szukam możliwości przyspieszenia mego skutera 4T (139QMB). Stan licznika 1100km, wszystko poza olejem jest z fabryki, nic nie wymieniane. Skuter jeździ na prostej max. 55km/h (licznikowe,licznik zawyża jakieś 4-5km/h). Przyspieszenie też nie jest jakieś powalające.
Zajrzałem do gaźnika, zajrzałem do wario (brak tulejki)- zero blokad. Stwierdziłem, że mam zablokowany moduł. Wymieniłem dziś moduł na ten z poniższej aukcji:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2226906253
Ale niestety - zero jakichkolwiek zmian. Jakbym jeździł na starym module. Nie wiem czy zmieniło się spalanie, bo nie miałem kiedy najeździć tyle km, wyjdzie w trakcie użytkowania. Wygląda na to, że moduł też miałem odblokowany fabrycznie.
Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną takiej niskiej prędkości ? Gdzie jeszcze szukać ? Cała reszta skuterów osiąga 70km/h na spokojnie, a u mnie ledwo 55km/h...
No co Ty gadasz, taki chłam by wciskali za taką kasę ? W auckji piszą, że moduł w pełni odblokowany.
szyszu3 napisał:
powiem Ci że ja też tak miałem, ale spalił mi się moduł wymieniłem i chyba mi szybciej latał, ale miałem ponad 4000km.
Teraz nie rozumiem. Miałeś ten moduł, do którego dałeś linka i to on się spalił, czy inny ? Z tym z linka latał "chyba szybciej", czy szybciej ?
Kupię chyba ten: http://allegro.pl/modul-zaplonowy-bez-blokad-chinski-skuter-4t-qu-i2226853348.html W aukcji jest jasno opisane, że ma podnieść obroty. Więc w razie czego bedzie podstawa do reklamacji.
zdarzyło mi się kilka razy wymieniać korektor momentu w tym silniku (te talerze stożkowe za sprzęgłem), były przypadki że po wymianie skuter zachowywał się jak zablokowany, dopiero któryś z kolei zamiennik pracował jak należy więc może trawiłeś na "wolną" wersję. jak masz możliwość to podmień moduł od egzemplarza który normalnie jeździ
Jeszcze raz przejrzałem dziś skuter - brak blokady na wariatorze, brak śrubki na dekielku od gaźnika, brak zwężki w filtrze powietrza.
Wygląda na to, że rzeczywiście fabryczny + nowy moduł z pierwszego linku są zablokowane. Zobaczymy jak przyjdzie jutro nowy, tańszy (z drugiego linku).
No bo przecież przestawienie iglicy nie przyspieszy mi skutera o 10 czy 15km/h...
szyszu3 napisał: Ten moduł jest po prostu nie odblokowany.
No co Ty gadasz, taki chłam by wciskali za taką kasę ? W auckji piszą, że moduł w pełni odblokowany.
szyszu3 napisał: powiem Ci że ja też tak miałem, ale spalił mi się moduł wymieniłem i chyba mi szybciej latał, ale miałem ponad 4000km.
Teraz nie rozumiem. Miałeś ten moduł, do którego dałeś linka i to on się spalił, czy inny ? Z tym z linka latał "chyba szybciej", czy szybciej ? Kupię chyba ten: http://allegro.pl/modul-zaplonowy-bez-blokad-chinski-skuter-4t-qu-i2226853348.html W aukcji jest jasno opisane, że ma podnieść obroty. Więc w razie czego bedzie podstawa do reklamacji.
Za takie ceny części, można polubić chińskie skutery ;) Za moduł do Kymco trzeba wyłożyć ponad 200zł, niestety, nie wspominając o japończykach i włochach..
Za takie ceny części, można polubić chińskie skutery ;) Za moduł do Kymco trzeba wyłożyć ponad 200zł, niestety, nie wspominając o japończykach i włochach..
A może masz śrubkę blokującą manetkę :D ? Ja tak miałem, i też na prostej szedł mi 55, a po odblokowaniu to najszybciej jechałem 74 :), ale chyba na CDI mam jeszcze bloakde ;)
A może masz śrubkę blokującą manetkę :D ? Ja tak miałem, i też na prostej szedł mi 55, a po odblokowaniu to najszybciej jechałem 74 :), ale chyba na CDI mam jeszcze bloakde ;)
Ale mechanizm przy gaźniku rusza się w pełni, od jednego do drugiego końca. Więc ten element raczej wykluczam... gdzie dokładnie miałaby być ta śrubka ?
Proponuje udac sie do sklepu i zakupic torpede bedzie smigala nawet 200.
Jak będzie mnie stać, to kupię sprzęt z większą pojemnością. Na razie chcę bezpiecznie poruszać się po mieście, a niestety obecna prędkość jest niewystarczająca. Zbyt dużo pojazdów wykonuje niebezpieczne manewry przy wyprzedzaniu mnie. Pod górę max 40km/h... Dla zwykłego bezpieczeństwa, te 10km/h więcej się przyda.
Na zablokowanym module (na stopkach koło w górze)silnik kreci 6tyś obrotów jak dodasz wiecej gazu to zaczyna się telepać ale nie przekroczy 6 tys obrotów,postaw skuter na stopki i przekręć manetkę na max jak wkręci się na 9-10-11 tyś obrotów to nie jest zablokowany. I jedyna pozostałą blokadą będzie anemiczny silnik, 139qmb nie jest demonem mocy