Witam, posiadam Aprilie Rs50 z cylindrem 80ccm z 2004.r Motor strasznie się grzeje po około 2-3 min jazdy wskazówka wchodzi na czerwone pole lub całkowicie na maxa. Po pewnym czasie motor lekko się ochładza i wskazówka jest trochę przed czerwonym polem. Zalałem nowy płyn chłodniczy. Dodam że gdy się zatrzymam i zgaszę silnik motor bardzo szybko traci temperaturę po paru min wskazówka całkowicie opada. aha motorem jeżdżę do max 6tys obrotów a i tak grzeje się na spokojnej jeździe proszę o pomoc.
Sprawdzałeś chłodnice? Może przypchana gdzieś. Patrzyłeś co z termostatem?
A nie ubywa ci czasem tego pylnu?
wykręć termostat i spróbuj bez niego trochę pośmigać i zobacz co i jak…
Jak nie pomoże to załóż dodatkową chłodnicę przepływową… np. Hebo
Tak, jakby się termostat przycinał. Wyjmij go i sprawdź silnik bez niego Jak nie termostat, to przytkana chłodnica lub walnięta pompka
niekoniecznie… mój brat w tzr ma wszystko ok. a na 70ccm mu się grzała, założył chłodnice przepływową hebo i jest ok.
Adverion napisał:
założył chłodnice przepływową hebo
Wybacz, że zadam to pytanie, ale...
Chyba wszystkie chłodnice są przepływowe, nie?
no tak racja… ale to taka dodatkowa
Adverion napisał:
no tak racja... ale to taka dodatkowa :-P
To nie piernicz głupot, bo robisz zamieszanie :P
To nie piernicz głupot, bo robisz zamieszanie :P
:evil: nie lubię cię :!: :-|
Ale jakie głupoty ? przecież ona też jest przepływowa no nie :!: :?:
Ok, To teraz wytłumaczcie mi gdzie jest termostat i jak sprawdźić czy chłodnica nie jest przytkanał
termostat wkręcony jest w głowicę … taka jak by śrubka z podłączonymi kabelkami…
Ok, i co mam z nim zrobić? całkowicie zdemontować? Słyszałem że trzeba go do garka włożyć z gorącą wodą i sprawdźić czy się otwiera czy coś takiego można zrobić? Jak poprawnie odpowietrzyć układł W apce jest tylko jeden korek wlewu płynu przy kierownicy. wlewałem po trochu i czekałem aż zlatywał i dolewałem wkółko aż na maxa jest i nie ubywa go.
Niestety kolego ale muszę Cię zmarwić. Żeby zdemontować termostat musisz ściągnąc głowicę. Najpiers spuść płyn chłodniczy, odkręc głowice i od spodu zobaczysz ten termostat.
http://www.easyparts.nl/showdrawing/303/25070/black/0-968-1-m412-m1604-m381-m303-s1572-d25070/Cylinder_head.html
na schemacie NR.3
Dalej poradzisz sobie na pewno. Zeby głowice sciągnąć wystarczy odkręcić 4 nakrętki rozmiar 10. Nie odpinaj przewodów ani nie wykręcaj świecy, spuść płyn odpinając przewód od pompy i źlej to do wiadra.
Ok, napiszę jak zedemontuję. Mam jeździć bez niego? Czy włożyć do garka i zobaczyć czy się otwieraż
bez niego…
Powinien mieć wybitą temperaturę otwierania się. Sprawdź go Jeżeli się nie otworzy, to do wymiany.
Spoko wieczorem napiszę jak jest i najwyżej zrobię jakieś foty.
wrzuć do gorącej wody i sprawdź
Witam, Wyjołem termostat po 20min jazdy motor w ogóle się nie zagrzał tzn. wskazówka nie wychodziła za niebieskie pole (min) normalnie to wskazówka była na czerwonym tle (max). Co do termostatu włożyłem go do garka i zaczoł otwierać się dopiero wtedy gdy woda prawie wrzała. Wydaje mi się że termostat jest popsuty bo bez niego jest spoko.