Witam. Posiadam już od 2 miesięcy motorower Zipp Neken z 2012r który ma nowy silnik od Junaka model 122 (125 cm). Motocykl na nowym silniku ma przejechane około 100km. Ostatnio nagle padła cała elektryka w motocyklu, nie było prądu myślałem że akumulator padł bo często się rozładowywał i wymieniłem akumulator na nowy, jest naładowany i daje napięcie 12,7V. Podłączyłem akumulator i dalej nic, nie ma prądu przez co nie mogę jeździć, nawet na włączonym silniku nie ma prądu ( mam tu na myśli że nie ma świateł, nie działają zegary, rozrusznik itd itd.).
Sprawdziłem miernikiem i prąd dociera do przedniej lampy ( sprawdziłem miernikiem czy jest prąd w kostce ) to samo zrobiłem przy tylnej lampie i prąd jest ale mimo to nie świecą żarówki.
Przepalone nie są bo mam nowe kierunkowskazy bo zmieniałem na ledowe, przednia lampa ma stare żarówki ale nie są spalone a z tyłu jest również nowa żarówka.
Elektryka nie została zmieniona jest dalej od Zippa Nekena 50cm 4t. Silnik od Junaka 122 a elektryka od Zippa Nekena.
Dodam że wcześniej bywało tak że czasami nie było prądu ale po chwili wracał, wyciągałem i wsadzałem kluczyk i przekręcałem i nagle wracał. A teraz już całkowicie nie ma prądu.
W przedniej lampie przewód masowy jest dobry, dobrze wpiety nie przerdzewiały, to samo przewód masowy który idzie od akumulatora do ramy równiez jest dobry, styki nie są przerdzewiałe. Wymieniłem regulator napięcia na nowy ale dalej nic dalej prądu nie ma, również jak silnik jest odpalony, nie ma prądu co robić Panowie, co robic :D
obawiam się że pozostaje ci porównanie schematu nekena i junaka, ilości wyprowadzeń z magneta i sprawdzenie poprawności wszystkich połączeń. Połączenie sprawdzasz przed kostką i za kostką bo nie ma gwaranci że w kostce wszystko styka. Możesz obmierzyć wszystkie kostki przy wyjętym akumulatorze. Jedziesz po kolei: 1 - akumulator i napięcie na jego zaciskach luzem i po podłączeniu klem. 2. Bezpiecznik na kablu dodatnim idącym do stacyjki i kabel ujemny od akumulatora do jego pierwszego połączenia. 3. Stacyjka - piny po kolei.. czy na plusie jest plus, czy na plusie po stacyjce pojawia się plus kiedy ją przekręcisz (bez przekręcenia powinien być tam minus) 4. Masa w stacyjce 5. Moduł zapłonowy (zasilanie) przy włączonej stacyjce, zasilanie na klaksonie, zasilanie na wejściu na włącznik kierunków.. itd
Nie ma cudów - masz gdzieś albo zwarcie albo przerwany obwód. To jest prosta instalacja i nie ma tam wielu możliwości - zwłaszcza że ty masz coś dość centralnie zwalone bo nie działa ci nic - wiec nie szukaj przerwy na poczatku w poszczegolnych obwodach tylko w części która jest wspólna dla wszystkich. Chyba że to zwarcie - wtedy bedąc w dowolnym miejscu załatwi całą instalacje
obawiam się że pozostaje ci porównanie schematu nekena i junaka, ilości wyprowadzeń z magneta i sprawdzenie poprawności wszystkich połączeń. Połączenie sprawdzasz przed kostką i za kostką bo nie ma gwaranci że w kostce wszystko styka. Możesz obmierzyć wszystkie kostki przy wyjętym akumulatorze. Jedziesz po kolei: 1 - akumulator i napięcie na jego zaciskach luzem i po podłączeniu klem. 2. Bezpiecznik na kablu dodatnim idącym do stacyjki i kabel ujemny od akumulatora do jego pierwszego połączenia. 3. Stacyjka - piny po kolei.. czy na plusie jest plus, czy na plusie po stacyjce pojawia się plus kiedy ją przekręcisz (bez przekręcenia powinien być tam minus) 4. Masa w stacyjce 5. Moduł zapłonowy (zasilanie) przy włączonej stacyjce, zasilanie na klaksonie, zasilanie na wejściu na włącznik kierunków.. itd Nie ma cudów - masz gdzieś albo zwarcie albo przerwany obwód. To jest prosta instalacja i nie ma tam wielu możliwości - zwłaszcza że ty masz coś dość centralnie zwalone bo nie działa ci nic - wiec nie szukaj przerwy na poczatku w poszczegolnych obwodach tylko w części która jest wspólna dla wszystkich. Chyba że to zwarcie - wtedy bedąc w dowolnym miejscu załatwi całą instalacje
Powiesz mi jak sprawdzić czy na plusie jest plus ? Jestem że tak powiem zielony w elektryce, dopiero się ucze.