Junak 901f demontaż

Witam i byłbym wdzięczny za wyjaśnienie , dla Was pewnie banalnych rzeczy. Lecz kilka dni temu kupiłem swoją pierwszą maszynę i postanowiłem dodać jej mocy, poprzez zainstalowanie większej pojemności. Jako, że pierwszy raz mam z tym doczynienia, to mam problemy z samym demontażem.
1 pytanie:
Jak zdemontować linkę sprzęgła? (Za nic w świecie nic mi nie przyszło do głowy) :P
https://zapodaj.net/31c9363e670af.jpg.html

2 pytanie
Chodzi o łańcuch, czy mogę zdjąć ten dekielek i to pomoże w zdjęciu łańcucha?
https://zapodaj.net/962ba70831bb3.jpg.html

3 pytanie
Jak sobie poradzić ze rdzą na rurze wydechowej, próbowałem szczotką drucianą szorować, ale efekty słabe :P
https://zapodaj.net/5afc111539620.jpg.html

4 pytanie
Chodzi o gaźnik. Przez te kilka dni co jeździłem zauważyłem, że jak włączę ssanie, to motor gaśnie(zachowuje się jakby stracił iskrę). Co może być powodem?

Prosiłbym o niespamowanie postami typu \\\"oddaj do mechanika jak się nie znasz\\\" czy coś. Jest to moje pierwsze starcie z motorowerem i chcę to zrobić samemu, żeby na przyszłość potrafić już naprawić swoją maszynę, a że nie jestem typem złotej rączki to mam spore problemy ;d.

Nie widze zdjec,
1.linke sprzegla przy silniku? linka na koncu ma taki ciezarek musisz ja przesunac przez szpare w blaszce mozesz zawolac kogos by nacisna na raczke sprzegła powinno być prościej - ale do zmiany pojemnosci nie jest to potrzebne.
2.Dekielek na 2 sruby 8mm? przy silniku tam gdzie jest mała zebatka? jasne ze pomoze zdjac łancuch ale kolejna sprawa nie jest to wymagane przy zmianie pojemnosci.
3.sciagnij wydech papier scierny zeszlifuj troche i kup w castoramie farbe czarny mat do wydechow +- 30zł efekt jak nówka.
4. bo bedzie gasl zalewa sie, ssanie odpalasz tylko na sekundke przy rozruchu jak troche stal nie uzywany , ja jak używam na co dzien to nawet ssania nie odpalam, zawsze jakas dawka paliwa w gazniku jest.

Źle się wkleiły zdjęcia, poprawiłem, co do farby to mam jakąś w domu, pisze na niej że trzyma 800 stopni, więc chyba się nada? ;d
A co do ssania zaciekawiło mnie to, bo kiedyś brat miał podobny motorower i przy włączeniu ssania jedynie nie wchodził w obroty, ale silnik chodził,
poza tym mój prędzej zapali bez ssania niż z :P
A co do zmiany pojemności to z 50 na 110, czyli muszę zdjąć cały silnik, rozebrać i wymienić wał, łańcuszek itp.
Jeszcze się upewnie, ten dekielek nie otwiera silnika, w sensie olej nie wycieknie, bo mam zamiar spuszczać jak już wyjmę silnik z ramy ;d.

W tej blaszce od sprzegła jest szczelina przez nia przeciskasz linke, pod tym dekielkiem jest tylko zebatka lancucha mozesz smialo zdjac.
Co do gasniecia moze byc ustawiona zbyt bogata mieszanka i gasnie, przy jeszcze wiekszej na ssaniu.

Dzięki Twoim radom udało mi się zdemontować silnik :P.
Zdjąłem głowicę i cylinder i z ciekawości zmierzyłem prymitywną miarką otwór cylindra, która nie była zbyt dokładna, ale wyszło gdzieś 48mm, co mnie zdziwiło, bo to chyba 70cm lub 80cm, a byłem pewny, że to 50cm, gdyż motorower ciężko robił 60km/h i dlatego zdecydowałem się na zmianę.
A te 70/80 cm co tam było powinno chyba robić spokojnie te 70/75 km/h?
I tu moje następne pytanie: co mogło być nie tak i czy to możliwe, że to coś w samym silniku? Czy przy dobrym złożeniu zestawu 110 motorower odzyska moc?
Dam tu zdjęcie wyglądu tłoka, bo cały czarny, jakby w spalonym oleju, co wróciło moją uwagę, może tu coś było nie tak?
https://zapodaj.net/d6096e913f9e8.jpg.html

Wrzuć fotke cylindra w środku i tłoka z boku.

Cylinder:
https://zapodaj.net/bb6895fa9a7e0.jpg.html
https://zapodaj.net/3317c894e8b6f.jpg.html
Tłok:
https://zapodaj.net/061c65812418a.jpg.html

Na zdjęciach wygląda jak by cylek był trochę przytarty i możliwe że przez to przepalało ci olej dlatego taki czarny był. Kopcił podczas jazdy ?

Nie, dym z wydechu normalnie leciał :P.
Więc czy to może mieć związek z tak małą mocą? :P

No bo pierście przepuszczały jak widzisz na tłoku i zapewne dlatego że kmiot nie dotarł tylko od razu pi.da i ogień, kup cylinder,tłok pierścienie,dotrzyj to polatasz a najtaniej to tłok pierścienie i oczywiście uszczelki bo cylek żle nie wygląda.

No właśnie to robię, mam wszystko nowe (głowica, cylek, tłok, wał, łańcuszek, szpilki, uszczelki) . Więc jak to dobrze złoże i dotrę to będzie git tak? :P
P.S ile km trza zrobić, żeby dotrzeć ?;d

Jeździj spokojnie przez pierwsze 200-300km. W tym czasie będzie się bardzo grzał ale to normalne przy docieraniu. Potem do 500km możesz jeździć trochę żwawiej a pomiędzy 500 a 1000km w miarę normalnie ale bez szaleństw. Po 1000 silnik jest dotarty i można jeździć normalnie.

Cię Glelin zasmucę jak idziesz na 110 to zakup chłodnicy jest nieuchronny

Chłodnica to raczej nie jest wygórowana cena? Tą chłodnicę od razu trzeba było by założyć, czy by jakoś jeździł na początku ?:P

właśnie na początku by się bardzo przydała żeby go nadmiernie nie grzać przy docieraniu , tak ja myślę .

jak cos to dzis rozbujalem 901f na prostej do licznikowego 75 a to na pewno 50cc i to z recyrkulatorem spalin , ktory nie jestem pewien czy nie oslabia go.
nowy junak - wiem nie powinienem palowac ale to moja decyzja moge sobie co miesiac remont robic :P
waze 110kg.

Witam ponownie, po wyjęciu silnika nie miałem czasu, ale dzisiaj się zabrałem za przeróbkę i utknąłem tutaj:
https://zapodaj.net/3f868f03e55c7.jpg.html
Muszę chyba wyjąc tą całą wajchę do zmiany biegów , tyle, że jak ją odchylam to zawadza o metal z tyłu i dalej nie da rady, a odchyla się za mało.
Druga sprawa to ten kopniak, tą sprężynę trzeba normalnie wyjąć z tego wcięcia i wyjdzie kopniak?

https://www.youtube.com/watch?v=bTljpZ658W4

Tak, na filmiku wygląda to mega prosto :P. Tyle, że w moim silniku to trochę się różni, a przynajmniej mi się tak wydaje:
https://zapodaj.net/611d42e63e7cd.jpg.html
Jak odegnę na maxa w prawo ten mechanizm, to nie wystarcza i mała część tego mechanizmu nadal jest pod tym dekielkiem, więc nie wiem właśnie jak to wyjąć :P. Czy będę musiał jakoś rozkręcić to koło co zaznaczyłem na zielono, i czy wogóle powinienem, bo w skrzyni nie chciałbym się bawić, bo później nic mi nie będzie chodzić :P.

Srubka na imbus,śrubka na krzyzak i samo wyjdzie