witam od 3lat śmigam skuterkiem toros 80cm jednak teraz myślę żeby zmienić maszynę jeszcze w tym sezonie szukając po ofertach natrafiłem na coś takiego http://allegro.pl/motorower-junak-904-50cc-tuning-gratisy-trans-raty-i6140545628.html chciałem zapytać jak się zapatrujecie na ten model junaka z silnikiem 125cm ?
Absurdalne ... kupic motorower i za 1300 dokupic silnik 125. Do tego pojazd nielegalny, a byle policjant odróżni 125 od 50. W razie stłuczki OC nie działa a ty prowadzisz pojazd nielegalnie wiec dygotasz za każdym widokiem kontroli.
Idz na kurs A1 +800zł + kup Junaka 126 +500 wyjdzie kosztowo na to samo a bedziesz miał pojazd z gwarancja i oryginalnym silnikiem jak w fabryce załozyli, a nie z silnikiem od hydraulika z Łęczycy który importuje motocykle bez hamulców (dwa bębny).
Zasadniczo takie oferty powinny isc odrazu do prokuratora a wszystkie faktury i aukcje natychmiast zweryfikowana jako wprowadzenie do obrotu sfałszowanych pojazdów. To jest bezposrednie zagrozenie zycia, poswiadczenie nieprawdy w dokumentech i falszerstwo cech pojazdu realizowane w sposob zorganizowany
robbo2k - nie wiem czy dostrzegasz ale naprawde idziesz w ekstreme.
'byle policjant odróżni 125 od 50' a załozysz się że nie?Są one sprzedawane czesto bez oznaczenia poj lub jest na nich 49cc a w realu mają po 110 i 125cc i dla laika na pierwszy,drugi a nawet pindziesiąty piaty rzut oka nie do odróżnienia
110 czy 125 da się odróżnić na pierwszy rzut oka. Cylinder jest o wiele większy i nikt choć odrobinę zorientowany w tych silnikach nie da się nabrać że to pięćdziesiątka. Z zewnątrz nie da się odróżnić 72 od 50 gdyż są takie same. Lepiej zrób prawko A1 lub poczekaj do 3 lat o ile masz B i jeździj legalnie bez problemów i stresu.
Michalk001 napisał:
110 czy 125 da się odróżnić na pierwszy rzut oka. ....
W żądnym razie.
Na górze 125 lub nawet 150
Na dole 50cm
jak widac jest więcej wybrane wewnątrz - ale zewnętrzne rozmiary są identyczne
Wombat napisał:
robbo2k - nie wiem czy dostrzegasz ale naprawde idziesz w ekstreme.
Co to znaczy w ekstreme.... gość na aukcji oferuje na aukcji pojazd nie dopuszczony do ruchu drogowego, wystawia kartę pojazdu poświadczająca nieprawdę. Wystawia fakturę poświadczająca nieprawdę. Naraża zycie i zdrowie. A na 99% taki sprzedawca nie jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie. Jak jest niech daje fakture na zmiane konstrukcyjna wraz z opisem dokonanych zmian i ich zgodnosci z homologacja. ..... tiaaaa jasne
Art. 66 Kodeksu Drogowego zabrania dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu
Na górze 125
Na dole 50cm
Wombat zdjecie ktore pokazujesz jest mylące zobacz ze na zdjeciu 50cm uszczelka jest na pol zdjecia.... inna skala stad złudzenie podobienstwa.
Pokazujesz kompletnie różne silniki - ja rozumiem co chcesz udowodnić ale akurat te przykłady są z czapy.
tak samo jak hyo GV czy GT 125.250 i 650 ma takie same z zewnątrz ogromne cylindry - tylko raz wewnątrz wybrana jest szklanka a raz 6 szklanek.
Masz silniki identyczne (z małym cylindrem a nie monstrualną dla wyglądu głowicą) wyglądające dokładnie jak 50
http://allegro.pl/silnik-4t-125-cc-junak-ogar-zipp-romet-promocja-i5825041822.html
jest tego od groma
Ty z ORMO jesteś czy dziecko? Nie wiesz jak to się odbywa?
Z tego co widzę człowiek na aukcji oferuje pojazd 50cm - i zapewne na taki jest rachunek.
Ew. modyfikacje odbywają sie potem - już na wniosek i za wiedzą właściciela. I to on za nie odpowiada. Gość spokojnie na usługę może dać fakturę bo nie on odpowiada z stan techniczny i prawny pojazdu którym się porusza. Miał zlecenie - wykonał modyfikacje i nie zna planów właściciela.
Zresztą te motorki wychodzą fabrycznie z silnikami 125 w dokładnie tej samej ramie, z tymi samymi hamulcami i pełną homologacją - więc gdzie ten armagedon z Łęczycy?
Wombat..... naprawdę nie widzisz różnicy w silnikach?
Junak 126
Junak 904
Matkę oszukasz , ojca oszukasz ale fizyki Pan nie oszukasz.... silnik o dwukrotnie większej pojemności i trzykrotnie większej mocy MUSI być większy szczególnie chłodzony powietrzem inaczej się fizycznie nie da, inaczej ugotuje się. Wsadzenie silnika z papieru to murowane kłopoty wystarczy wejść na fora "tuningowe".
Pomijając ten drobny szczegół dalej mamy papiery na motorower a silnik 125. A to dla właściciela jest potężne ryzyko prawne i karne.
W aukcji tez pisze o zachowaniu gwarancji Almot oczywiście zaprzecza jakoby jego Junak z silnikiem Loncin miał gwarancje.
W opisie aukcji jak byk "Możliwe przeprowadzenie profesjonalnego tuningu z zachowaniem gwarancji."
Te "motorki" nie wychodzą fabrycznie z silnikami Loncina, Diablina....
Nie jestem z ORMO ale wolałbym aby żaden 14 latek nie poruszał się tego typu pojazdem dla MOJEGO i MOICH DZIECI bezpieczeństwa.
Przeróbka z punktu widzenia ekonomii za 1300zł jest mocno bez sensu skoro
Junak 904 kosztuje 4649zł
Junak 126 kosztuje 5099zł
Jest tylko jeden powód. Ktos koniecznie chce mieć w papierach motorower bo nie ma uprawnień.
Jak posiadanie 3 lata prawa jazdy B lub zdanie na A1 przekracza jego umiejętności to lepiej żeby jednak nie rozbijał sie 125cm3.
Pomijam już taki drobny fakt iż motorower musi poruszać się po poboczu i nie może wjeżdżać na drogi ekspresowe i autostrady.
Przypominam iz to tolerowanie bandyctwa motorowerowego doprowadziło zarówno do utworzenia praw jazdy AM jak i wymuszenia przeglądów technicznych czyli przez głupote "tunningowców" i tego typu firm, de facto płaca uczciwi właściciele motorowerów.
junak 126 ma cylinder pionowy a 904 poziomy. Dlatego wyglądają inaczej.
Masa 125 ma ^manię wielkości^ żeby godnie wyglądały.. CO NIE ZNACZY że nie mogą być mniejsze. Mogą.
Mam 70cm generujące więcej mocy i ciepła niż ta 125 i dramatu nie ma.
Piszesz o tym silniku z papieru... z tego samego papieru są te ^fabrycznie 125^. Ta sama tehtura panie.
Tuning z zachowaniem gwarancji.. tak - gwarancji Dealera czyli punktu który sprzedał. Nie mówią że to zachowanie światowej gwarancji almot. :)
Zasadniczo masz rację - trudno się nie zgodzić. Walczysz z tematem zaciekle (pomijam twoje osobiste kryteria co warto a co nie - bo sie z nimi nie zgadzam).. natomiast racjonalnie na to patrząc to para w gwizdek. Nie wygrasz ze zjawiskiem, nie ma technicznie możliwości egzekwowania tego własnie z tego powodu że 50 i 125 wyglądają identycznie (albo MOGĄ TAK WYGLĄDAĆ - tą ewentualność dopuść). Bez zdjęcia głowicy lub analizy układu zapłonowego nie stwierdzisz że to 125 lub odblokowana 50tka z jajami ze stali.
W mojej osobistej opinii prawo oprócz tego że powinno być mądre powinno być też możliwe do wyegzekwowania - tych kryteriów ta sytuacja nie spełnia.
Bawimy się w tuning wydajnościowy samochodów w PL i to tak już naprawdę grubo od 1998 roku a nasze prawo jeszcze do tego nie dojrzało. Ogarneli sprawę przyciemnianych szyb i głośnego wydechu - to jedyny sukces w temacie. Skuterki to wciąż margines.
Wombat KONKRETY......
1) pokaz mi silnik za 800zł o pojemności 125cm z poziomym tłokiem o zewnętrznym rozmiarze równym fabrycznemu silnikowi z Junaka 904.
2) Pokaz mi silnik za 800zł o pojemności 70cm i mocy powyżej 10KM
3) W aukcji jest mowa o zachowaniu gwarancji a nie zamianie gwarancji \\\"światowego producenta\\\" na gwarancje sklepiku w stodole w Łęczycy.
Wyeliminowanie 125 na papierach motorowerów jest bardzo proste. Wystarczy zabierać uprawnienia ślepym diagnostom.
Czy ty nie rozumiesz iz przez te \\\"nie da się\\\" zniknęła karta motorowerowa w szkole, czy brak przeglądów technicznych.
Czy wiesz ze przez twoje nie da sie efekt jest taki ze co trzeci wypadek motorowerów jest dziełem 14-17latka w których co roku ginie niemal 20 osób.
Czy wreszcie importerzy nie mogli by wykazać minimum przyzwoitości cofając autoryzacje dla sklepu jawnie i publicznie oferujące na przeglądzie zero wymiane silnika w ich pojeździe. A potem płacz ze obraz skuterzysty jest taki dziadowski, ze na drogach giną dzieci w skuterach bez hamulców bo odblokowany z silnikiem 110cm3.
Zobacz ze w wypadku motocykli winę za wypadek ponosi około 25-30% z nich, to w wypadku skuterów jest 50%. Z tego polowa wypadków z winy motorowerów to NIEDOSTOSOWANIE PREDKOSCI !!!
no to już zgadywanka który to 125,110 i 50
Paci oszukujesz.....
1) SIlniki sa wymontowane wiec nie ma punktu odniesienia
2) Zdjęcia sa po rożnym kontem i z różnych stron
3) Nie ma wśród nich 50cm
Ale stawiam na:
1) Oszukana 50 z cylindrem 72cm i głowica chyba inna
2) Na oko 110 (ten łatwo poznac cylinder ma rozchodzace sie radiatory
3) pewnie 125 ale z niewłaściwej strony
Dobrze te 110 cylinder widac tutaj
Kłócicie się o nie wiadomo co, gościu ma kasę i niech sobie kupuje, jego sprawa.
Co do kontroli policji to jak nie jechało się 90/h to policja nawet nie patrzy jaki masz silnik, pewnie gówno ich to obchodzi.
robbo2k napisał:
Ale stawiam na:
1) Oszukana 50 z cylindrem 72cm i głowica chyba inna
2) Na oko 110 (ten łatwo poznac cylinder ma rozchodzace sie radiatory
3) pewnie 125 ale z niewłaściwej strony
Stawiasz pewnie czy stwierdzasz na 100% i zaryzykujesz własną kasą?
Wszystkie to 110 tylko każdy od innego producenta
no to w zasadzie tyle w temacie rozpoznawania pojemności po cylindrze z zewnątrz
Jak by ktoś potrzebowal to miałem dojście do takich cylindrów z odlewem 49cc a real 110cc i 125cc [52,4mm swożeń 13 i 14] zawsze mogę odnowic znajomośc:)
A co do piór[radiatorów] cylindra
http://iskuter.pl/images/1923_4.JPG
Przecież pisałem..... ze nie ma tam żadnej 50cm3, ta pierwsza to jest na 100% 72cm3. (choć dziwia radiatory na głowicy jak w 110)
Nawet wiem skąd pochodzi zdjęcie i w opisie zdjecia jest jak byk napisane 72cm3 (co nie oznacza ze jest zły opis)
Nie widziałem jeszcze 50 z radiatorem zaokrąglonym wokół śruby nad świeca.
Jak widać na 3 silniki z łatwością poznałem ze żadna z nich mimo oszukanego pytania nie jest 50cm3.
Paci oto dowód ze pierwszy silnik to nie jest 110. Zdjęcie pochodzi z tej strony. Aczkolwiek dziwią radiotory w głowicy jak dla 110.
http://www.best-roller.de/index.php/de/Motor-139FMB-72-ccm-fuer-YM50-9-oder-YM50-GYS-komplett-silber-inkl-Versand/c-PROMOTION/a-MOTOR_2
CBDO..... możecie stawiać flaszke