Cylinderkit RACING 90cc [52,4mm] NEW EDITION-GY6 do Kymco New Dink

Czy ktoś z Was ma zamontowany ten kit naraku 90 cm2 ?

Proszę o opinie. Mam kilka pytań z tym związanych.

To pytaj :) miałem Naraku w poprzednim skuterze więc wal śmiało :)

Miałeś dokładnie 90 cm naraku ?

Do tego kitu musowo trzeba dokupić gaźnik 24 mm, króciec gaźnika, a także inny filtr powietrza, stożkowy albo jakiś kombinowany od większej pojemności.

Oprócz tego dochodzi kwestia wariatora i sprzęgła. Może ktoś już robił taki tuning new dinka i będzie można skorzystać z gotowego setupu.

Gaźnik możesz kupić też Naraku 24mm ale możesz też kupić gaźnik od chińskiej 125cc czy od starego Kymco 125cc :)

Co do napędu... to może wariator Mallosi Multivarek?
Sprzęgło hmm... bardzo fajną konstrukcją jest Hebo R (jeśli dobrze kojarzę), fajnie się reguluje, oprócz sprężynkami to i śrubkami :)

A co do Dzwonu to jakieś lekki, które dobrze będzie się chłodzić :)

W sklepie internetowym racing planet jest wariator naraku HS Racing z rolkami 6,3 gr do tego kitu 90 cm naraku. Kwestia tylko, czy to prawda co podają w opisie.

Wiadomo że Naraku będzie polecało Swoje części ;) Znajdź cylinder Polini to będą polecać części Polini :) a co do rolek to sam i tak będziesz musiał poszukać właściwych :) Możesz zacząć od tych 6.3gr możliwe że będą idealne :)
Teraz tylko pytanie czy te 6.3 jest do jakiegoś sprzęgła czy do serii :)
Ale czuje że i tak będziesz szukał właściwych rolek :)

Pamiętaj o lepszym chłodzeniu silnika :) czyli chwytak i wiatrak :)
JetFlow też jest przydatną rzeczą
http://allegro.pl/naraku-podkladka-jet-flow-skuter-4t-139qmb-gy6-i2342512035.html

Czuje że chcesz postawić cały skuter na firmie Naraku :)
Ja nie jestem tego zwolennikiem bo są lepsze firmy za tą cenę lub ta sama jakość za niższą cenę:)

Jeśli chcesz jutro Ci mogę zrobić taką pełną listę co będzie Ci potrzebne i ile wydasz około:)
Tylko sprecyzuj czy chcesz tylko Naraku czy inne marki znane też wchodzą w grę.

najpierw rozkręć i sprawdź czy się nie da zrobić szlifu na 90cc

w 125 i 150 na 170cc bez problemu

kupujesz tylko tłoczek i komplet uszczelek

Nie da rady rozwiercić aż tak bardzo cylindra...

Opisy zachęcające do kompletowania są podawane przez sklep, w zestawie z wariatorem sklep daje komplet rolek dla kitu 80 oraz komplet dla kitu 90. Ponoć pasują idealnie..

Nie mam doświadczenia z tuningiem skutera, dlatego trochę kieruje się tymi opisami. Widziałem, że naraku zbiera pozytywne opinie na forach, a na stronie firmowej jest informacja, że części naraku powstają w tej samej fabryce kymco. I trochę mnie to skierowało ku naraku.

Oczywiście @Maniek_smolarek, jeśli możesz to proszę o taki wykaz jakie markowe części wsadzić albo najlepsze i ile to będzie kosztować. Będę wdzięczny.

Luk jutro skompletuje wszystko żeby jakoś to ładnie wyglądało :)

Tylko tak powiedz do ilu Polskich królów miało by to kosztować wszystko? :P

Aaaa i widziałem że jesteś z stolicy :P więc jak odbiorę prawko to wyciągam Cię na przejażdżkę :P Fajnie będzie pojeździć z innym NewDinkiem :P

Edit.1
Powiedz Mi tylko jeszcze jaki masz przebieg?

Stan obecny 1600 km. :) Nie ma ograniczeń, chciałbym najlepsze możliwe i pasujące części.

To licz się z wydatkami :D :D
1600 to malutko, bałem się o wał ale jeszcze jest że tak powiem młody więc spokojnie wytrzyma :) Chyba że chcesz to mogę poszukać też jakiegoś mocniejszego wału:) ale z doświadczenia wiem że seryjne z małym przebiegiem wytrzymują :) tym bardziej w Kymco

Wał zostaje fabryczny.

Ok, zjem coś, podjadę po filtr powietrza do Swojego Dinka bo wczoraj zobaczyłem że mam filtr od nowości :/ czyli 5 lat...
i zabiorę się do szukania części :)

Cylinder:
Naraku Racing 90cc (52,4mm)
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-cylinderkit-racing-90cc-524mm-editiongy6-kymco-p-2498-1.html?cPath=13969_8215_8217&sessID=4f718359e8e289f1beb52d9fd7ca07e8

Gaźnik:
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-gaznik-naraku-keihin-85180ccm-4takt-p-1737-1.html?cPath=13969_8215_8217&sessID=4f718359e8e289f1beb52d9fd7ca07e8
Króciec:
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-krociec-ssacy-101octane-24mm-sport-p-1738-1.html?sessID=4f718359e8e289f1beb52d9fd7ca07e8

Podkładka pod gaźnik:
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-podkladka-naraku-flow-alucnc-139qmbqma-p-2741-1.html?sessID=4f718359e8e289f1beb52d9fd7ca07e8 ponieważ gaźnik 24mm są ciut większe i potrafią uderzać o blok silnika przez to wpadają w jakiś rezonans czy coś i są chwilę przy większych wstrząsach że skuter słabnie na sekundę.

Wałek rozrządu:
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-walek-rozrzadu-naraku-racing-139qmaqmb-p-1211-1.html?cPath=13969_8215_8217&sessID=4f718359e8e289f1beb52d9fd7ca07e8

Świeca:
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-swieca-irydowa-cr7hix-p-6574-1.html?cPath=13969_8215_8217&sessID=4f718359e8e289f1beb52d9fd7ca07e8 ale nie koniecznie, może być zwykła CR7HR

Wariator i tu mam dylemat między Naraku a Mallosim a Polini
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-wariator-malossi-multivar-2000-kymco-p-1481-1.html?cPath=13969_8215_8218&sessID=4f718359e8e289f1beb52d9fd7ca07e8
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-wariator-sportowy-polini-speedcontrol-p-290-1.html?cPath=13969_8215_8218&sessID=4f718359e8e289f1beb52d9fd7ca07e8
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-wariator-naraku-racing-kymco-139qmbqma-p-2065-1.html?cPath=13969_8215_8218&sessID=4f718359e8e289f1beb52d9fd7ca07e8

Twist Control:
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-twist-control-naraku-racing-peugeot-piaggio-kymco-china-p-2221-1.html?cPath=13969_8215_8218&sessID=4f718359e8e289f1beb52d9fd7ca07e8

Sprzęgło:
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-sprzeglo-polini-race-107mm-p-8861-1.html?cPath=13969_8215_8218&sessID=4f718359e8e289f1beb52d9fd7ca07e8

Dzwon:
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-dzwon-sprzegla-polini-speedbell-p-2237-1.html?cPath=13969_8215_8218&sessID=4f718359e8e289f1beb52d9fd7ca07e8
lub http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-kosz-sprz281g322owy-stage6-wing-cooler-p-6878-1.html?cPath=13969_8215_8218&sessID=4f718359e8e289f1beb52d9fd7ca07e8
Ale pierwszy lepszy

Korektor momentu obrotowego:
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-korektor-momentu-obrotowego-naraku-sport-p-3520-1.html?cPath=13969_8215_8218&sessID=4f718359e8e289f1beb52d9fd7ca07e8

Chyba wszystko... Jeśli o czymś zapomniałem to dopisze.
Wiem że drogo ale sam napisałeś że cena nie ma znaczenia, a i tak w nie których częściach brałem pod uwagę także cenę.

Na dodatek trzeba będzie kupić dobry pasek na wszelki wypadek.
Sprężyna centralna najtwardsza
Co do filtra powietrza to bym kombinował między stożkiem gąbkowym dobrym lub seryjnym filtrem od 125cc silnika.

Myślę i nie wiem jak byś chciał bo bym polecił Ci jeszcze wydech nowy bo seryjny delikatnie może go blokować na wyższych obrotach :) http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-wydech-leovince-racing-hmtytan-139qmba-p-2343-1.html?cPath=13969_8215_8219&sessID=4f718359e8e289f1beb52d9fd7ca07e8

Połowę tych części można Sobie odpuścić na samym początku i rozłożyć na dwie raty roboty jeśli koszt będzie za duży żeby kupić na jeden raz.
I na początek bym kupił: cylinder z głowicą, gaźnik i filtr. I tak pod czas docierania trzeba delikatnie jeździć więc na seryjnym napędzie będzie się łatwiej docierać

Nie wiem tylko co do odpowietrznika oleju który kosztuje 100zł
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-odpowietrzacz-naraku-racing-srebrny-p-2196-1.html?cPath=13969_8215_8217&sessID=4f718359e8e289f1beb52d9fd7ca07e8
Dla Mnie lepszym rozwiązaniem była by chłodnica oleju ale nie wiem czy jest dostępna w Polsce.

I takie krótkie pytanie czy moduł masz odblokowany ?

Części które tutaj podałem z wariatorem Mallosi Multivar i dzwon Polini SpeedBell 3398.62zł. Jednak dodałbym koło 100, 150zł na takie rzeczy jak rolki i sprężyny.
Możliwe że Racing Planet lub Mieloch dałby jakąś zniżkę przy takich zakupach.

Mogę dowiedzieć się u znajomego sprzedawcy bo może by załatwił coś taniej.

Maniek_smola... napisał:

Części które tutaj podałem z wariatorem Mallosi Multivar i dzwon Polini SpeedBell 3398.62zł. Jednak dodałbym koło 100, 150zł na takie rzeczy jak rolki i sprężyny.

Dołożyć 3400zł na części do skutera, to za przeproszeniem głupota. Po takim tuningu to już motocykl, więc jest przekręt, a skoro nie przeszkadza komuś nielegalna jazda, czy nie byłoby lepiej kupić 125-kę zarejestrowaną na 50? Na allegro sporo jest takich ofert, widziałem nawet 250-ki zarejestrowane na 50 np. Aprilia Leonardo 250/50 za mniejszą kasę od tej którą trzeba by wydać na same części tuningowe.

No tak. Ale może komuś zależy na nowej maszynie? Tutaj Luk ma 1600km przebiegu więc ledwo wyjechał z salonu.
Dam Sobie rękę uciąć że komuś zależało na gabarytach skutera gdzie NewDink jest spory i wygodny, Leonardo też jest dosyć obszerny ale na pewno mniejszy od ND.
A jeśli ktoś chce wydać taką kasę to nie ma 16 lat ;)

Zobaczymy co powie Luk na całe to zestawienie.

Maniek_smola... napisał:

No tak. Ale może komuś zależy na nowej maszynie? Tutaj Luk ma 1600km przebiegu więc ledwo wyjechał z salonu.
Dam Sobie rękę uciąć że komuś zależało na gabarytach skutera gdzie NewDink jest spory i wygodny, Leonardo też jest dosyć obszerny ale na pewno mniejszy od ND.
A jeśli ktoś chce wydać taką kasę to nie ma 16 lat ;)
Zobaczymy co powie Luk na całe to zestawienie.

Tym bardziej taki sposób myślenia jest nieracjonalny. Za nowy skuter wydał kilka tyś. do tego dołoży kolejne, a za taką kasę kupiłby porządny nawet nowy skuter 125cc, też duży.

Pomińmy kwestię racjonalnego myślenia. Pisanie o tuningu, o różnych możliwościach rozbudowy to dla mnie przyjemna sprawa.

Dzięki wielkie za rozpiskę części. Też wcześniej przeglądałem racing planet i będąc wirtualnie rozrzutnym maksymalnie wyliczyłem jakieś 2000 zł, ale nie brałem pod uwagę wielu dodatków jak podkładka z łożyskami pod sprężynę, talerz korektora, świecy, tłumika i paru innych, które są dość drogie.

Kit 90 cm od naraku także jest kosztowny. Dlatego zastanawiałem się nad kitem 80 cm naraku, ale w zestawie brakuje tam głowicy, a oryginalna standardowa ponoć pasująca, może powodować zbyt dużą kompresję, skutkującą po jakimś czasie rozsypaniem się tłoka i korbowodu.
Dokupienie głowicy naraku do kitu naraku 80 to kolejne koszta i prawie takie same jak w przypadku kitu 90.

Czy przy kicie 90 cm działa bez problemu rozrusznik elektryczny ?
Czy pasuje standardowy wydech ?