Witam, z góry przepraszam za pisanie kolejnego tematu typu "jaki kupić skuter/ motorower" których w internecie jest wiele. Niestety nie znalazłem tematu, który spełniałby moje wymagania, a chciałbym kupić dobry pojazd, który by mi najbardziej pasował. W czerwcu 2014 zamierzam zakupić mój pierwszy skuter, lub motorower. Wiem, że piszę dość wcześnie, jest jeszcze 2013 rok, a do czerwca jeszcze trochę jest i zakup skuter/motoroweru nie jest jeszcze pewny, ale po prostu chcę już wiedzieć jaki model kupić, myślę, że im wcześniej się przygotuję do zakupu tym lepiej, nie chcę kupować czegoś na ostatnią chwilę. Wracając do tematu, skuterem/motorowerem jeździłbym do szkoły (odległość między moim domem, a szkołą wynosi około 2,5 km), rzadziej na zakupy (odległość między moim domem a najbliższym supermarketem wynosi około 3 km), na przejażdżki i dla relaksu. Niestety nie posiadam prawa jazdy kategorii A, ani kategorii B, więc skuter, lub motorower musi posiadać silnik spalinowy o maksymalnej pojemności 50 cm³, lub silnik elektryczny o maksymalnej mocy 4 kW, konstrukcja takiego pojazdy musi ograniczać prędkość maksymalną do 45 km/h i będzie jak na razie moim jedynym środkiem transportu (oprócz roweru, którym bym jeździł tylko na krótsze dystanse i do parku/lasu na przejażdżki). Mogę zaakceptować niski poziom zawodności, nie chcę mieć awaryjnego skutera/motoroweru, który co drugi tydzień będzie stać w serwisie, nie chcę też sie spóźniać do szkoły, z powodu zepsutego skutera, lub motorweru, jeżeli chodzi o drobne usterki/ uszkodzenia, które nie powinny sprawiać zagrożeń dla bezpieczeństwa, lub dla jazdy mogę jeszcze znieść, ale nie chcę, żeby takie sutyację miały miejsce często, a najlepiej żeby do takich sytuacji w ogóle nie doszło. Niestety nie jestem w stanie dokonać drobnych napraw, chyba, że bardzo drobnych typu dokręcenie śruby w jakimś elemencie, niektóre drobne naprawy jestem w stanie dokonać z instrukcją, z czyjąś pomocą, lub z pomocą internetu. Takim pojazdem jeździłbym codziennie w okresie sezonu motocyklowego. Myślę, że prędkość 40-45 km/h w zupełności wystarczyłaby, trzeba zwrócić też uwagę na ograniczenie prędkości maksymalnej (45 km/h) pojazdu, który jest zarejestrowany jako motorower. Mieszkam w Szczecinie, podczas "godzin szczytu" większość ulic są zakorkowane, lub samochody jeżdżą na nich dość wolno (30-60 km/h), kiedy ulice nie są zakorkowane samochody jeżdżą dość szybko na większych, szerszych drogach, gdzie wolniejsze pojazdy typu skuter, czy motorower nie powinien sprawiać większej przeszkody, lub niebezpieczeństwa na drodze. Na mniejszych ulicach samochody nie jeżdżą szybko, większość większych ulic posiada sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach, lub ronda. Mój wzrost wynosi około 175-180 cm, a waga około 70 kg. Na noc pojazd parkowałbym w garażu, do szkoły parkowałbym go na parkingu na terenie szkoły, a kiedy będę robić zakupy obok wejścia do sklepu, gdzie znajduje się parking dla rowerów. Skuter (lub motorower) zimowałbym w garażu. Na taki pojazd mogę przeznaczyć 6 000- 7 000 zł, wiem że to nie jest duża suma jak na dobry skuter a tym bardziej na dobry motorower ale niestety więcej nie mogę wydać. Dwukołowiec musi być nieużywany, nie chcę kupować używanego skutera, lub motoroweru głównie z powodu częstego braku gwarancji, niewiedzy jak poprzedni użytkownik go użytkował, czy go przypadkiem nie "katował" itp., skuter chcę kupić w salonie, lub przez internet. Czymś takim jeździłbym co najmniej 4 lata, a też chciałbym, żeby wytrzymał ze mną 6, lub nawet 10 lat. Z dodatkowych gadżetów będę potrzebował dobry kask- nie zależy mi na wyglądzie, najbardziej zależy mi na bezpieczeństwie i komforcie (i tu uwaga- mam dość dużą głowę), kufer- chciałbym, żeby był z dobrej jakości materiałów i dobrze się trzymał, rękawice- nie chcę się zaziębić, ani nic w tym stylu, chciałbym też wygodnie trzymać kierownicę i chcę, żeby chroniły moje dłonie podczas upadku, kurtka- chciałbym żeby była przeznaczona na skuter/motorower/motocykl, była nieprzemakalna, i dobrze trzymała ciepło, ochraniacze- o prostu mają być wygodne i bezpieczne. Na wyglądzie mi nie zależy, ale jeżeli się znajdzie to moim ulubionym kolorem jest granatowy i niebieski, a dobrze by było, gdyby kolor dwukołowca byłby granatowy, niebieski, szary, srebrny, lub czarny. Z mojej wypowiedzi można wywnioskować, że potrzebuję skutera, lub motoroweru, który może być zarejestrowany jako motorower i spełnia jego wymagania, dość taniego, bo do 6 000- 7 000 zł., nowego, kupionego w salonie, lub przez internet- oczywiście ma posiadać gwarancję, jeżeli chodzi o kolor, to najlepiej granatowy, czarny, szary, lub srebrny, potrzebuję także różnych akcesoriów, które wcześniej wymieniłem. Z góry dziękuję, za propozycję, chciałbym dodać, że najbardziej zależy mi na bezpieczeństwie, wygodzie/ komforcie i przyspieszeniu 0-45 km/h. Na reszcie osiągów nie zależy mi tak bardzo. Jak na razie zastanawiam się nad skuterem KYMCO Agility City 50 2T. Proszę o propozycję innych skuterów i motorowerów ( i od razu napiszę nie interesują mnie chińskie modele), a także propozycję dobrych akcesoriów. Z góry dziękuję za propozycje.
Za tą kasę nówka Kymco - lejesz paliwo i jeździsz.
Rozumiem, a czy KYMCO Agility City 50 2T jest dobrym skuterem i czy znalazłby się skuter, lub motorower lepszy za tą cenę? I przy okazji bardzo przepraszam za błędy i literówki.
Kymco Super 9 50 2T LC - chłodzony cieczą. Albo Bet&Win, też chłodzony cieczą, do tego duży i wygodny.
Ja z motorowerów podrzuce Kymco K-Pipe. Kolega kupił, i to jest piękne i dość mocne bydle. Super sprzęt. I do tego ładny wygląd:)
W KYMCO Super 9 nie podoba mi się z wygląd, a siedzenie jest dość małe, obawiam się, że jazda z drugą osobą może być niewygodna, a przy Bet&Win obawiam się, że będzie za duży jak na pierwszy skuter. Ale gdybym miał wybierać między tymi dwoma (Super 9 i Bet&Win) chyba wybrałbym Bet&Win, bardziej mi się podoba i jest większa kanapa, która sprawia wrażenie wygodnej. Obawiam się o rozmiar opon w obu tych skuterach. Chociaż w Agility City 50 jest chłodzenie powietrzem, są większe koła, obawiam się, że małe koła nie nadają się na dziurawe.
A używki wchodzą w gre?
KYMCO K-Pipe- sam się zainteresowałem tym motorowerem, ale nie podoba mi się w nim skrzynia biegów półautomatyczna, a także wydaje mi się, że ma słabe przyspieszenie 0-45 km/h.
A z gwarancji i tak pewnie zrezygnujesz po góra 2 przeglądzie:)
Nie. Wolę kupić coś nieużywanego.
K-Pipe w 2014 ma wyjść z manualem.
To będę musiał się tym zainteresować, ale odstrasza mnie trochę silnik 4-suwowy i słabe przyspieszenie (przynajmniej z tego co wiem ma słabe).
Można zrobić tuning na 72ccm:) 4t ma taką zaletę że pali ok. 2x mniej niż 4t.
Nie chcę się bawić w tuning, ani nic w tym stylu. Wolę jeździć przepisowo, maks. 45 km/h, tyle mi starcza, tylko musi być dobre przyspieszenie jak na 50 cm³.
Podobają mi się silniki 4T, tylko większość ma słabe przyspieszenie, no chyba, że ktoś znajdzie dobry skuter, lub motorower z silnikiem 4T i z dobrym przyspieszeniem.
To zmieniasz zębatki na przyśpieche:) Ale każdy mówi jeździć przepisowo:) A potem i tak odblokujesz:) Mnie po mieśiącu znudziło 45:)
Pożyjemy, zobaczymy. Jak na razie myślę, że 45 mi wystarczy, może później jak zdam na prawo jazdy kategorii A to może wtedy odblokuję i przerejestruję na motocykl (jeżeli taki zabieg jest legalny).
Nie warto przejestrowywać. Za dużo formalności. Najlepiej kupić normalny motocykl.
Rozumiem, ale jak na razie mogę kupować tylko motorowery i skutery z silnikiem o pojemności 50 cm³ i z maksymalną prędkością do 45 km/h. Chcę też zobaczyć, czy takie jednoślady to coś dla mnie :).
Jak złapiesz bakcyla to będziesz szukał od razu jakiegoś moto na 18:) Tak jak ja:) W styczniu kupiłem skuter, teraz kupuje motorower, a na 18 9za 2 lata) kupuje suzuki gs500:)