Jaki skut 125-250 ccm?

Witajcie po prawie dwóch sezonach jazdy na Bassie 50 ccm przyszedł czas na coś większego. Najpierw dlaczego? Pomimo, iż Baśka sprawuje się świetnie to zaczyna mi brakować skuta na trasy poza miasto (tym się nie wybiorę bo 60 km/h to za mało), ponadto w mieście mamy sporo górek, gdzie Baśka i owszem się wspina ale prędkość dość maleje. Idąc dalej skut miał służyć mi i paru osobom bez A jednak okazało się, że jeżdżę tylko ja, zatem mając A czemu nie coś większego. Tuning nie wchodzi w grę, przy obecnym vmax Baśka wydaje dziwne dźwięki więc bałbym się śmigać tym 80km/h. Co prawda w stajni jest bracka XT600 ale na asfalt i korki mało wygodna.

Czego szukam?
Skuta, który poleci vmax ok. 120 km/h (ile technicznie mogą iść 125?) planuje jeździć nie szybciej niż 80-90 ale do wyprzedzania przyda się więcej. Ma być w miarę mały (wąski), może być dłuższy aby dwie osoby wygodnie się czuły, aby łatwo przeciskać się w korkach (za to cenię Basię:), ma mieć równą podłogę, abym mógł co nie co przewieść. Spalanie oczywiście niskie, wyczytałem, że 125 ccm spala ok. 3 l, czyli jak Baśka, nie chce dużego silnika bo to już wciągnie ze dwa razy tyle. Ważna oczywiście jest mała awaryjność no i ceny części zamiennych, gdzie znowu Basia zdobywa moje serce, filtry za 5 zł itd.
Skut może być nowy jak i używany. Budżet to ok. 3 tys. zł, jednak jak coś będzie super to mogę dołożyć. Mam też ten bajer, że nowgo mogę wziąć na firmę co za tym idzie po odliczeniu podatków zapłacę 67% jego pierwotnej wartości. Skut musi być z pomorskiego bo nie będę robił dalekich wycieczek. Czasowo mi się nie spieszy, chciałbym wykorzystać zimę na zakup by użytkować w przyszłym sezonie i wiele lat.
Proszę o opinię czy jest duża różnica między silnikiem 125, a 250 spalanie/osiągi i czy można to odczuć?

Rzecz jasna przejrzałem rynek w tej cenie mogę dostać albo kilkunastoletnie japońce albo kilkuletnie Kymco. Pierwsze przerażają mnie cenami części ale i Kymco chyba w tej kwestii nie jest tanie (znalazłem filtr powietrza za ponad 100 zł).
Oto co mnie zaciekawiło:
http://allegro.pl/yamaha-vity-2009r-jak-nowy-cygnus-x9-x8-burgman-i2576187383.html
http://allegro.pl/piaggio-beverly-skuter-okazja-i2574905813.html
http://allegro.pl/skuter-i2587320512.html co to za marka?
http://otomoto.pl/romet-retro-romet-125-M3359015.html
http://allegro.pl/maksiskuter-sym-joyride-125-gdansk-i2593073849.html co sądzicie o sym? Jak z serwisem i częściami?
http://allegro.pl/yamaha-x-max-xmax-250-okazja-cala-x-max-125-i2587475632.html
http://otomoto.pl/kymco-grand-dink-125-14-km-stan-bardzo-dobry-M3199770.html
http://otomoto.pl/kymco-grand-dink-125-M3324433.html
http://otomoto.pl/kymco-people-250-super-okazja-zamiana-M3347785.html
http://otomoto.pl/kymco-people-250-M3353764.html
http://otomoto.pl/kymco-people-200si-zadbany-zarejestrowany-M3349134.html

Z nowych
Agality 125
Keeway Outlook
Tu pytanie jak wygląda serwis, czyli ile kosztują przeglądy? Bo w Basi rzecz jasna sobie odpuściłem.

A co z Baśką? Pójdzie do gastronomii, wiem, że tam ją zajeżdżą ale pozostanie pod moją opieką co za tym idzie mam nadzieję, że jeszcze długo posłuży.

Dzięki za poradę.

Panowie i jeszcze jedno pytanie dlaczego outlook pomimo, iż jważy 130 kg i ma koła 16 jest wolniejszy od silverbalde na kołach 14 i wadze 172 kg, a silniki te same?
http://www.keeway.pl/main.php?subSite=item&id=75
http://www.keeway.pl/main.php?subSite=item&id=78

Mam dla Ciebie lepszą propozycję.Jest teraz wyprzedaż skutera Sym Citycom i300 z rocznika 2009.Pominę opis tego skutera-sam sobie poczytaj w internecie.Do rzeczy.Skuter ten kosztuje normalnie 12000-13000 PLN,teraz można go kupić za 7990 PLN,moim zdaniem do mega okazja.

Dziadek100 napisał:

Mam dla Ciebie lepszą propozycję.Jest teraz wyprzedaż skutera Sym Citycom i300 z rocznika 2009.Pominę opis tego skutera-sam sobie poczytaj w internecie.Do rzeczy.Skuter ten kosztuje normalnie 12000-13000 PLN,teraz można go kupić za 7990 PLN,moim zdaniem do mega okazja.

To naprawdę okazja.

Jestem właścicielem Outlooka i jestem bardzo zadowolony.
Od nowości to jest (01.02.2012)do dzisiaj zrobiłem nim już 6500km i rośnie prędkość maksymalną dostałem na nim na długiej prostej 110km/h (licznikowe) prędkość przelotowa między 80 a 100kmh to żaden problem dla tego bzyka i spalanie na poziomie 3L jest ok.

Ja za przeglądy płaciłem po 150zł
1-szy po 500km
i następne co 2000km

Poczytaj .http://www.skuterowo.com/keeway-outlook-125ccm-moj-skuter/

dziadek dzięki za info jednak pomimo, ze to świetna okazja to znacznie przekracza mój budżet, a i ten skut nie ma płaskiej podłogi, szkoda.

siwy na innych postach pisałeś coś o cylku 150 ccm czy to oznacza, że brakuje Ci mocy? Skąd jesteś i gdzie serwisujesz? Czy na podłodze zmieścisz zgrzewkę wody lub czy mógłbyś podać długość podłogi? Oczywiście czytałem Twoj artykuł:)

ja mam yamahe cygnus z 2009 od 2 miesięcy,nigdy się do maksa nie rozpędziłem chyba ale jechanie 80-100 km/h to nie problem,waży 116 kg ma plaską podłoge i duży schowek gdzie ja bez problemu ładuje zgrzewke wody 6x1,5l i jeszcze dużo mniejszych rzeczy wejdzie:)

noo wodka to jest coś, popatrzałem na ceny i trochę droga zabawka ale ta oferta wydaje się ciekawa:
http://allegro.pl/yamaha-cygnus-125-nowka-z-faktura-i2577737171.html

Co sądzicie o tym? Przegląd wraz z częściami ok 350 zł, olaboga!!!

no moja wygląda identycznie,nawet podobna cena ja dałem 1000funtów czyli mniej więcej tyle samo,a przebieg miała 4000km, a tutaj niby nówka więc chyba się opłaca:)

Jestem z Bydgoszczy A Serwisowałem i kupiłem skuter w miejscowości Świecie 50km od Bydgoszczy.
Zgrzewka wody z Biedronki 6x2L np.woda Lemo mieści się bez problemu.
Ja mam 180cm wzrostu i ważę 110kg i skuter bez problemu daje radę ale myślałem o tuningu cylindra na 150 bo brakuje mi trochę Vmax o jakieś 20 30 km/h mocy mi starcza nawet pod większe wzniesienia skuter daje sobie świetnie radę. Mam już upatrzony zestaw o pojemności 175cm za troszkę ponad 500zł i do tego cały kompletny wydech za około 1200zł.Zabieram się za to na zimę.
Myślałem też o Agility 125 ale jednak Wybrałem Outlooka.

żaden kit nie da +20-30km/h
jedynie lepsze zbieranie przy wyprzedzaniu

tylko wejście w klasę +300cc jest rozwiązaniem

cygnusa mogłem bezpośrednio porównać z kymco b&w
jadzia tylko góruje większym schowkiem, płaską podłogą i lepszym przednim światłem (h4)

Bartek dzięki za info, a w czym góruje b&w? Skut ładny ale podłoga nie płaska no i salonowy droższy a i silnik słabszy a vmax 80km/h, troche mało jak a 125.

Siwy a gdzie Ci tej predkości brakuje? Trasa, autostrada czy gdzie pomykasz, że maxa brakuje? Mi sie wydaje, że w trasach ok 20-30 km 80km/h spokojnej jazdy wystarczy.

Ja tez myślę o skucie 125. Ma mieć płaską, większą podłogę, żeby coś na niej położyć i dlatego odpada skuter na kołach 16. Nie ukrywam, że mocno się nad tym zastanawiałem, czy wybrać coś na większych kołach (komfort jazdy), czy na mniejszych, ale za to z większą podłogą. Względy użytkowe jednak przeważają i zapewne kupię skuter 125 na mniejszych kołach 12-13.

Do rzeczy.
Keeway Outlook 125 niby fajny sprzęt, ale zaleta silnika chłodzonego cieczą może okazać się też wadą. Na zagranicznych forach ludzie zgłaszali problemy z pierwszymi Outlookami, w których była wada układu chłodzenia i silniki się przegrzewały. Poza tym ten model wychodzi z oferty Keewaya i znając ich serwis, to części będą nieosiągalne. Nowy Keeway Silver Blade jest zdecydowany za ciężki i nie ma płaskiej podłogi.

Kymco Agility City 125. Hmm, cena zachęca, ale na podłodze poza własnymi butami, to raczej ciężko będzie położyć, np. wiaderko, itp. Chociaż przymierzałem się do niego i jest na prawdę wygodny. Pogłoski o zjeżdżaniu z siedzenia są mocno przesadzone i mogą dotyczyć jedynie niskich kierowców tego skutera. Poza tym ten profil siedzenia powoduje, że nie siedzimy na nim samym końcem tyłka, tylko ciężar rozkłada się na nogi, co docenią osoby mające hemoroidy :) Na plus Kymco można zaliczyć też dostępność do części zamiennych i tuningowych silnika. Są większe cylindry, sportowe wałki rozrządu, głowice, gaźniki, itp.

Ciekawą propozycją są skutery marki SYM. Zwłaszcza model Jet 4 125
http://www.youtube.com/watch?v=_Wf0uIWdxcU

Dla nie zrażonych do skuterów typu Zipp Quantum jest jego odpowiednik z silnikiem 125.
Jest tez Ferro 125. Podobno niektóre podzespoły ma lepsze od Zippa.

3 tys to skromny budżet jeśli chodzi o skuter większy niż 50ccm.

Spora szansa że 250- tka za tą cenę będzie kompletną padaką, z drugiej strony 125 ccm osiąga ok 100-105 km/h więc pod tym względem jest tylko nieco lepsza niż odblokowana 50-tka (a spora szansa że odblokowanym i stuningowanym 2t 50-tką będą cię objeżdżać, przynajmniej na starcie).

Ceny części różnią się znacznie, nie da rady jeżdzić 250-tką i płacić za części jak do 50-tki

Ja też wtrącę swoje 3 grosze:

Napisany przeze mnie tekst odnośnie Cygnusa "wyglądował" na stronie głównej Burgmanii, czyli musi być coś warty :)

Zapraszam do lektury:

http://www.burgmania.net/index.php?option=com_content&view=article&id=837:yamaha-cyg&catid=15&Itemid=101&lang=pl

P.S. mój Cygnus idzie "pod młotek" dla zainteresowanych :)

J23 ale czy do SYMa są części bo na alle stoi 1 skut i 5 części to dość mało.

roomcajz no za niecałe 4 tys. można dostać kymco grand dink 250, wizualnie mi się podoba, a i nie jest za duży 2090 mm, pytanie tylko czy jest to moto godny polecenia.

klekocix powiedz ile chcesz no co jest powodem sprzedaży???

wodka widzę, że pomykasz na skucie na zachodzie, jakie tam marki widać> Kymco występuje?

dostawcy: jest do oddania bez targowania za 2200zł, z targowaniem 2500zł do negocjacji :)

Powód sprzedaży - oczywiście zmiana na większą pojemność :)

dostawcy napisał:

J23 ale czy do SYMa są części bo na alle stoi 1 skut i 5 części to dość mało.

W sprawie części do SYM-a wysłałem zapytanie do jednego z wiodących sklepów z częściami zamiennymi i tuningowymi do skuterów. Nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi, gdyż marka ta niedawno pojawiła się oficjalnie w naszym kraju. Natomiast na świecie cieszy się uznaną renomą. Technologicznie silniki SYM-a (125) są bardzo dopracowane, np. fabryczny cylinder w 125 poosiada ceramiczną powłokę. Poniżej przetłumaczona przez google strona SYM-a (skopiuj link i wklej w pasek adresu):

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&langpair=en|pl&u=http://www.sym.com.tw/eng/tech/engine.php

Nie mam nic do Kymco, ale chyba trochę spoczęli na laurach. Całościowa produkcja modelu Agility odbywa się teraz w Chinach i niestety, ale już zdarzają się problemy z niektórymi egzemplarzami. Ktoś na tym forum opisywał przejścia z nowo zakupionym Agility City i nie jest odosobniony przypadek.

dostawcy odkąd sie interesuje skuterami a jest to od około dwóch miesięcy raczej nie widziałem czegoś takiego jak Kymco , jeżdzą raczej Yamahy , Hondy , Suzuki Burgman , dużooo Piaggio , a jakiegoś chinczyka to rzadko można spotkać zresztą mozna wejsc na gumtree.com i zobaczyć jakie skuty z drugiej ręki są na sprzedaż , jednak o Kymco to tu chyba nikt nigdy nie słyszał hehe

a i wersja którą ma klekocix jest na gaźniku , nie wiem jak dla Ciebie ale dla mnie to wada ;)