witam
zakupiłem ostatnio dinka i jestem trochę rozczarowany ponieważ
za chiny nie chce przekroczyć magicznej granicy 60 km/h
sprawdziłem ma zdjętą tuleje z wariatora a w pokrywie przepustnicy nie ma tajemniczych śrubek mimo to z pionowej górki 60 i ni cholery więcej. :evil:
czytałem że może wymienić dysze w gażniku albo moduł albo zaślepić kiche w tłumiku
Pytanie czy ktoś ma doświadczenie z Dinkiem robił podobne patenty i jaki ma to realny wpływ na ośiągi ???
wystarczy 70 a 80 km/h to by było szaleństwo,niemniej nie chce przeinwestować
A CDI odblokowane? Mój od nowości leci 75.
Moje Agility 4T, po odblokowaniu i zmianie dyszy na 82, leciało 75km/h. Moduł był fabryczny.
A gdzie taki moduł kupić- czy mysi być do konkretnego modelu? jak poznać że jest on zablokowany?
Kymco 4T musi mieć oryginalny moduł, cena takowego od 100 do 180zł, do pozostałych chinoli kupisz na allegro za ok. 30zł, dobrze jest dodatkowo wymienić cewkę zapłonową, (cewka koloru czerwonego, 32000 Volt) dającą dwa razy większe napięcie na elektrody świecy.
ale jaja, wyczytałem że aby odblokować mój moduł CDI należy go NACIĄĆ piłą do metalu...
pewnie jakiś przewód jest zatopiony w obudowie. ciekawe czy jak to zrobie to potem będzie możliwość wsadzenia jakiegoś przewodnika żeby przeszedł przegląd.
sorry za offtop ale tak się uśmiałem że musiałem się podzielić :-D
w niektórych modelach chinoli, wystarczy odciąć różowy kabelek z modułu
Leszek napisał:
A CDI odblokowane? Mój od nowości leci 75.
Czy CDI w nomenklaturze oznacza moduł zapłonowy?
jeśli tak to mój jest seryjny.Powinienem go wymienić (jeśli tak to może coś ktoś poleci) a może ciachnąć kabelek (tylko który)?
Może ktoś sie orientuje jaka jest seryjna dysza i na jaką powinienem wymienić?
prosze o wyrozumiałość jestem świeży w temacie
Pietro napisał:
Moje Agility 4T, po odblokowaniu i zmianie dyszy na 82, leciało 75km/h. Moduł był fabryczny.
Możesz napisać co było u Ciebie odbłokowane?
W Kymco nie ma "ciachania" kabelków, musiałbyś zmienić moduł, ale tak jak mówię, ja na fabrycznym zablokowanym osiągałem szybkość 75km/h. Oryginalna dysza w moim Agility miała otwór 0,65mm. wymień na 0,80mm czyli 80-tkę, wiąże się to z regulacją gaźnika. Dink to 4T więc w tłumiku nie ma żadnej kichy.. wyjmij blokadę wariatora (tuleja), i odblokuj gaźnik (śrubka w dekielku podciśnieniowej przepustnicy i wspomniana dysza).
Pietro a powiedz jak duże znaczenie może mieć dysza? gdyby samą dyszę wymienić to o ile się Vmax i przyspieszenie zmieni? tak Pi x drzwi
Dysza ma duże znaczenie, ale śrubkę spod dekielka gaźnika trzeba musowo wyjąć, i odblokować wario. Testuj to się przekonasz ;)
Nie wiecie ile może kosztować odblokowane CDI do Dinka ?
Może też ktoś podrzuci namiary na dobry (fachowy ) serwis
Czy po wymianie seryjnej dyszy na 80tke nieunikniona jest regulacja gażnika i czy można zrobić to samemu?
Ja bym Ci radził jechać tam: http://www.motor-land.com.pl/data/kontakt.html Powinieneś dostać wszystko od ręki,a serwis jest na miejscu.
Oryginalny moduł do Dinka do 200zł, zależy gdzie kupisz. Regulacja gaźnika po wymianie dyszy jest nieunikniona i możesz wykonać ją samemu. Na tym portalu znajdziesz opis regulacji, nie chce mi się kolejny raz powtarzać.. ;)
zuraw napisał:
Nie wiecie ile może kosztować odblokowane CDI do Dinka ?
Może też ktoś podrzuci namiary na dobry (fachowy ) serwis
Czy po wymianie seryjnej dyszy na 80tke nieunikniona jest regulacja gażnika i czy można zrobić to samemu?
Podobno odblokowany moduł do Dinka 50 pasuje od quada MAXXER 90 , koszt około 300zł
Dzwoniłem do Motorlandu i odblokowany moduł kosztuje 180 zły
jak uzbieram troche monet i wymienie dysze i CDI to napisze
co to dało
WIELKIE DZIĘKI za konkrety (nie wiem dlaczego ale o dinku jakoś
mało informacji a większość to mity)
jak by ktoś wrzucił schemat elektr.to by było miło :D
Bo mało jest tych modeli u nas (młodzież preferuje 2T raczej, bo więcej się da podrasować w vmax, starsi kupują natomiast w marketach skutery... bo kto to widział, aby dać 7tyś za skuter ;) ) i dodatkowo nie można dokładnie się odnosić z tuningowaniem, jak przy innych 4T, nawet kymco.
Ja np. byłem po 18 tyś zmuszony do wymiany CDI i wciskano mi kity, że od każdego pasuje - niestety nie jest tak.
Tylko oryginał się kłania, ewentualnie odblokowany zamiennik do tego modelu (ale to nie są chińskie podróbki - jak to zapewniają sprzedawcy z allegro, że pasują, bo nie pasują - można się naciąć, próbując oszczędzić).
Dodatkowo jeszcze z czasem o ile myślisz o tuningu, zastanowił bym się na Twoim miejscu nad zmianą wariatora na malossi (zyskasz 5 km, dodatkowo niwelujesz "dziurę" moc/prędkość - bo np. mój ND miał tak, że jechał bez wario na 7tyś obr, tyle samo co na 8 tyś. obr, a po zmianie wariatora zyskał przyśpieszenie, prędkość itp), oraz ewentualnie o firmowym cylku 80 cm (zyskujesz moc porównywalną do 2T, nie ma muła pod górkę, czy przy ruszaniu).
Oczywiście też kwestia doboru rolek - albo stawiasz na moc, albo prędkość.
Po tych paru rzeczach, masz prędkość 75 i moc jak trzeba... jak postawisz na prędkość da radę więcej... ale ja akurat preferuje bardziej moc i przyśpieszenie.
Z ND cudów nie osiągniesz - 75 to optymalna prędkość i w mojej opinii wystarczająca.
Raf a co myślisz o zmianie paska z fabrycznego na odrobine krótszy?
i pytanie czy w dinku jest powtórny obieg spalin (SDS czy jak sie ta cholera nazywa) :?:
Szczerze z tym obiegiem to nie wiem, bo nie podpytałem sie w serwisie... mnie cały czas zastanawia wynalazek z tym 2gim wężem do filtra powietrza (a w sumie do przegródki przed nim).
Wiem, że jak zastanawiałem się nad wymianą (do której nie doszło w końcu mimo zakupu) na filtr stożkowy Polini, to nie miałem "co z tym fantem w postaci rurki zrobić".
Tak więc przyznaje, że o ile robiłem tuning w stylu CDI, wariator, dobór rolek i cylek (cylek już w serwisie), o tyle w obiegu powietrza jestem noga i niestety nie pomogę.
Co do paska natomiast - osobiście nie bawiłem się w takie zabiegi, ja po prostu zmieniłem na wytrzymalszy kelwarowy malossi, o długości odpowiadającej oryginałowi.