Cross/Enduro 2T

Mam parę pytań dotyczących moto w 2T.
Będę chciał zakupić jakiegoś crossa 2T. Zastanawiam się nad 125/250. Jest znacząca różnica w spalaniu? Odczuję różnicę w mocy?
Będzie to moje pierwsze prawdziwe moto, wcześniej simson enudro :stuck_out_tongue: czasami CRF 450 taty.
Utrzymanie czytałem, że dosyć spore związku z często wymianą tłoka. Czynności serwisowe wykonywałbym sam. Jeżeli chodzi o pojemność 250 stwierdziłem, że moc będzie zdławiana żebym się nie zabił :smiley:
Rozglądałem się za YZ. Jakie polecacie 2T w tej pojemności i ile muszę mieć najtaniej na taki motorek? Oczywiście mam na myśli sprawny, wcześniejsze remonty najlepiej wykonywane w profesjonalnym serwisie, nie marzy mi się kupno moto gdzie tłok był wymieniany na podwórku bez dbałości o czystość :P.
Cross będzie wykorzystywany do ujeżdżania w weekendy po lesie, może parę razy na torze. Będą to moje początki, więc nie myślę o jakimś dużym katowaniu.

jezeli chodz i full crosy to rozpiętość jest naprawdę olbrzymia , jedne sa bardziej wyżyłowane drugie mniej , nieraz 80cc gania lepiej niz 125 itp itd , ale ogólnie na temat offroadu zbyt wiele ci nie powiem lecz wiem że na tym forum sa osoby które chetnie udzielą się w tym temacie

250 w 2t to już konkretnie “zamiata” Nie myślałeć np nad cr?

Szczerze ? :slight_smile:
http://www.forum.motox.com.pl/
Tam odpowiedzą Ci na pewno bardziej fachowo …
Mógłbym tu napisać co nieco bo się tym interesuje trochę ale raczej radzę Ci założyć temat tam :slight_smile:

Ah dobra jednak napiszę bo aż skręca :stuck_out_tongue:
Pierwsze moto po Simsonku ?
Jedynie 125 (ew. 250 w 4T ale to raczej nie - droższe i jednak jako pierwsze lepsze 2T).
Nawet jeśli twierdzisz, że poradziłbyś sobie z mocą 250 to nie wyrobisz tak dobrej techniki i po prostu 250 będzie zamiatać tobą, a nie ty nią :slight_smile:
Gdzie sens w zdławianiu 250 ?
Najtaniej, żeby był w dobrym stanie gotowy na sezon myślę, że koło 6k ale głowy sobie uciąć nie dam.
YZ,CR,RM,KX - kwestia upodobania, gustów i ciągłe dyskusje który lepszy :wink:
Możesz poszukać o wadach, zaletach poszczególnych ale to różnice naprawdę niewielkie szczególnie dla początkującego. Więcej info na ten temat pewnie znajdziesz tam na MotoX’ie

No właśnie też jestem bardziej ku 125, bo 250 się trochę boję. Tata mówi, że powinienem sobie poradzić z 250. Ale po przesiadce z Simka na wyższą pojemność wszystko ma znacznie większą różnicę mocy :smiley: Dzięki za link zaraz biorę się do napisania tam :stuck_out_tongue:

Poradzić może i byś sobie poradził ale tak jak mówiłem - nie wyrobisz tak dobrej techniki bo moto będzie nad tobą panowało bardziej niż ty nad nim :slight_smile:

nie wiem czy nie będzie tak, że na przykład po roku będę zmieniać, bo za mało mocy będzie. Nie chce mi się co chwila zmieniać moto. Wolę coś kupić na dłużej :smiley:
Grubo się zastanawiam nad YZ 125. Słyszałem, że z 2T 125 to nie patrzy się na markę i model tylko najlepiej na stan, dlatego nie wiem już :smiley: Jedni mówią obojętnie inni, że CR nie ciągnie z niskich ( chociaż moim zdaniem 2T nie ciągnie z niskich, ale są mądrzejsi ode mnie), szukając info doszedłem do wniosku, że najprawdopodobniej do YZ łatwo dostępne są części i za nią najwięcej przemawia.
Przeglądając allegro doszedłem do wniosku, że muszę mieć około 6 tys. za moto w dobrym stanie rocznikowo 2001-03/04.
A wie może jak się sprawują te z lat 90? 98 i podobne roczniki (np CR). Wygląd mnie nie intreresuje :smiley: mechanicznie ma być dobrze, chociaż wiadomo full cross z tego rocznika miał już X remontów :stuck_out_tongue: można wyhaczyć w okolicach 4 tysięcy, ale czy warto?

simpsonWRC napisał:

nie wiem czy nie będzie tak, że na przykład po roku będę zmieniać, bo za mało mocy będzie. Nie chce mi się co chwila zmieniać moto. Wolę coś kupić na dłużej :D


http://www.youtube.com/watch?v=ISQpYz7s6sk
Tyle w temacie :D
Wiadomo - to jest jakiś tam już profesjonalista ale doskonale pokazuje co można zrobić i wyciągnąć z 125 :)

simpsonWRC napisał:

że CR nie ciągnie z niskich ( chociaż moim zdaniem 2T nie ciągnie z niskich, ale są mądrzejsi ode mnie)


No ogólnie wiadomo, że w porównaniu do 4T to 2suw nie ciągnie na niskich ale jedne mogą nie ciągnąć bardziej (CR), a jedne mniej - tak jak mówiłem - różnice między konkretnymi modelami musiałbyś poszukać

simpsonWRC napisał:

jak się sprawują te z lat 90? 98 i podobne roczniki (np CR)


Już pomijając fakt, że po prostu są to moto już z innej epoki to pomyśl o tym, że są wysłużone jako całość - wszystko ma jakąś tam wytrzymałość (chodzi mi o np. o ramę)
Poza tym na pewno takie rzeczy jak zawieszenie będą na mniej zaawansowanym poziomie niż w nowszych rocznikach

Kozak z tego kolesia. I tak jak mówi RudY, im młodszy tym lepszy(oczywiście uwzględniając stan moto) i pamiętaj, nie nabieraj się na aukcje typu “cały silnik wymieniony tydzień temu”, bo tak jest opisana połowa full crossów na allegro, nikt nie robi remontu żeby sprzedać.

Co do tych remontów to też jakoś nie ufam :stuck_out_tongue: wolę zrobić samemu dla siebie. W sumie nie patrzylem pod względem zużycia częsci typu rama itp. Jak głębiej się zastanowić to RudY ma rację :smiley:

simpsonWRC napisał:

W sumie nie patrzylem pod względem zużycia częsci typu rama itp. Jak głębiej się zastanowić to RudY ma rację :D


To znaczy jakby nie patrzeć to to był taki argument wymyślony na szybko przeciw starszym rocznikom i trochę takie czepianie się no ale jakby się właśnie głębiej zastanowić to tak jest ...
Poza tym no wszystko tam jest starsze i bardziej "zacofane" technologicznie w porównaniu do nowszych.

Co do zacofanego silnika to moim zdaniem dla mnie nawet byłby lepszy ;D chodzi o to, że zapewne jest łatwiejszy w naprawach. Zawieszenie może być kłopotem w tych starszych modelach. Ale wracając do silników, że są trochę starawe już, to i tak on miały tyle remontów, a jak ktoś o silnik dbał to nie powinno być problemu.

O takie moto to się raczej nie dba:D Bo i tak wiadomo ze zaraz się zajedzie

Co do zacofanego silnika to moim zdaniem dla mnie nawet byłby lepszy ;D chodzi o to, że zapewne jest łatwiejszy w naprawach.


Ja nie wiem co może być prostszego niż 2T :)
Konstrukcja ta sama od XX lat tylko materiały lepsze :)

simpsonWRC napisał:

jak ktoś o silnik dbał to nie powinno być problemu.


No tak tylko warto też sprawdźić takie rzeczy jak skrzynia biegów - czy biegi dobrze wchodzą czy nie ma żadnych luzów itd.

Wino napisał:

O takie moto to się raczej nie dba:D Bo i tak wiadomo ze zaraz się zajedzie


No chyba kurna ty ...
I potem jest pełno min na allegro bo "crossem się tylko za***la"

Jesli tata ci mowi ze poradzisz sobie z moca 250 2t to go pozdrow odemnie. Jezdze od 8 lat moto moze i dłużej rozne się przewijaly 125 600 1100 1300 nawet (huhuhu :D) ale jak pojechalem na tor i przejechalem się kumpla yz 250 z hgs’em kompletnym to po jednym kolku lapy jak kamień. Na start kup 125ccm 2t lub 250 4t 250 jest plynniejsza i nie jest taka wyrywna przez co mniej się meczysz i masz więcej sil na dalsza jazde. Wracajac do tematu 250 2t kumpel dostal po ojcu to powiem ci ze w rok czasu umieć o wiele mniej niz typek co jezdzi na crm 125(enduro silnik jak w nsr) wiec lepiej wziasc cos slabszego typu 85/125 i nauczyc się odkrecac calkiem w pizde go niz zamulac caly czas na torze 250 bo mozesz jezdzic latami a kurde nie odkrecisz jej do konca no chyba ze się na secie nauczyc najpeirw i się przesiadziesz to tak. Jezeli dopeiro co zaczynasz to mysle ze w secie jeden sezon tlok wytrzyma potem korba co 2 tlok się wymeinia wiec to się tylko tak zdaje. Spalanie ? hmm o secie ci nie powiem ale 250 2t przy pizdowaniu konkretnym bak miala na 2h (8l prawie tam jest). I co do zakupu. Radzilbym ci kupić cos do remontu. Taniej wyrwiesz zrobisz remont masz pewnosc, a nie kupisz igle za caly fundusz a tu nagle tez remont :wink: tak wiesz co masz. I omijaj szerokim lukiem kawasaki kx przed 2003 rokiem. paru znajomych ma/mialo dosc czeste awarie skrzyni a co najgorsze części zdobyc nie idzie. Kumpla kx 250 stoi rok czasu w serwisie bo wodzika nie idzie znalesc… Honda za to ma najlepsze zawieszenia, a yamaha silniki. KTM jest posredni między nimi a suzuki niestety trochę z tylu ale tez dobre. Koszty części i eksploatacji sa w kazdym takie same. Dobra zawijam się ubrac i zapalic. Mam nadzieje ze cos pomoglem.

Danielson napisał:

lub 250 4t 250 jest plynniejsza i nie jest taka wyrywna


Ale koszt zakupu jak i eksploatacji jest z 2-3x większy :)
Na początek seta najlepsza i tyle :)

Danielson napisał:

KTM jest posredni między nimi a suzuki niestety trochę z tylu ale tez dobre


Ale KTM to koszta i tyle ...
A suzuki ? U nas w polsce tak jest, że Yamaha i Honda są tak bardzo popularne, a Suza i Kawa są spychane na tył nawet bez powodu i to już słyszałem od paru ludzi którzy jeżdżą na crossach :)

do suzuki nic nie mam kozackie sprzety chodz od 96 roku jak się nie myle do 2000 ktoregos z upsow zrezygnowali na rzecz zwykłych lag. KTM kosztaż nie zgodze się. ceny do wiekszosci sa porownywalne naprawde delikatnie się roznia. Kawasaki to ciezka dostepnosc. 250 4t drogie? nie powiedzialbym polowe prawie mniej pali. nie dajesz oleju do 2t tylko co 15mth wymieniasz olej a 15mth to tak szybko nie wyjezdzisz bo to nie normalne godziny a godziny pracy moto na max obrotach. I jeszcze jedno w 2t tlok na 30 mth no zalezy jak jezdzisz jednym 10 wytrzyma drugim 50 albo więcej a w 4t 100 normalnego katu a znam przypadki ze i duzo więcej. Jedyne co się rozni koszt to jak nie zadbasz o rozrzad. Ale jeśli ktos ma chociaz sluch dobry zeby luzy wysluchac lub stuki to nie ma się o co martwic.

Danielson napisał:

250 4t drogie? nie powiedzialbym


Połowe mniej pali ? Sranie :D Też lubi łyknąć swoje
Poza tym ostatnio czytałem i znalazłem to teraz znowu więc podaje:
http://www.scigacz.pl/Hard,enduro,do,10,000,zl,mozliwe,17975.html
http://www.scigacz.pl/KTM,EXC,250,vs,EXC,450,wybor,jest,tylko,jeden,12627.html

To jest do 250/450 ale można to przełożyć także na 125/250

Danielson pomogłeś dużo. Początki i tak będą trudne na torze, z tego co mówi mój tata ( jeździ po lesię “nielegala”) raz był na torze i na swojej CRF 450X (przyp. Enduro) po 3 okrążeniach nie czuł rąk ;D więc u mnie pewnie będzie podobnie.

M.in. dlatego właśnie powinno się zacząć od słabszego sprzętu :slight_smile: