Witam, ostatnio zakupiłem skuter aprilia atlantic 125 z 2010r na gaźniku z silnikiem piaggio leader 125 (x8, x9) 25tys przebiegu, Problem jest w tym że gdy jade z prędkością powyżej 60kmh jest wporzadku, lecz gdy tylko stanę na światłach , np złapią mnie dwa światła, temperatura idzie w górę na czerwone pole aż do załączenia się wentylatora i tak się utrzymuje, dopóki znów nie przejade z 1km z prędkością powyżej 60kmh.
Układ odpowietrzany, termostat sprawdzany, wszystkie węże wraz z chłodnica są gorące. Macie jakieś pomysły?
Zalany płynem chłodnica wygląda jak nowa, a jeśli chodzi o pompę też nad nią myślałem ale skoro jest chłodnica i wszystkie węże gorące.. To przepływ i jakieś krążenie musi być... Jak jeszcze można sprawdzić pompę wody?
Chłodnica , pompa wszystko gania, nie mam pojęcia już co to może być, jest optymalna temperatura kiedy termostat puszcza płyn, (wskaźnik lekko poza połową) I tak na postoju mija 6min i temperatura zaczyna dochodzić do czerwonej kreski. Poczym załącza się wentylator i zbija nie pozwala wejść na czerwone. Zrobiłem na próbuje wentylator na włącznik sam załączam, i gdy temperatura zaczyna już sięgać czerwonego włączam w ciągu 3min zbija do optymalnej temperatury.. Tylko na postoju gdyż podczas jazdy sama spada.. Zrobiłem sobie wiatrak na włącznik.. I będę jeździł,( włączam tylko Gdy stoje z 6-10min) inaczej już nie mam pomysłów.
wg mnie albo walnięty termostat albo niedrożna lub zapchana (finy zapchane) chłodnica. Przecież to powinno działac tak że termostat otwiera się przy tych 85 stopniach i jeżeli temperatura w układzie dalej rośnie to włącza się wiatrak chłodnicy (i od tego momentu już niejako ci temperaturę zbija - wiec ta część jakoś działa) i temperatura się minimalnie zmienia.. Wiec albo ten wiatrak chłodnicy sam włącza się zbyt późno albo wymiana ciepła przez chłodnice jest nędzna - skoro wentylator na postoju potrzebuje 3 min. na zbicie temperatury. To powinno trwać kilka sekund. Chłodnica może być zawalona wewnątrz (kamień) lub z zewnątrz. termostat może się otwierać za późno lub za mało - na ogrzane rur wystarczy ale na szybką wymianę płynu już nie. Pomacaj chłodnice - gdzie jest gorąca a gdzie nie. Być może ktoś wlał jakiegoś uszczelniacza w płynie lub robił inną domorosłą naprawę załatwiając jej połowę powierzchni czynnej. A może masz założoną nową chłodnice (pisałeś że wygląda jak nowa). Może nowa ale nie od tego modelu.. np za cienka. Porównaj wymiary tej co masz z jakimś zdjęciem oryginalnej.
Układy chłodzenia są z reguły przewymiarowane - tzn dobrane tak że prędzej silnika nie dogrzejesz niż go zagotujesz. Jeżeli temperatura kiedy już spada to spada do prawidłowej wartości i nie niżej to można zakładać że termostat jest ok. Jest tylko problem z odprowadzeniem nadmiaru ciepła kiedy termostat się otworzył. Pozostaje pompa wody i chłodnica. O chłodnicy pisałem. Co do pompy to często ludziki leją do układów chłodzenia wodę a z tej się wytrąca kamień. Jeżeli masz pompę wody z plastikowymi łopatkami to jest szansa że ten kamień bardzo mocno wytarł te łopatki i pompa pracuje tylko na 1/3 gwizdka (aluminiowe lub żeliwne też się mogły zużyć ale wolniej). Znowu porównanie zdjęcia oryginalne części i tej co masz coś powie. Ale na moje oko i z mojego doświadczenie jeżeli potrzebujesz wiatru o prędkości 60km/h albo 3 minut pracy wentylatora na POSTOJU kiedy silnik ledwo ledwo produkuje ciepło to naprawdę wydajność chłodnicy jest nędzna.
Jeśli chodzi o przepływ przez chłodnice jest bardzo dobry.., może potrzebuje 3min dlatego że ta chłodnica jest nie prosto za kołem a pod spodem gdzie się trzyma nogi leży w poziomie a do niej jest przeprowadzany tunel który idzie z przedniego nadkola żeby wiatr ją ochladzal. Chłodnica na 100% od tego modelu, 25tys przebiegu, hmm raczej obstawialbym pompę.. Termostat wykluczam bez niego jest tak samo, z tym że jak włączę wiatrak to temperatura spada jeszcze niżej niż z termostatem. Skuter był zalany płynem tak przyjechał z Francji. Gdy wiatrak załącza się przez czujnik pracuje on dosłownie z 10-30sekund maksymalnie, dlatego zrobiłem na przycisk i wtedy gdy dłużej działa zaczyna zabijać temperaturę.. Kurcze coś mi się zdaje że została tylko pompa o której wspominasz i słabo pompuje ciecz. Czy w takim wypadku wystarczy zakupić reparturke pompy wody? Zestaw naprawczy? Wystarczy chyba tylko zdjąć pokrywę gdzie idą węże? Nie trzeba rozpolawiac silnika z tego co tak widzę. Ps, dziękuję za zainteresowanie się tematem i pomoc.
U mnie dopiero po czyszczeniu (zewnętrzne głównie - owady itd) chłodnicy i wymianie termostatu problem przegrzewania ustał. Mam dokładnie ten sam silnik co ty, tyle że M234M czyli 200cc. Więc to może być dla ciebie spora wskazówka ;)
Jeśli chodzi o przepływ przez chłodnice jest bardzo dobry.., może potrzebuje 3min dlatego że ta chłodnica jest nie prosto za kołem a pod spodem gdzie się trzyma nogi leży w poziomie a do niej jest przeprowadzany tunel który idzie z przedniego nadkola żeby wiatr ją ochladzal. Chłodnica na 100% od tego modelu, 25tys przebiegu, hmm raczej obstawialbym pompę.. Termostat wykluczam bez niego jest tak samo, z tym że jak włączę wiatrak to temperatura spada jeszcze niżej niż z termostatem. Skuter był zalany płynem tak przyjechał z Francji. Gdy wiatrak załącza się przez czujnik pracuje on dosłownie z 10-30sekund maksymalnie, dlatego zrobiłem na przycisk i wtedy gdy dłużej działa zaczyna zabijać temperaturę.. Kurcze coś mi się zdaje że została tylko pompa o której wspominasz i słabo pompuje ciecz. Czy w takim wypadku wystarczy zakupić reparturke pompy wody? Zestaw naprawczy? Wystarczy chyba tylko zdjąć pokrywę gdzie idą węże? Nie trzeba rozpolawiac silnika z tego co tak widzę. Ps, dziękuję za zainteresowanie się tematem i pomoc.
A ja normalnie bedę się upierał i tak przy chłodnicy :). Wszystkie (ale dosłownie wszystkie) przypadki przegrzewania się na postoju które znam to niedrożna chłodnica
Dzięki za wskazówki, Widzę że znów czeka mnie rozbiórka plastików i sprawdzenie tej chłodnicy konkretnie , wsumie od spodu była ładna a od góry gdzie jest osłona jej nie widziałem.. Może faktycznie jest zabrudzona..., napewno gdy lałem płyn bez problemu wlewalem jednym króćcem, to drugim spokojnie wylewal się płyn.
A tak poza tym, prędkość mojej atlantic to taka 75-80kmh żeby utrzymać porywach do 90kmh,lecz trochę dużo ma już obroty, ludzie piszą w ogłoszeniach że v max 120kmh itd, a 100-110 na prostej praktycznie rzadko osiągnąć jedynie z górki jak na filmie od 90 zaczyna się z górki, co sądzicie o tym przyspieszeniu? Ja sam ważę 110kg.. (wariator bez śladów zużycia, rolki również, sprzęgło i dzwon jak nowe , pasek wydaje się być okej) Link https://youtu.be/kJBOb4xrL7w
ta z filmiku się bardzo cięzko zbiera. Ale z tego co widze to one się ogólnie dość cięzko zbierają - 199km swoje robi. Dlatego w ten Vmax 120 to ja nie wierze (chyba że licznikowy - ale to zalezy jak komu licznik kłamie). Już eademowa bardziej - ale on ma 200cm Tutaj kilka róznych przyśpieszeń atlanticów 125 zapewne z różnych roczników ta dość ciężko https://www.youtube.com/watch?v=bOE0vcM1oJ4 ta lżej jakoś i chyba najbardziej poprawnie https://www.youtube.com/watch?v=UWRYbtRflFU ta się zbiera dość cieżko ale z to ponad 120 licznikowe robi https://www.youtube.com/watch?v=AJl7QDgvHDM w każdym razie 125tki raczej mają dużego i widocznego kopa 0-60 a potem jest ciężej- i raczej tak mają ustawiane napędy a w twoim jest walka o licznikowe 60
ta z filmiku się bardzo cięzko zbiera. Ale z tego co widze to one się ogólnie dość cięzko zbierają - 199km swoje robi. Dlatego w ten Vmax 120 to ja nie wierze (chyba że licznikowy - ale to zalezy jak komu licznik kłamie). Już eademowa bardziej - ale on ma 200cm Tutaj kilka róznych przyśpieszeń atlanticów 125 zapewne z różnych roczników ta dość ciężko https://www.youtube.com/watch?v=bOE0vcM1oJ4 ta lżej jakoś i chyba najbardziej poprawnie https://www.youtube.com/watch?v=UWRYbtRflFU ta się zbiera dość cieżko ale z to ponad 120 licznikowe robi https://www.youtube.com/watch?v=AJl7QDgvHDM w każdym razie 125tki raczej mają dużego i widocznego kopa 0-60 a potem jest ciężej- i raczej tak mają ustawiane napędy a w twoim jest walka o licznikowe 60
Zaraz założę ciutkie cięższe rolki i nagram film ale to jeszcze gorzej będzie.., zrobię zdjęcia, może zmierze kompresje jak pożyczę manometr, jaka powinna być?, mi się wydaje że siłę ma tylko bardziej są obroty takie same a prędkość powoli rośnie jakby pasek się slizgał.. Ale to tylko moje odczucia, Hmm miałem wcześniej lekki skuter Malaguti f12 na 50cc tylko ze sportowy wydech wariator sprzęgło i przyspieszał podobnie a nawet lepiej. Ale on był lekki..
Poprzedni Film był na org. rolkach z tym że dla testu włożyłem tylko 4 rolki na przeciw siebie no i może do tych 60 było trochę lepiej ale później gorzej przyśpieszał i bardziej wył niż przyśpieszał po założeniu oryginalnych 6 rolek przyspiesza tak jak na poniższym filmie. : https://youtu.be/0S06aa0dRpw
Hmm może ciut wolniej ale za to obroty przy prędkości 80-90 są mniejsze co się wiążę z mniejszym spalaniem i na prostej 100km/h tez się rozpędzi wiec myślę ze chyba aż takiej tragedii niema.. I pewnie możliwe ze to przez pasek.. niestety jest on w złym stanie.. możliwe ze przez niego osiągi są gorsze ? tutaj zdjęcia wariatora i reszty oraz film komu co lepiej pasuje : Zdjęcia : https://goo.gl/photos/NQgCQ5sz4Vsh6xBg6 Film klikać na jakość HD : https://youtu.be/tNpNQ_xNeDw
i na koniec pytanie wpisując pasek aprilia atlantic 125 wyskakują mi rozmiar 22.5, ten co mam pisze na nim 21.5 ? może mój pasek jest nieprawidłowy ?
Moim zdaniem silnik 200cc to minimum dla Atlantica. To granica sprawności (żeby nie być zawalidrogą) przy dwóch osobach. U mnie max speed to 130 licznikowo. Realnie wg GPS to 120. Ale nie jest to prędkość do podróży dla tego pojazdu. 100km/h jest przelotową która ma sens. Domyślam się, że dla 125tki przelotowa będzie niższa.
Moim zdaniem silnik 200cc to minimum dla Atlantica. To granica sprawności (żeby nie być zawalidrogą) przy dwóch osobach. U mnie max speed to 130 licznikowo. Realnie wg GPS to 120. Ale nie jest to prędkość do podróży dla tego pojazdu. 100km/h jest przelotową która ma sens. Domyślam się, że dla 125tki przelotowa będzie niższa.
Właśnie tak dla 125 jak przed chwilą jechałem to Prędkość przelotowa 80-90 (-5km/h) oszukanie licznika, przyspieszenie nie zarewelacyjne ale, gdy już osiągnie prędkość spokojnie można ją utrzymać.. zastanawia mnie ta sytuacja z paskiem może on ogranicza przyspieszenie i osiągi , na pewno go wymienię.. Lecz nie wiem jaki na starym pisze 21.5 na aukcjach wszędzie podają 22.5, wychodzi na to że miałbym nieprawidłowy pasek?..
No z paskiem też miałem przeboje. Dopasować go poprawnie to dramat. Teraz mam dobry wymiar (nie pamiętam jaki, musiałbym zobaczyć na etykietę) w porównaniu do poprzedniego zbyt wąskiego. http://czesciaprilia.pl/katalog_aprilia/aprilia/skutery/ATLANTIC%20125-200-250%202003-2006.htm czyli jak wynika katalogu masz nominalnie inny pasek (i pewnie wymiar) niż ja AP8580246 V-belt Technical Specifications: 200 cc version (M234M)[200] AP8580247 V-belt Technical Specifications: 125 cc version (M245M)[125] AP8580261 V-belt Technical Specifications: 250 cc version (M361M)[250] * luknij na stronę Dayco http://web.daycogarage.com/catalogue/pl-pl/search-model?a=1