Duże wibracje.

Witam.

Więc problem polega na tym że , gdy jadę skuterem dużą prędkością 70-90km/h i mam ful gaz to wszystko w porządku ale gdy gaz puszcze (skuter się sam toczy) cały skuter wpada w duże wibracje/drgania , co może być tego przyczyną ? Śruby od kół jak i mocowanie silnika do ramy są dobrze dokręcone , czy powodem tych drgań mogą być łożyska na wale ? (ruszając wałem od strony wariatora nie czuje znaczących luzów)


Pozdrawiam.

mój kolega też tak miał, i okazało się ze miał gwoździa w oponie,

może masz zryte opony?

Tylnia jest w słabej formie ale wątpie że to akurat jest to przyczyną , miałem już dawno łysą lekko a to tak od niedawna zaczeło, kolega ma łyse i nie ma wibracji , gwoździa też nie mam ale sprawdźę . Jakie mogą być jeszcze przyczyny ?

może silnik jest przykręcony ok , ale te gumki masz wyrruuchane

Które gumki ?

wrona napisał:

ale te gumki masz wyrruuchane



wyrruuchane :roll: :lol:


a może na wale masz luzy ?

zdejm cylinder i zobacz czy chodzi na boki korbowód.

a na przeciw talerzu masz wszystkie żeberkaż

kamil102 napisał:

Śruby od kół jak i mocowanie silnika do ramy są dobrze dokręcone



a od wydechu?

na korbowodzie już kiedyś były luzy ale tylko na lewo i prawo , i nie było wibracji , od wydechu dobrze dokręcone bo sprawdzałem , jakie gumki ?? :smiley:

te na mocowaniu silnika

A może po prostu sprzęgło się przycina i jest efekt hamowania silnikiem…

co ty dywer wymyślasz , jak sprzęgło miało by się przycinać , przecież skuter cały czas hamuje silnikiem , ,luz" wchodzi na bardzo niskich obrotach , zależy od spręzynek.

DObra, inaczej, przekładnia CVT jest już zużyta(tak, że pasek skacze) i nierównomiernie pracuje.

Przekładnia jest w dobrym stanie , jutro sprawdźę gumki . Tylko jak ? Sprawdzić czy ma luzy ?

A może nie dokręcone plastiki mogą byś tego przyczyną ?

co ty plastiki ?? niee , ty a zzobacz czy nie masz bić na tylnim kole ?? kamil102, przyjedź na rozpoczęcie sezonu , to to obadam na żywo :slight_smile:

Chętnie bym przyjechał , ale to tak wibruje że się boje że zaraz się cały rozsypie xD

Akurat ekipa z żukowa już się szykuje na rozpoczęcie do s3m-u , ale najpierw muszę ogarnąć skuter bo jak mi sypnie w gdańsku to kiepsko będzie :stuck_out_tongue:

panie a ile ludzi tam jedzie ? ja się spodziewałem 30 typa a tu się okazuje ze tu jedzie dycha tam jedzie dycha ti i tam , i się zrobi kurwa 80 osób , muszę ekipe do obstawy dozbierać ;/

Podejrzewam od nas 10-20 skutruF z samego żukowa :stuck_out_tongue: Dobra koniec offtopa bo zara warna dostane xD

Ja bym postawił jednak na opony. Moze po prostu sa źle wyważone i zaczyna bic kolem gdy skuter nie ciagnie. Czesto tez tak jest w samochodach i najczesciej przyczyna jest źle wywazone kolo, zly stan opon albo źle ustawiona zbieżność.

Czyli co udać się z oby dwoma kołami do wulkanizacji ?

A ja jakoś w to wątpię …

Stawiałbym bardziej na rzeczy silnikowe ale nawet nie mam pojęcia co to może być :stuck_out_tongue:
Po prostu opony IMO odpadają :slight_smile:

Jak koła nie były wyważone, to bicie byłoby wyczuwalne cały czas.