnych... W celu zmniejszenia kosztów lepiej będzie wziąć silnik czterosuwowy. Z dwusuwami jest tak, że dają więcej mocy ale też więcej palą i ten dźwięk... albo się kocha albo nienawidzi :)

Zaczynając od niższej cenowo półki masz Kymco Agility 4T (mały gabaryt) czyli taka budżetowa jakość:
http://otomoto.pl/kymco-agility-50-4t-skuter-warszawa-raty-M3975555.html

Inna propozycja od Kymco, tyle że o ciut większym gabarycie na dużych kołach (wygodne na naszych marnych drogach) z silnikiem 4T
http://otomoto.pl/kymco-agility-city-a-c-50-4t-M3303889.html

Lub coś naprawdę konkretnego od Kymco - New Dink
http://otomoto.pl/kymco-dink-50-4t-muddy-warszawa-M3936387.html

Opcje z silnikami 2T to popularna budżetowa Kymco Vitality
http://otomoto.pl/kymco-vitality-50-wyprzedaz-wrobud-motocykle-M3479120.html

Albo wygodny i nieco większy Kymco Bet & Win
http://otomoto.pl/kymco-bet-win-50-super-cena-wrobud-motocykle-M3483407.html

A teraz wchodzimy na półkę markową, propozycje zaczynamy od Piaggio ZIP (mały gabaryt)
http://otomoto.pl/piaggio-zip-4t-do-miasta-na-wyscig-jez-M484116.html

Nie sposób też nie wspomnieć o Yamaha Neos
http://otomoto.pl/yamaha-neos-4-suw-moto-radom-polecam-M3222883.html

Jest też propozycja od Hondy z modelem Vision 4T, ale cena obecnych egzemplarzy jest zawyżona (zeszłoroczne można było kupić w salonie za 6500zł)
http://otomoto.pl/honda-vision-vision-50-skuter-honda-warszawa-M3387687.html

Nie można też pominąć Vespy (na której dla wielu ludzi de facto kończy się świat skuterów) na przykład S50 2T najtańsza jaką w tej chwili widzę:
http://otomoto.pl/vespa-inny-vespa-s50-s-50-2t-gdynia-raty-M3898114.html

Lub Vespa LX50 2T
http://otomoto.pl/vespa-lx-50-2t-M3651677.html

Ooo szkoda mi tyle kapuchy na jednego pizdzika;D,co najwyżej wybiorę któregoś z pośród używek może się trafi dobry i bezawaryjny , np któryś z tych:

http://olx.pl/oferta/tgb-303-rs-2005-rok-maly-przebieg-CID5-ID6HMPP.html#cca910baa7
http://olx.pl/oferta/yamaha-aerox-2001r-CID5-ID6ooJw.html#cca910baa7
http://olx.pl/oferta/piaggio-nrg-mc2-sportseries-lc-jedyny-taki-CID5-ID6Mb1l.html#165328ef59
http://olx.pl/oferta/suzuki-katana-derbi-aprilia-yamaha-peugeot-honda-aerox-CID5-ID6MeGH.html#f3a2e35829

tom66666 napisał:

Ooo szkoda mi tyle kapuchy na jednego pizdzika;D,co najwyżej wybiorę któregoś z pośród używek może się trafi dobry i bezawaryjny , np któryś z tych:

dobrze to napisałeś "może się trafi" ;)
może mi się trafi 6 w lotka :D

ta, na pewno.
9-cio latek
13-to latek po tuningu
15-to latek po wymianie cylindra
15-to latek o stanie którego nic nie wiadomo... ale ma naklejke Airsal wiec może po wymianie gara
i wszystkie te cuda za 2500.Wg mnie czasy świetności ich wszystkich sie już skończyły.
Nie czaruj się.
potrzebujesz jakieś 1000zł więcej i szukaj Kymco Bet&Win bo to spore skutery i raczej małolaty tym nie sportowały. Mają szanse pożyć
http://allegro.pl/motocykle-5557?order=m&string=kymco+Bet%26Win&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v6-p-4-mt-0718&department=wszystkie+dzia%C5%82y

kup se taki i miej wyjebane
http://www.electro.pl/Motorower_ZIPP_Toros_WJ50_28EL_CLASICO_29_Czarny_28kufer_2014_29-s782674.html?utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=2014-08&utm_content=782674&utm_term=Skutery_i_motorowery

Mówisz że po co ci na zime. A w zimie nówki możesz kupić taniej:D Np. w 2015 możesz trafić na wyprzedaż 2014;)

Kristop ma racje gb street da sąsiada w tamtą zimę kupowałem za 2100 a teraz są po 3tyś

no ten wj50 wygląda na solidny i tani pojazd wiec chyba na to sie zdecyduje:D, tylko szkoda ze nie ma tego nigdzie w sklepie i bede musiał przez allegro kupic;)

tom66666 napisał:

no ten wj50 wygląda na solidny i tani pojazd wiec chyba na to sie zdecyduje:D, tylko szkoda ze nie ma tego nigdzie w sklepie i bede musiał przez allegro kupic;)

Solidny z której strony..? :D
BTW to jest biegówka (przekładnia manualna).

solidny z każdej!!

tom66666 napisał:

no ten wj50 wygląda na solidny i tani pojazd wiec chyba na to sie zdecyduje:D, tylko szkoda ze nie ma tego nigdzie w sklepie i bede musiał przez allegro kupic;)

Ludzie którzy go nie mają, plują na ten model. Ci co go mają bardzo sobie chwalą. Jak się komuś nie podoba wygląd to jego problem. Pamiętaj tylko, że w nim biegi nie działają jak w motocyku: nie ma 1 w dół, a luz 2 3 i 4 w górę, tylko wszystkie biegi od luzu w dół, a redukujesz w górę (lub piętą). Do tego z 4 możesz od razu wrzucić na luz. Cóż, trzeba się do tego przyzwyczaić; działa to inaczej niż zwykle. Do tego są b.oszczędne (zużycie 1,8...2,2/100km są na porządku dziennym. Najtaniej dostaniesz na http://electro.pl z dowozem w dowolne miejsce kraju na drugi dzień ---> GRATIS! Osobiście na nim siedziałem i powiem że bardzo fajne siedzitko. Wielkość starego Simsona więc wszędzie go wciśniesz ;).

mądra wypowiedź a nie typu nie nie kupuj bo chiński kup markowy za 2,5 tyś wpierd.. 2tyś w remont to polatasz jak zajeździ kupi drugi i ciekawe cz 2 chińskie pojeżdżą niż 1 używany markowy.

Dodam tylko, że za 2500 - 3000 zł można na luzie kupić używany markowy skuter, do którego mało co trzeba dołożyć na start. Trzeba tylko kupować z głową, nie podpalać się - wiadomo, że jeżeli sprzedaje 16 latek, skuter ma łyse opony, podniesiony tył i oklejony jest bzdurnymi naklejkami, to można sobie odpuścić właściwie bez oglądania.

Jak już kiedyś pisałem, miałem i sam sobie serwisowałem chińczyka i później Speedfighta 2 (którego kupiłem za 2600 rok temu i sprzedałem za 2800 w tym roku...) Chińczyk jest skarbonką dla odpornych psychicznie użytkowników z podstawową wiedzą techniczną, chętnych do dalszej nauki. Ja tam się cieszę, bo nabyłem głęboką wiedzę o chińskim 4T 50cc i jego osprzęcie, a części jakoś drogie nie są. Ale do codziennej bezproblemowej jazdy to mu daleko.

Ja i tak miałem dobrze, bo jak widziałem co dzieje się ze skuterami kupionymi w markecie to strach w oczach normalnie... I jeszcze ta ich śmieszna gwarancja, za którą trzeba płacić po kilkaset złotych co chwilę na bzdurnych przeglądach...

Po 1,5 rocznej walce z chinolem odstawiłem go na glanc i sprzedałem. Peugeot to była całkowicie inna bajka. WSZYSTKIE pieniądze, które w niego włożyłem zapłaciłem bo tak CHCIAŁEM a nie MUSIAŁEM. To niesamowicie solidna maszynka dająca dużo frajdy z użytkowania.

Żebym został dobrze zrozumiany - pojmuję dobrze czemu ktoś może chcieć kupić nowego chińczyka za 2000 zł (finanse oraz ta nieszczęsna gwarancja, która jak dla mnie jest całkowitym nieporozumieniem), ale proszę o niemydlenie oczu, że markowy Peugeot, Aprilia, Gilera za 2500 - 3000 to jest złom i skarbonka, bo jak kupisz z głową to posłuży długo, bezawaryjnie i w zasadzie bez wkładu finansowego poza pierdołami typy wkład filtra albo klocki. Z ciekawostek wystrzegałbym się raczej używanych Aeroxów, bo to ulubiony obiekt molestowania 14-15 letnich domorosłych tunerów i stunterów :)

Ja zwracam uwagę, że mało kto kupujący pierwszy jednoślad potrafi robić to "z głową". Łatwo jest innym polecać zakup dobrej używki, ale trzeba pamiętać, że do oceny stanu trzeba mieć trochę wiedzy i doświadczenia i wiedzieć co zweryfikować , żeby nie kupić "trupa w szafie".

Co ciekawe, to wiele osób, które polecaja teraz markowe używki, zaczynało od........ chińczyków, bo wtedy nie byli jeszcze tacy "z głową" albo nie mieli na podorędziu osoby , która mogła im pomóc w weryfikacji używanego sprzętu.

Może zamiast odradzać na starcie chińczyki, to te osoby posiadające juz "głowę" powinny zaoferować pomoc w wyborze dobrego markowego skutera za kilka tys..... tylko czy wezmą na siebie ta odpowiedzialność?...... posta z dobrymi radami pisze sie zdecydowanie łatwiej.....