cisnienie oleju za duze?

Witam, ostatnio sobie jezdze w zime motoremem ale w niedziele gdy go odpalilem (jest to 4t) pochodzil z 2minuty na malych obrotach i cos mnie podkusilo zeby sprawdzić stan oleju. Gdy odkrecilem korek od oleju, olej wylal się z tamtad pod cisnieniem ze az mi twarz ochlapal i za kazdym razem jak go odpale tak jest. Dopiero jak przejade tak z 15km to ustepuje. U mojego kumpla w 4t nie ma czegos takiego. Czego to moze byc winaż?

może masz za dużo oleju??

Brawo widać , że za dużo oleju wlałeś , do karteru , przez co mogłeś rozszczelnić (układ jakoś tak to się nawzywalo) przez co skuter może ci kopcić tzn zużywać olej .

aha ale to tak w zime się dzieje? Wczesniej jezdzil dobrze.

widocznie masz za dużo oleju albo woda Ci się dostaje do oleju

A przy odpalonym skuterze/samochodzie można sprawdzać stan oleju? :shock:

pavcioLBN napisał:

A przy odpalonym skuterze/samochodzie można sprawdzać stan oleju? :shock:



ZGŁUPIAŁEŚ?!

A skąd w układzie miałaby się woda wziąć siwy_factą To przecież AC ;)

Oleju za dużo.

Nie, bo wtedy jest olej pod ciśnieniem. Najlepiej na chłodnym silniku.

Dywersant napisał:

A skąd w układzie miałaby się woda wziąć siwy_factą To przecież AC ;)





No tak ale może gdzieś mu się nalewa woda albo wlał z olejem...

Aha i brawo dla tego pana... Tam się olej spuszcza i dolewa, a nie tylko dolewa. Miałem już takich agentów "bo ja myślałem że tam się dolewa".

siwy_fact napisał:

"bo ja myślałem że tam się dolewa"




Rozwaliło mnie to zdanie xD
Nie no, poniekąd racja. Jak silnik jest zajechany, to już się tylko dolewa :P

ale Ci agenci tylko dolewali olej po tam 2tyś km a nic nie spuszczali i przy 6tyś do mnie przyjechali że nie chce zapalić

To fajnie mają.

Sprawa wygląda tak… Po odkręceniu korka powinien lekko chlapać olej. Jeżeli chlapie bardzo mocno to oznaka że pierścienie się zużyły. Tak na chłopski rozum… Gdy następuje sprężanie pierścienie nie mogą uszczelnić. Wtedy ciśnienie leci w miskę olejową i wypycha olej pod dużym ciśnieniem.

Nie czaicie Kur-wa ze nie sprawdza się oleju na odpalonym ?? ;/ Ehh… na wylaczonym zimnym sprawz ile masz oleju jeśli masz calego bata mokrego to trochę spusc tak zeby bylo w polowie między min/max wtedy będzie dobrze.

=XawiD= napisał:

Sprawa wygląda tak... Po odkręceniu korka powinien lekko chlapać olej. Jeżeli chlapie bardzo mocno to oznaka że pierścienie się zużyły. Tak na chłopski rozum... Gdy następuje sprężanie pierścienie nie mogą uszczelnić. Wtedy ciśnienie leci w miskę olejową i wypycha olej pod dużym ciśnieniem.




Ty "chłopski rozumieć", weź się więcej nie wypowiadaj... Poczytaj, jak jest zbudowany silnik 4T, a potem dopiero pisz cokolwiek ;) NIE SPRAWDZA SIÊ POZIOMU OLEJU NA ODPALONYM LUB ROZGRZANYM SILNIKU!

Dywersant, zapraszam do szkoły technicznej o profilu technik pojazdów samochodowych. Wtedy się wypowiadaj. Bo tak się składa że uczę się w takiej szkole, a do tego pracuje w warsztacie i zajmuję się takimi sprawami na co dzień. Coś jeszcze?

[ Dodano: 23-12-2009, 13:28 ]
P.S.

4T to nie 2T. Tu wał cały czas jest w oleju. Tak więc jeszcze raz zapraszam do takiej szkoły, albo do lektury na temat obsługi pojazdów samochodowych.

=XawiD=, to jakieś dekle tam ucza :slight_smile: wiadomo ze na odpalonym będzie mial cisnienie w oleju i wypie.rdoli przez korek. Jesli na zimnym się nie sprawdza to powiedz mi czemu te samochody ktore maja w komputerze wskaznik poziomu oleju to czemu akurat na zimnym tylko pokazuje? bo wtedy jest wlasciwy stan zimnego oleju. Jak się rozgrzeje będzie rzadszy i inaczej będzie. Tak wiec na zimnym się sprawdza i nie odpalonym

No właśnie ja go odpalilem się rozgrzal i go zgasilem. I przy zgaszonym silniku odkrecilem korek a nie jak piszecie przy odkreconym :stuck_out_tongue: I wtedy cisnienie olej wywalilo,

Ludzie nie kłóćcie się już bo się spam robi :smiley: SemirGerkhan upuść trochę oleju jak masz za dużo i po kłopocie.
A, jeszcze jedno:

Dywersant napisał:

NIE SPRAWDZA SIÊ POZIOMU OLEJU NA ODPALONYM LUB ROZGRZANYM SILNIKU!

:stuck_out_tongue:

=XawiD= napisał:

uczę się w takiej szkole



To jak się już czegoś nauczysz, to wtedy pisz.

Danielson napisał:

wiadomo ze na odpalonym będzie mial cisnienie w oleju i wypie.rdoli przez korek.



Bo pompka oleju pracuje i tłoczy olej podnosząc tym ciśnienie. I nic więcej w tym temacie.