Witam! Od jakiegoś czasu rozglądam się za motocyklem 125ccm, ponieważ jestem już u kresu zdawania na prawko kat. A1 :) Szukam konkretnie motocykli o sportowym wyglądzie, w grę wchodzą również supermoto oraz nakedy w kwocie powiedzmy gdzieś do ok. 7-8tyś zł. Nie planuję kupna nowego chińskiego jednośladu, poszukuję czegoś markowego. Modele które na chwilę obecną zwróciły moją uwagę to aprilia rs 125, rieju rs3 125, rieju rs3 nkd 125, hyosung gt 125, aprilia sx 125. Proszę o wypowiedzi jaki motocykl będzie najbardziej odpowiedni, potrzebuję czegoś czym przejadę spokojnie z punktu A do punktu B bez obawy, że coś się popsuje no i stawiam również na to, żeby motocykl miał jak najwięcej km czyli w tym wypadku musi mieć 15 kucy. Jeździłem już na hondzie cbr 125 oraz yamaszce ybr 125, na hondzie jeździło się całkiem wygodnie, tylko czy pozycja np. w aprilii rs 125 będzie równie wygodna co w hondzie (jeździłem na cbr 125 z 2004r. i pozycja była całkiem wygodna)? Proszę o polecenie jakichś motocykli z pokroju sumermoto oraz nakedów, ponieważ ciężko mi znaleźć coś fajnego.
Tutaj zamieszczam najważniejsze pytania: 1.Czy da się jakoś zmienić w np. aprilii rs 125 z wyświetlaczem elektroniczym prędkość z mph na kph (motocykl sprowadzany z UK)? 2.Czy da się zmienić ilość przejechanych mil na kilometry? Oczywiście jeśli motocykl ma to na wyświetlaczu cyfrowym. 3.Lepszy silnik 2t czy 4t i dlaczego? 4.Co jaki czas trzeba robić remonty w silnikach 2t i jakie są tego koszty (tak mniej więcej)? 5.Czy opłaca się kupić odblokowany motocykl 2t i jeździć nim na prawo jazdy kat.A1? 6.Opłaca się kupić coś co ma mniej niż 15km?
Z góry dziękuję za Waszą pomoc i liczę na szybką odpowiedź :)
O 2T nic ci nie powiem, bo to nie moja bajka. Wnerwia mnie dźwięk, błękitne spaliny i mieszanie oleju. Odpada. Hyosunga mogę polecić, bo go miałem. Moto fajnie wykonane (porównując do rometów i junaków), świetnie się prowadzi, dobrze hamuje, ładnie rozpędza (jak na 125 4T- 100 przelotowa, pewnie około 115 max gps, 125 licznikowo), fajna skrzynia, silnik 2 cylindry V, cztery zawory na cylinder, dwa gaźniki, piękny dźwięk, pali do 4l/100, bardzo dobre światło przednie. Wady: serwis autoryzowany w zasadzie nie istnieje, kłopot z częściami od importera (romet), fatalne oryginalne opony (shinko), na przepustnicę chlapiesz błotem spod przedniego koła i się wtedy zacina (nie schodzi z obrotów po byle deszczu - pomaga szczoteczka do zębów). Trzeba by przedłużyć przedni błotnik, założyć chlapacz, albo zrezygnować z jazdy w wodzie. Nie wiem jakiego jesteś wzrostu ale dla moich 170cm to genialny sprzęt - bardzo wygodny.
O 2T nic ci nie powiem, bo to nie moja bajka. Wnerwia mnie dźwięk, błękitne spaliny i mieszanie oleju. Odpada. Hyosunga mogę polecić, bo go miałem. Moto fajnie wykonane (porównując do rometów i junaków), świetnie się prowadzi, dobrze hamuje, ładnie rozpędza (jak na 125 4T- 100 przelotowa, pewnie około 115 max gps, 125 licznikowo), fajna skrzynia, silnik 2 cylindry V, cztery zawory na cylinder, dwa gaźniki, piękny dźwięk, pali do 4l/100, bardzo dobre światło przednie. Wady: serwis autoryzowany w zasadzie nie istnieje, kłopot z częściami od importera (romet), fatalne oryginalne opony (shinko), na przepustnicę chlapiesz błotem spod przedniego koła i się wtedy zacina (nie schodzi z obrotów po byle deszczu - pomaga szczoteczka do zębów). Trzeba by przedłużyć przedni błotnik, założyć chlapacz, albo zrezygnować z jazdy w wodzie. Nie wiem jakiego jesteś wzrostu ale dla moich 170cm to genialny sprzęt - bardzo wygodny.
Mój wzrost to 180cm :) Ogólnie ten hyosung to fajny sprzęt jest, tylko właśnie z tym częściami chyba będzie problem, no ale to 4t to nie powinien się psuć. Polecisz jeszcze jakieś motocykle? Rozglądam się cały czas za motocyklami pokroju supermoto bo wydają mi się dużo fajniejsze od nakedów i sportów, ale, żeby kupić fajne supermoto to trzeba wydać majątek :( Rozglądałem się za aprilią sx 125, ale też nic nie ma. Obecnie to chyba w grę wchodzą wszystkie sporty no i ten hyosung bo reszta motocykli jest za droga, albo ma po 10km... Wypowie się ktoś na temat rieju rs3 125? Podobno mają silniki yamahy.
to nie jest ważne ile ma KM tylko jak jeździ. Stosunek mocy do masy i przełożenia a nie brandzlowanie sie koniami mechanicznymi. 100kg motorek z 9KM bedzie jeździł tak jak 170kg motorek z 14KM a do tego jeszcze zależy jakie to są przełożenia, ile ma tych przełożeń.. itd Przy A1 dwutakty 125 ci odpadają bo są za mocne. Chyba że kupisz model zablokowany (a przynajmniej z takim wpisem w dowodzie).
to nie jest ważne ile ma KM tylko jak jeździ. Stosunek mocy do masy i przełożenia a nie brandzlowanie sie koniami mechanicznymi. 100kg motorek z 9KM bedzie jeździł tak jak 170kg motorek z 14KM a do tego jeszcze zależy jakie to są przełożenia, ile ma tych przełożeń.. itd Przy A1 dwutakty 125 ci odpadają bo są za mocne. Chyba że kupisz model zablokowany (a przynajmniej z takim wpisem w dowodzie).
No tak, dobrze mówisz. To powiedzmy, że będzie potrzebne coś z prędkością przelotową na poziomie 100km/h. To polecisz jakieś motocykle z taką prędkością przelotową w moim budżecie?
Ja moge polecić honda cb 125f jest słabsza bo ma tylko 10 kucy ale daje rade. No i za tą kwotę kupisz prawie nówkę. Myślałem na Hyosungiem ale Honda to jednak honda :D
Ja moge polecić honda cb 125f jest słabsza bo ma tylko 10 kucy ale daje rade. No i za tą kwotę kupisz prawie nówkę. Myślałem na Hyosungiem ale Honda to jednak honda :D
Jaką prędkość przelotową i maksymalną ma ta honda? Czy nie ma problemów z przegrzewaniem się bo z tego co wiem to jest ona chłodzona powietrzem. Przy chińskich motorowerach zdarzało się tak, że na zimnym silniku lepiej chodziły niż np. po godzinie jazdy (lepiej się zbierały itp.) czy przy tej hondzie też tak jest?
No ok, troszkę mnie poniosło :D Jaką prędkość przelotową mają odblokowane 125 w 2t? Porozglądałem się troszkę i chyba będę musiał szukać aprilii rs 125 albo derbi gpr 125. Z nakedów to chyba tylko hyosung się nadaje. Powiecie co trzeba sprawdzić przy kupnie motocykla z silnikiem 2t?
Jestem tego świadomy, przecież można jeździć na zablokowanym 2t i też będzie miał 15km. Z 4t mam honde cbr 125 i yamahe yzf r125, która jest no troszkę droga, a honda mała :/ Sam nie wiem co będzie lepsze.
tylko że raczej nie kupisz zablokowanego 2T. Poza tym co za różnica czy jeździsz zablokowanym 2T czy odblokowanym 4T skoro moc jest identyczna? Skoro tak kombinujesz musisz kupić sztukę homolgowaną z blokadą i blokady zdjać
No różnica polega na tym, że po prostu aprilia rs 125 w 2t może być tańsza w porównaniu do np. hondy cbr 125 w nowej budzie :/ Gdyby nie było takiej różnicy to kupiłbym 4t i tyle.
A ja mam takie pytanie do autora wątku -> czy jako niedoświadczony użytkownik (prawie kierowca) miałeś okazję jechać typową 125tką biegową w trasie z prędkościami powyżej 100km/h? W trasie mam na myśli minimum 50km ciągłej jazdy, mijając samochody osobowe, ciężarowe itd. * Silnik 2T ma sens wówczas, kiedy nie jest zduszony. Tam musi następować regularna praca w całym zakresie obrotów dla zdrowia silnika. O wadach i zaletach 2T możesz poczytać w necie. No i jak zawsze wiele zależy od stanu technicznego rozpatrywanych egzemplarzy. * "Powiecie co trzeba sprawdzić przy kupnie motocykla z silnikiem 2t?" - jeśli nie masz jakiegokolwiek obycia z motoryzacją, to lepiej weź ze sobą kogoś kto zna temat. Doświadczenia nie zastąpisz poradami z forum. Jeśli nie masz pojęcia o podstawach, to wchodzenie w szczegóły jest stratą czasu.
Nigdy nie jechałem w trasie na 125, bo jeszcze nie mam prawka. Jeździłem jedynie po mieście, kilka razy udało się zaliczyć odcinek drogi na którym było ograniczenie do 90km/h no i to wszystko. Zależy mi po prostu na tym jak motocykl przyspiesza, bo ja jeździłem na kursie hondą cbr 125 w starej budzie no i ona całkiem fajnie się zbierała i w porównaniu do cb125f pewnie będzie wypadała lepiej.
Remonty w 2t to jednak jest duży minus :/ 20 tys km to nie jest znowu jakoś dużo, a remot pewnie swoje kosztuje. Także w miarę moich możliwości finansowych będę celował w 4t. Najwyżej kupię hondę cbr 125 w starszej budzie, chociaż nie jeździ się na niej zbyt fajnie ze względu na wąskie opony.