Od niedawna jestem w posiadaniu mojego pierwszego skuterka w życiu a mianowicie Inca Street 50.Mam już przejechane 1200km,odpukać narazie bez żadnych awarii. Jedynie raz rozładował mi się akumulator ,ale to z mojej winy.(zostawiłem go na noc na postojowych :roll: ) Jestem z niego zadowolony pomimo ,że jest to skuter chiński tzw.chinol.Od paru tankowań (tankuje tylko skuter jak wskaźnik wkracza na rezerwę (czerwony pasek) zauważyłem ,że do zbiornika wchodzi ledwo co 3l paliwa, przypomnę ,że zbiornik ma 5L.Czy istnieje możliwość ,że wskaźnik "oszukuje" ? Według mnie działa prawidłowo , lecz nie pokoi mnie dlaczego nie mogę zatankować wiecej,dla spokoju jadę i tankuję ,ponieważ nie chce się spotkać z niemiła sytuacją tj. skuter staje na środku drogi lub daleko od miasta.
Zależnie od modelu czujnik poziomu paliwa znajduje się pod, na, lub z boku baku. Zwykle jest to bębenek odporny na benzynę unoszący się w niej i pręt poruszający góra-dół. Zawsze taki czujnik produkowany jest by można było go wyregulować (niestety własnoręczna regulacja jest bardzo trudna) więc może się przestawiać. Zwykle przestawia się podczas najeżdżania na wypukłości na drodze i nagłe, ostre hamowania.
Pręt może się też wyginać a przewody łączące wskaźnik z czujnikiem przetrzeć, dostać zwarcia itp. W zależności od rodzaju są czujniki z dwoma lub trzema przewodami dokupując taki należy zwrócić uwagę jaką mamy wtyczkę i jak wygląda pręt w baku - inne wygięcie pręta będzie oszukiwało nasz wskaźnik.
Niestety wskaźniki są tak zrobione, że albo pokazują źle, albo po prostu mają tak, że rezerwa ma 2-3l, czyli tyle, aby spokojnie stację benzynową zaliczyć :D
Pewnie zrobiono tak dla bezpieczeństwa żeby nie stanąć gdzieś w szczerym polu z powodu braku paliwa. U mnie od czerwonego pola do full to 4,5 litra. Cały zbiornik to 6,04 litra więc jakieś półtora w rezerwie. A w poldku nie osiągnie jeszcze zera, a już paliwa zupełny brak!
a Inca pisze ze wskaźnik ustawiony jest na około 1,3L. Ja tam z przyzwyczajenia zaglądam co jakiś czas bezpośrednio w bak bo nigdy nie wiadomo czy wskaźnik nie padł lub się zawiesił. a moim zdaniem tez tarcza wskaźnika paliwa nie ma przełożenia co do faktycznego stanu w baku; tzn jak wskazuje połowę to może być nawet odchylenie że będzie więcej. ja tak miałem w faspider roma. Nie dość że wieszał się pływak to miał ze wskazanie jak źle był założony w obsadzie czujnika.
gibki kongo to prawda co piszesz ale wskazania to indywidualna sprawa wskaxniku adlatego warto zaglądac czasem bezpośrednio do baku a i po doceraniu i w ktrakcie robić proby wyjeżdzania z pełnego baku do rezerwy odpisujac przed testem i po stan na szafie. mnie w trakcie docierania a mam młodziutki sqt wyszło 4l z hakiem na 100 km. ciekawe ile bedzie po przegladzie pierwszym czyli w ten poniedziałek. dodam ze na razie leje tylko 95
Nie no my nie wiemy, gdzie jest wlew :D Hehe, ale jak ktoś ma takiego 4T i zbiornik 5l, to spokojnie ponad 100 przejedzie, nawet i 200, ale co 100 kilosów może tankować i tyle :D
Nie no my nie wiemy, gdzie jest wlew :D Hehe, ale jak ktoś ma takiego 4T i zbiornik 5l, to spokojnie ponad 100 przejedzie, nawet i 200, ale co 100 kilosów może tankować i tyle :D
Vezyr - cenię Twoje wypowiedzi na tym forum, ale jeśli masz jakieś aluzje do mojej wypowiedzi to napisz jaśniej.
Heh nie mam, tak jakoś napisałem :D Nie żebym coś miał, domyślam się, że nie idzie sprawdzić u Ciebie wahy przez zajrzenie :D Nie miałem na myśli Cię wyśmiać czy urazić :D Swoją drogą, właściwie to druga część mojego postu była ważniejsza :D A spalanie na cylku 63ccm rzędu 5 litrów to lekka przesada.
Witam. Tak jak napisałem wcześniej - spalanie na dotarciu miałem prawie 5l teraz 3,2. Spalanie zależy od sposobu jazdy i tyle w temacie:) Zyłujesz wariata? - masz wir w baku:)
gibkibongo jeszcze jakiś problem? 12 tysięcy no ciekawe jakim cudem, na nóżkach się rozkręcają do 11 tysi, więc 12 to wiesz... A jeśli google wolisz, to tu nie pisz... Wodzu no widzisz jaki się oszczędny zrobił :D Od tego jest forum, żeby tu pisać, a nie google.