Witam. Mam problem poniewaz wszystko działało okej w skuterku dzisiaj odpaliłem zauważyłem żę strasznie słaby jest wkońcu zgasł mi nie da się odpalić rozrusznikiem , odpaliłem kopnikiem to tylko z tłumnika walnęło dymem i już odpalić się nie da , wiecie co to jest ? zatarcie może? Lampka od oleju mi się nie świeciła nie wiem może brakło lampka nie działa?
Na pewno Olek to nie jest zatarcie. W takiej sytuacji poczułbyś bardzo duży opór na kopniaku, a być może nawet byś nie był w stanie zakręcić.
To 2T czy 4T?
Własnie mam taki co nie powinien sie zatrzeć najmniejsze szanse , z 2002 chłodzony cieczą 2t na gaźniku
http://image.ceneo.pl/data/products/13240857/f-sportowy-tlumik-gianelli-do-aprilia-sr-50-ditech.jpg Mam taki tłumnik , to chyba sportowy , bardzo w nim syczy coś jak by coś tam latało też
Oleju nalałem do pełna , zauważyłem że kopnik strasznie skrzypi , idzie powoli do góry po kopnięciu , dalej nie odpala
Iskra jest , sprawdzałem
Macie jakieś pomysły?
Olek Dudek napisał:
Macie jakieś pomysły?
A co z gaźnikiem? Wykręcałeś świecę? Nie zalewa?
Nie zalana ,sucha , odczepiłem wężyk paliwa i okazało się że paliwo nie leci , potem odkręciłem zawór podciśnieniowy próbowałem ręcznie wlać paliwo do wężyka ale dalej nie odpalał, nie wiecie czy to jakiś problem w gaźniku czy jakieś zawory się nie otwierają, albo elektryka coś?
Po pierwsze nie kopnik i nie kopka tylko kopniak - jak już.
Po drugie zatarcie nie zawsze oznacza zablokowania/zapieczenia tłoka w cylindrze co skutkuje tym że wał stoi i ani drgnie. Więc może być zatarty - tyle że się jeszcze kręci.
Podciśnie już nie produkuje - a to zły znak.
Kopniak ma problemy z powrotem - znowu słabo.
Musisz zdjąć pokrywę napędu z kopniakiem, zobaczyć czy wszystko tam wygląda OK. Poruszać wariatorem, pokręcić nim i zobaczyć czy nie ma luzów ani czy całość nie wydaje jakichś niepokojących dźwięków.
Jeżeli tu bedzie ok to musisz zmierzyć manometrem tzw kompresje czyli ciśnienie sprężania.
Iskra jest to elektrykę póki co zostaw w spokoju.
Jeżeli ten wał, wariator i wszystko inne wyda się w porządku próbuj odpalić na samostarcie. Jeżeli ruszy to gaźnik do przeglądu, czyszczenia regulacji. Po drodze masz jeszcze zawór membranowy- też warto sprawdzić stan membran, szczelność
Jak się odpala na tym samostarcie ? ;d
psika się w gaźnik lub filtr powietrza tak normalnie jak powietrze wlatuje.
Ale nie zaczynaj od samostartu tylko od sprawdzenia co się dzieje. Bo jak rypnie samostart i silnik coś przemieli to ci koszty naprawy idą w góre.
sprawdziłem ten napęd jedyne co zobaczyłem to wiatrak wariatora ma jedno skrzydełko ułamane ale to chyba nic nie szkodzi
no i co sprawdziłeś i jak sprawdziłeś? kręciłeś tym?
ta na rozrusznik i ręką normalnie wszystko
Może przejdziemy na GG?Tam będzie łatwiej pisać
nie bije piany na GG. Od tego jest forum.
Dobra to co mam dalej sprawdzać , bo rozebrałem wszystko wiec mam dostęp
Kopniak ma problemy z powrotem - znowu słabo.
Musisz zdjąć pokrywę napędu z kopniakiem, zobaczyć czy wszystko tam wygląda OK. Poruszać wariatorem, pokręcić nim i zobaczyć czy nie ma luzów ani czy całość nie wydaje jakichś niepokojących dźwięków.
Jeżeli tu bedzie ok to musisz zmierzyć manometrem tzw kompresje czyli ciśnienie sprężania....... Po drodze masz jeszcze zawór membranowy- też warto sprawdzić stan membran, szczelność
Gdzie dokładnie jest ten zawór membranowy