Przeglądając forum postanowiłem założyć taki oto temat o olejach do 2T. Mianowicie jaki olej stosujecie? Jego wady i zalety? Ja używałem już Castrol Actevo X-tra Scooter 2T , Mobil Racing 2T , Orlen Platinum Moto 2T. Wszystkie chwalę,nie widać różnicy w jeździe,różnica tylko cenowa :D
Moje moto od początku jeździ na Shell Advance Ultra i 0 problemów !.
A czy to prawda, że niektóre oleje determinują mniejszą ilość spalin?
Pytam, bo może warto będzie napisać poradnik o dobrych olejach do 2T.
ja zalałem teraz na nowym cylu mobila :)
Leszek wrote:
A czy to prawda, że niektóre oleje determinują mniejszą ilość spalin?
Pytam, bo może warto będzie napisać poradnik o dobrych olejach do 2T.
Warto coś na ten temat napisać :D
Ja wiem, że jak miałem 2t to na Statojlu kupiłem statojlowski jakiś olej, co podobno redukował zapach i zasłonę dymną, ale prócz ceny nie widziałem w rezultacie żadnej różnicy.
Valvoline Durablend 2T Scooter i Castrol Power 1 2T zmiennie.
Raz zalałem czerwony olej do pił spalinowych i też było dobrze tylko bardziej dymił. Orlen Platinum Moto 2T też jest spoko ma dobrą specyfikacje.
Szczerze to właśnie nie widzę różnicy między tym Orlenem Platinum Moto 2T , a Mobil1 czy Castrolem. Trzeba by rozebrać silnik żeby zauważyć zmiany,a cena prawie 2 razy niższa.
Ja używam castrola Act>evo-tre scooter 2T no mało dymi no i skuter ma lepsze przyspieszenie zauważyłem
Patrykk wrote:
Moje moto od początku jeździ na Shell Advance Ultra i 0 problemów !.
Na tym oleju naprawdę widać różnice- nie jest tani, ale naprawdę bardzo go przetestować- przy odpalaniu na zimnym ma specyficzny słodki zapach;p ale to pikuś, po za tym nic nie dymi i nic nie śmierdzi, a skuter jeździ wybornie, nawet po przebiegu rzędu 13tyś.km
Ja bym tego nie robił, bo nie wszystkie oleje są mieszalne, z resztą jaki ma to sens i jaki miałoby dawać efekt?
A troche lipa będzie jak Ci w zbiorniczku zrobi się żel z wymieszanych olejów, prawda?
Actevo X-tra Scooter 2T ;)
Oleje do 2T są mieszalne jak najbardziej. Byle nie mieszać mineralnego z innymi.
Czyli mogę pół-syntetyka uzupełnić pół-syntetykiem innej firmy? Chyba nie...
Tak napewno możesz- nic się nie stanie.
qazwsxedc wrote:
Ja bym tego nie robił, bo nie wszystkie oleje są mieszalne, z resztą jaki ma to sens i jaki miałoby dawać efekt?
A troche lipa będzie jak Ci w zbiorniczku zrobi się żel z wymieszanych olejów, prawda . Możliwe zobaczymy za pare dni
br3w wrote:
Oleje do 2T są mieszalne jak najbardziej. Byle nie mieszać mineralnego z innymi. No masz rację
lukas548, jakby Ci to nie sprawiło kłopotu, to prosiłbym, żebyś swoją opinię zamieszczał po za znakiem cytatu- wtedy będzie to o wiele bardziej czytelne;) z góry dziękuje.
jak mam syntetyka to już niżej nie mogę zejść prawda?
możesz zejśc na półsyntetyk minimum.
To działa tak, że jak ktoś lał bardzo długo minerał albo słaby półsyntetyk to nie może zalać starego silnika fullsyntetykiem, ponieważ ten olej ma bardzo wysokie właściwości czyszczące, w przeciwieństwie do oleju mineralnego, który w ogóle nie posiada takich właściwości.
Paradoksalnie fullsyntetyk może popsuć silnik,ale tylko stary silnik tzn. z dużym przebiegiem.