Witam was tak ja Opisię tematu mam Italejt Formula i tak dziś zmierzyłem kompresje i wykazało mi 4,5 atmosfery czy tam ciśnienia w cylindrze . A tak cylinder mam malossi 50 + głowica malossi i oczywiście tłok sworzeń itp. Odkręciłem głowicę zdjąłem cylinder i patrze tłok dziwnego kolory cylinder porsysowany . I tak czy szlif cylindra przywróci mi kompresje jaka była w na poczatku ( a własnie jaka powinna być kompresja ) Dodam tyle , że skuter leciał tak koło 70 no w porywach 75 .
O to fotki proszę was o pomoc drodzy użytkownicy tego forum jak by zdjęcia cylka nie były by dokładne to mogę zrobić nowe i wstawić bo cylinder mam w domu
Nowe skutery mają max 10 bar (2 suwy)
Przy 8-miu już po woli nadaje się do szlifu
Nie jestem do końca pewien tego co napisałem ale na 75% mam rację
ale mi kolego nie pomogłeś ale czy muszę robić szlif , cylinder w dobrym stanie jest z tłokiem >?> ja się nieznam więc was się pytam
jak mówisz że jest porysowany i taka słaba kompresja to jak najbardziej szlif pomoże
ale po takim szlifie długo ta komprecha będzie się utrzymywała ?
Kompresja jest tragiczna… bardzo mała :!: jeśli jest to cylinder żeliwny to tak szlif pomoże i przywróci kompresje… tylko musisz kupić większy tłok niż do 50ccm i dać to do szlifu i się wyszlifują tak żeby było dobre wraz z nowym tłokiem który też trzeba będzie wyszlifować aby pasował do tego skuta… jak najbardziej szlif musi być :!:
Daj to do jakiegoś dobrego zakładu to zrobią ci to na cacy :roll:
Ale aż dziwne że na 50ccm i przy tak małej kompresji idzie ci aż 70-75 :!:
Aha i z tego co widać tłok też jest już na wykończeniu ale do szlifu i tak musisz kupić nowy tłok…
Będzie tak jak pryz nowym… o ile dobrze ci to zrobią…
I po naprawie - docieranie
cylek jest żeliwny , a to może nie trzeba robić szlifu jak mi tyle idzie ??
Hmm… a na pewno dobrze (szczelnie) mierzyłeś ? :o
jak wolisz… jeśli chcesz jeszcze bardziej porysować cyl itd. to droga wolna… ja na twoim miejscu bym już tym nie jeździł tylko dał do szlifu jak najszybciej…
rób szlifa lepiej bo jeszcze bardziej zajedziesz i będzie trzeba nowy kupić cały cylek
szlif kosztuje grosze, kolega robił za 30zł w bdb zakładzie i do tego tłok cena zależna od jakości
Kompresje mierzyłem raczej dobrze kopłem z 5 razy a tu 4,5 kopłem jeszcze ale ale do góry się już nie podniosło .Wiem tak szlif 30 zł + dopasowanie tłoka + pierścionki + uszczelki itp to około 300 zł nie chce jakiegoś chińskiego tłoka . Ale jak coś mogę zrobić cyfrówka zdjęcia tego cylka bo robiłem je swa nokia niby ma 5 mega ale aparat ma 10 i może zdjęcie być nie dokładne czy coś , i po tym szlifie jak docierać tak jak w tym artykułe , że od razu po tyłku mu dawać ?
szlif 30zł 150zł za dobry tłok (max 200 za tłok vertex czli jeden z najlepszych tłoków)
to masz koło 200zł jak będziesz inwestował w najlepsze tłoki.
a za dopasowanie tłoka raczej nie płacisz bo jak zrobisz szlifa to powinni podać Ci wymiary tłoka jakie powinieneś teraz wsadzić.
ale po tym szlifie dlugo kompresja będzie mi się trzymała ??
po szlifie cylinder będzie “jak nowy” to samo jakbyś nowy kupił więc i żywotność tak jak na nowym
byłem dziś u mechanika i tak szlif 30 zł tłok 188 zł + założenie 100 i chce mi go zeszlifować na 70ccm warto ? czy lepiej żeby to 50 ccm było ??
Chce Ci 50-tke zeszlifować tak żeby było to 70cm3 tak ? XD
No to Ci niezły kit koleś pocisnął
no ja nie wiem pytam się was , ja się na tym nie znam czyli z tego 70 ccm nie da się zrobić ?
nie :!: nie da się
a niby czemu się nie da seszlifować tak żeby 70 byłaż
w niektórych cynkach jak kanały dolotowe są tak zbudowane że jak zeszlifujesz cynek na 70 i nie przetrzesz się przez gładź cylindra to niby czemu nie da się 70 zrobić? na głowicy zazwyczaj jest jeszcze trochę miejsca wolnego żeby zrobić 70 to czemu nie jeśli konstrukcja kanałów dolotowych pozwalaż