Witam, chciałbym przedstawić projekt swojego skutera który tworzę już od prawie 2 lat narodził się on jako popularny chiński coliber w 4t jednak przez ten czas przeszedł kilka swapów oraz została zmodyfikowana rama jak i kompletnie optyka. Zaczęło się od swapu na minarelli horizontal LC (popularny silnik z Aeroxa itd.) Aktualnie siedzi w nim silnik Piaggio X9 4t 4v. Co do ramy to została wspawana rama z aprilli sr tak jak tylnie plastiki również pochodzą z tego modelu. Co do przodu to kupiłem za grosze kilka plastików z roxa i powoli je skompletowałem. Na nowy sezon będę myślał nad optyką i malowaniem na razie muszę dokończyć swap.
Kilka zdjęć projektu :
Początki :
Setup stawał się coraz mocniejszy więc o bezpieczeństwie nie można było zapomnieć, lagi z Showa wraz z felgą sr zostały wkomponowane w oryginalną sztyce z colibra oraz została zamontowana tarcza hamulcowa 320mm z aprilli sr. Trzeba było też dorobić adapter na zacisk hamulcowy.
Całość prezentowała się tak :
Następnie wziąłem się za przeróbki ramy:
Trzeba było również wykonać inne ( wtedy już drugie) mocowanie silnika ponieważ silnik byłby za nisko. Całość zaczęła nabierać kształtów :
Przyszło lato I silnik zaczął się przegrzewać więc dałem chłodnice pod czache tak jak to jest oryginalnie w roxie.
Powoli zacząłem składać wszystko w całość i dopasowywać plastiki do siebie ponieważ w takim projekcie gdzie wszystko jest składane od najmniejszej śrubki uwierzcie mi nic nie pasuje.
Po sporych przeróbkach silnik miał dużą moc i wgl lecz miał jeden minus. Mianowicie spalał on ogromne ilości paliwa :D Dlatego też zdecydowałem że zrobię kolejny swap silnika tym razem na piaggio lecz w 4t. Na papierze moc jest praktycznie równa silnikowi który miałem lecz spalanie dużo dużo mniejsze. Ze względu na wcześniejsze przeróbki ramy trzeba było silnik wysunąć do tyłu czyli tzgw subframe.
Na razie trwają prace nad ukończeniem tego swapa jeżeli ktoś chce być na bierząco zapraszan ma oficjalnego fan pejdża projektu na facebook’u :
Czemu tak sądzisz ? na każdą część pracowałem sam nie tworzę tego projektu za hajs rodziców tak jak inni.
No to mówię, że albo coś masz nie tak z głową (wybacz), albo za dużo pieniędzy. Co chcesz z tego colibra zrobić? Hayabusa? Ile już tam silników wkładałeś? Ja sobie wyobrażam Ciebie w takiej sytuacji: Przychodzi silnik... ...eee.. za słaby, zamawiam następny. Przychodzi drugi silnik... Dobrze jeździ, ale 2-sów, i dużo pali... ...zamawiamy 4-sówa...
Słuchaj, jak masz jakieś nie potrzebne części to chętnie przyjmę ;) Może masz wzmacniany dobry wał od 139QMB? :) Potrzebna mi jeszcze z przodu tarcza z colibra (pełny zestaw: laga, felga, zacisk, tarcza, przewód hamulcowy, zbiorniczek, klamka, ślimak, czujnik stopu). Albo chociaż bym kupił to od Ciebie za jakieś grosze jak Ci nie potrzebne już? :P
Hebel przedni to masz konkretny :) Wizualnie to raczej dupy nie urywa, i na pierwszy rzut oka to ledwie sie kupy trzyma, ale skoro tyle silników wszczepiałeś to pracy i kombinowania sporo w to włożyłeś o kosztach nawet nie wspominam, chociaż silniki 2t są tanie to może i nie było nawet za drogo, ale roboty na pewno było sporo, ten silnik który teraz masz też furrory nie zrobi, domyślam się że to 125ccm, więc po, nie za długim czasie dojdziesz do wniosku że mógł by być trochę mocniejszy, nie jest słaby ale mocny to tez nie jest. W porównaniu z tym seryjnym silnikiem z aeroxa to ten z x9 to nie ta liga i radość będzie, ale z czasem będziesz żałował że nie pakowałeś takiego samego silnika tylko w pojemności 180 lub 200ccm
Na jednym z popularnych portali aukcyjnych gdzieś widziałem nie dawno skuter typu coliber z silnikiem 250ccm jak dobrze pamiętam był to silnik hondy, z tym że to mocno się rzuca w oczy że ten silnik nie jest z tego skutera. A skoro ThePanKot wszczepił już silnik piaggio x9 to jaki problem wybrac pojemność 200ccm, silniki leader 125, 150, 180, 200 ccm, nie różnią się kompletnie niczym, są to bliźniaki jedno jajowe.
Silnik ma aktualnie 125ccm3 mam cylinder 180 do tego ale nie mam do niego pierścieni. A one kosztują tyle co tłok i szlif na 209cc. Zobaczymy jak ten silnik bd jeździł to się pomyśli. Co do kolegi wyżej (izdebski) to kolega chyba potrzebuje maść na ból dupy bo chyba nadzwyczajnie zazdrościsz.
o do kolegi wyżej (izdebski) to kolega chyba potrzebuje maść na ból dupy bo chyba nadzwyczajnie zazdrościsz.
No a jak :D Zajebisty sprzęt, tylko dziwie się, że chce ci się tyle kasy inwestować w to. :P Ile już w to włożyłeś, jeżeli nie jest to żadną tajemnicą? 5 tys złotych? :P
Masz może nie potrzebne części, które gdzieś tam wymieniłem wyżej? :)
Podobny "swap" zrobiliśmy z kuzynem w Torosie F16 - teraz ma powzmacniane spawy, silnik pochodzi od Aprili SR (silnik starszego typ, chłodzony powietrzem, cylinder pionowo) ;) Z tym, że plastiki dostał od Roxa