keeway f-act tuning pytania i problemy :D

Witam. Koniec zimy skłonił mnie do tuningu skutera(keeway f-act). Mam 900 zł i nie wiem jak je wykorzystać :D. Napewno nie chce kupowac cyla 70cc tylko popylać na seryjnym… Zdecydowałem się na wydech laser x-pro ale wariator to nie wiem jaki czy multivar 2000 czy jakis inny ;/

Mam pare pytan zwiazanych z tuningiem…
1. Czy jeśli zamontuje lasera i wariator to będzie konieczna regulacja gaźnika ?
2. Jaki ten wariator wybrać ?
3. Może czekać na jakieś nowe wydechy i wariatory ? zaczyna się sezon wiec podejrzewam ze jakie nowe wyjdą i zeby nie okazalo się tak ze kupie wydech a za tydzien wyjdzie jego nowa wersja ;/
4. Czy po tym tuningu strace gwarancje ?
5. Czy opłaca się zdejmowac te 2 blokady (oprocz kolanka) ? bo slyszalem ze duzo nie zmieniają a pali więcej ;/

PS: jak widac jestem ciemny w tym wszystkim ;D

Pytam o tą regulacje gaźnika, poniewaz oddac go do jakiegos mechaniora to aż strach, moze nawet nie tknie palcem bo się nawali i zapomni xD a jak byłem w wakacje na przegladzie przy 300km to nie wiem czy w ogóle go zrobili bo nie zauwazyli ze srubki od tłumika są nie dokrecona ;/

  1. Tak, bo wydech zmienia charakterystykę pracy silnika.
    2. polecam Ci malossi multivar sam go mam, ale ludzie polecają też polini, możesz postawić też na nowość, czyli wariator stage6, o ile jest na wał 16mm
    3. aż tak szybko nie wprowadzają nowych wydechów wariatorów itd, nawet jeśli to wydechy za np. 500zł każdy daje praktycznie to samo, są różnice ale niewielkie, nie opłaca się czekać.
    4. nawet jak odkręcisz przekładnie i pasek zmienisz to stracisz gwarancje, więc jak zmienisz wydech i wario to też po gwarancji.
    5. jak wymienisz wydech to już będzie po 1 blokadzie, po wstawieniu sportowego wariatora pozbędziesz się 2 blokady i zostanie tylko gaźnik i filtr powietrza które przy wydechu i tak będziesz musiał ściągnąć, wyrywając z filtra zwężkę i wsadzając do gaźnika większą dysze.

    W serwisie nie umią regulować chyba że oddasz do jakiegoś porządnego serwisu, zazwyczaj w serwisach keeway nie umią wyregulować i trzeba poprawiać. lepiej samemu się pobawić.

    Liczę na pomógł.

Ja za 900zł wsadziłbym mu minarelke…

Ale pewnie na to się nie zdecydujesz.
Wydech jakiś jasiek Z/R, laser x-pro, tecnigas RS70/II. A wariator multivar albo polini speed control. Jesli zostanie hajs to wrzuciłbym mu jeszcze gaźnik 17,5mm.

Wsadź mu Laser x-pro i mocniejszego nie daj typu Yasuni R bo będziesz robił co ok. 3000km szlif cyla … no ale fakt faktem będzie mocniejszy … Ale coś za coś :lol: do tego załóż Malossi Multivar 2000 moim zdaniem jest on lepszy bo daje ci więcej na v-max no i na przyśpieszeniu też daje a Polini głównie daje przyśpieszenie… sam mam Polini Speed Control i planuje kupić malossi multivar do tego jak ci się zostanie kup większy filtr paliwa i jakieś dysze bo na gazior już ci nie starczy bo przecież ostatnio ładnie zdrożały części do skuterów… do tego regulacja przekładni i gaziora (co jest konieczne) i będzie ładnie chodził :roll:

Szlif cylindra? :lol: Co ty gadaszł No chyba, że to żart na prima aprilis.
Kto powiedzial, że części muszą być noweź Kupując używane można zaoszczędzić naprawde sporo hajsu.

Człowieku czy ty wiesz że jeśli się włoży wydech typu racing lub mocniejszy do seri cyla to co tyle trzeba robić szlif…? mój kolega ma Yasuni R w seryjnym cylku 50ccm silniku p/g i jest mocny no ale właśnie co 3k km robi szlif …

zrób sobie full sporta w keeway na laser x-pro i będziesz brał każdego roxa 50ccm, anwet z wydechem yasuni R :stuck_out_tongue:
Sprawdzone, sam dziś jednego bez problemu wyminołem a jechał już maxem, miał wszystko zrobione prócz właśnie cylka, gaźnika i przełożeń a wydech yasuni R.

Najlepiej właśnie kup lasera, ładny w chromie, yasuni szybko rdzewieje, na yasuni R często szlify a yasuni Z daje tyle co laser a tylko gorzej wygląda po paru miesiącach.

wiec tak kupuje lasera i multivara. Tylko ze nie wiem gdzie tego lasera kupić ? na skuterdoktor są ale do SYM … peugeotów xD … i rożne takie a jak rozpoznać ze do keeweya będzie pasował ? aa i jakie sprężynki kupić i jaką centralą do tego wydechu i multivara ?
Po tym jak to wszystko załoze pojade do mechanika na regulacje gaźnika … (tylko muszę znalezc jakiegoś dobrego a nie pijaczka xD)

Ja na koniec tamtego sezonu w Peugeota mojego wsadziłem Lasera i Multivara i nie wiem czy dobrze zrobiłem. Co prawda w ogóle nie był regulowany, sprężyna i rolki(8,5g) to co było z malossi i prędkość ledwo o 10km/h się podniosła. Albo ten setup jest średni albo wystarczy wyregulować bo po wsadzeniu tyle kasy chciało by się czegoś więcej :-/

maciekkolo napisał:

Co prawda w ogóle nie był regulowany


Sam sobie odpowiedziałeś maciek ...

Człowieku puknij się w głowę…
Jaki szlif do k***** nędzy? Jaśka R nie zaliczyłbym do racinga tylko do sporta, to po pierwsze. Po drugie jest cos takiego jak regulacja. Po 3 ludzi wkładają C16 do seryjnych cylindrów i śmigają aż miło.

No a jeśli robi się ten szlif to wyjaśnij mi dlaczegoś

omg o szlifie mi tu bedą nawijać w jaśkach Oo …

nie wiem czy kupowac tego lasera bo nie jest dostepny do keeweyow i nie wiem … jeśli kupie do SYM czy czegos takiego to bede musial go ciąć i uginac ?

Jeśli SYM ma równiez podróbke minarelli horizontala to będziesz musial przerobić najwyżej mocowanie do karteru.

OMG men ledwo na forum wbiłeś a już myślisz że wszystko wiesz ?? regulacja… to jest nie po to aby wydech nie zajechał cylka tylko po to by dobrze chodził … to po pierwsze a Yasuni R to nie Sport tylko raczej między Sport a racing czyli mocny Sport… wkładają c16 do seryjnego cylka no tak… a miałeś z tym styczność i wiesz ile im to wytrzymuje? może i ładnie śmiga ale co z tego!?.. Ja miałem z tym styczność więc wiem! a dzieje się tak bo po prostu wydech wyciąga z tego cyla wszystko co się da… więcej niż inne pod tą pojemność weź zdejm całkowicie wydech to moment ci pierścionki pójdą… tak samo z tym …

A do wydechu sportowego i tuningu jakiegoś na klasie sport z seryjnym cylem wystarczy ci TopRacing +15% sam taką mam … i od innego skuta ci nie podejdzie ale o ile się nie mylę to podejdzie od minarelli horizontal bo przecież keeway ma silnik robiony na wzór hori … Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi :roll: A jeśli nie ma to zadzwoń do pana M. lub do skuterdoktor lub skutercentrum i ci sprowadzą bo wiem że mieli jeszcze nie dawno w ofercie :roll:

ok juz wszystko rozumiem. Jeśli nie będzie lasera pasujacego do mojego skutera to bede musiał się zastanowic nad innym kominem ;/ … Ale poczekam jeszcze na posiadaczy keeweya z laserem i popytam :smiley:

powinieneś dostać … mówię ci zadzwoń u pana m na 80% dostaniesz tylko będzie musiał sprowadzić a jeśli juz inny wydech to Tecnigas Nex-R lub LeoVince ZX :roll: no ale zadzwoń bo inaczej się nie dowiesz :wink:

na mielochu jak zapytasz to na pewno ściągną, skuterdoktor też powinni ściągnąć na zamówienie bo jeszcze niedawno mieli lasery do minarelli bo sam kupowałem więc na pewno mają możliwość jego ściągnięcia.

PS:
http://www.skutercentrum.pl/advanced_search_result.php?keywords=laser&topSsid=963eebfaa59689084a70f2a3b08500c8&x=0&y=0
http://jednoslad.pl/sklep/advanced_search_result.php?keywords=laser&osCsid=1f541f7a130e9e05129742ad707a9246&x=0&y=0

Adverion napisał:

Człowieku czy ty wiesz że jeśli się włoży wydech typu racing lub mocniejszy do seri cyla to co tyle trzeba robić szlif...? mój kolega ma Yasuni R w seryjnym cylku 50ccm silniku p/g i jest mocny no ale właśnie co 3k km robi szlif ..



To albo twój kolega nie umieć regulować albo jest coś nie halo z szlifem lub tłokiem. 3 tys km to wytrzymuje pierścień w stage6 racing z c20

3 tys km to wytrzymuje pierścień w stage6 racing z c20


Tak, ale cylinder i wydech to klasa racing jest przecież więc jest jakoś ze sobą zgrane itd żeby jeździło jak najdłużej i 3tyś wytrzyma jak się jeździ normalnie, jak się piłuje to nie ma szans wytrzymać 3tyś.
Seryjny cylinder jest przystosowany do seryjnego wydechu a jak mu wsadzisz jaśka R czyli taki midrace już to nie wytrzyma długo... może 3tyśkm to trochę przesadza, ale na pewno szybko cylinder będzie padał.

Seryjne wydechy są robione tak żeby spełniały normy emisji hałasu i spalin. po np. Wy spawaniu tłumika pod dany cylinder tzw. “strojenie” cylindra Daje wtedy 100% mocy jaką możemy z danej pojemności i “strojenia” wyciągnąć. Uprzednio usuwając progi itp w silnku powstałe w skutek masowej produkcji silników