Witajcie drodzy użytkownicy a więc muszę was trochę podręczyć pytaniami a mianowicie.
1. Przejechałem 100km (WKOŃCU :D) Jeździłem do tego czasu max 20km/h 2. Zwiększyłem prędkość do 25km/h (Dojeżdżam do 25 puszczam gwizdek i tak w kółko ;d)
Czy dobrze zrobiłem że do 25 zwiększyłem? Czy więcej czy coś ;p
cylinder w zasadzie po 10km już jest "do jazdy" jak cały sprzęt to jeździj na różnych obrotach, nie zamulaj, spokojnie tą 40ską możesz jechać tylko sprawdź czy wszystko jest poskręcane
cóż. nie będę po raz kolejny odgrzewał tematu: "sposoby docierania silnika", było milion razy, każdy robi jak chce. jeśli tak Ci każą w instrukcji to rób jak piszą- 80% z 45 km/h to 36 więc te 25 km/h wydaje się zbyt zachowawcze.
edit- jeśłi skuter jest na gwarancji to i tak wszystko robisz w serwisie, instrukcja mówi: zgłoś się po 300km to się zgłaszasz i już. A jak nie jest na gwarancji to wymień olej silnikowy i przekładniowy też by można było
Nom, szacun, że wytrzymałeś z taką prędkością ;D No dobra, jeździj tak 40km/h. Zmieniaj obroty, nie cały czas tak samo, a powinno być dobrze. Po prostu nie katuj silnika, jeździj z umiarem. Według mnie to jest jedyna zasada ;)
w trakcie docierania silnika możesz jeżdzić z max predkościa , cały pic polega na tym aby silnik pracował w pełnym zakresie obrotów rozpedzasz go na max po czym odpuszczasz gaz i pozwalasz aby skuter wytracał predkość ( w silnku 4T odpuszczasz manetke od razy cala zamykajac komore spalin daje bardzo efektywne chlodzenie w silniku 2T odpuszczasz manetke gazy powoli) taka jest regula , chodzi o falowanie obrotami ze sie dobrze dotarł.. bez sensu jest jezdzenie z pred 25 czy 35 km/h, bo jak odblokujesz skuter i dasz na maksa to cylinder bedzie pracowal tak wysoko w miejscu gdzie jest nie dotarty. w skuterowo.com jest fajny artykul fakty i mity na temat docierania rzeczytaj sobie ...
ja docierałem skuter przez 1000km tak jak opisalem wyzej, zero usterek predkosc max tyle co fabryka dal i jest ok powodzenia w docieraniu
warto kilka razy w trakcie docierania przy troche wiekszym przebiegu np o 300km. jezdzic nim bardziej dynamicznie zeby wszystkie elementy w silniku sie dobrze spasowaly i przedewszystkim uszczelniły.. to tak na marginesie
Sprzęgło? Chyba chodziło o hamulec. Nie musisz go trzymać, bo trzymanie hamulca jest konieczne przy odpalaniu z rozrusznika (gdy koła stoją na ziemi żeby skuter sam nie pojechał).
Lukson, generalnie dobrze jest co kilka km dać silnikowi pochodzić na wyższych obrotach, ale nie można zapominać o tym, aby nie przegrzać silnika. Dobrze jest wyjechać poza miasto, jechać na średnich obrotach, odkręcić gaz żeby silnik się trochę wkręcił i popuścić gaz, i od nowa... I po kilku km postój i przerwa.
w trakcie docierania silnika możesz jeżdzić z max predkościa , cały pic polega na tym aby silnik pracował w pełnym zakresie obrotów rozpedzasz go na max po czym odpuszczasz gaz i pozwalasz aby skuter wytracał predkość ( w silnku 4T odpuszczasz manetke od razy cala zamykajac komore spalin daje bardzo efektywne chlodzenie w silniku 2T odpuszczasz manetke gazy powoli) taka jest regula , chodzi o falowanie obrotami ze sie dobrze dotarł.. bez sensu jest jezdzenie z pred 25 czy 35 km/h, bo jak odblokujesz skuter i dasz na maksa to cylinder bedzie pracowal tak wysoko w miejscu gdzie jest nie dotarty. w skuterowo.com jest fajny artykul fakty i mity na temat docierania rzeczytaj sobie ... ja docierałem skuter przez 1000km tak jak opisalem wyzej, zero usterek predkosc max tyle co fabryka dal i jest ok powodzenia w docieraniu
Odnośnie tego zdania "bez sensu jest jezdzenie z pred 25 czy 35 km/h, bo jak odblokujesz skuter i dasz na maksa to cylinder bedzie pracowal tak wysoko w miejscu gdzie jest nie dotarty" to jak może cylinder wyżej pójść przy wyższych obrotach,po pierwsze to nie cylinder,a tłok,który ma swój zakres posuwu i nie ma to nic wspólnego z obrotami,po drugie może jedynie szybciej przesuwać się wraz ze wzrostem obrotów co jest logiczne.
Jeśli przez dłuższy czas nie będzie się przekraczało ~~30km/h to na tłoku może zrobić się próg a po odblokowaniu silnika będzie ciężko go wkręcić na wyższe obroty. Ale o próg to trzeba się starać dłuższy czas.