4T - coś nie tak, jakieś stuki w silniku.

witam mam problem kupiłem sobie kpl cylinder,tłok 60cc i założyłem to i było wszystko o kej tylko był letki dymek biały po 3 dniach skuter już zaczą sztrzelać z tłumika a dziś jusz pali ciężko i coś słychać silniku środku jakby coś obcierało rozebrałem głowice,cylinder i zabaczyłem na tłoku obdarcie czy to może być wał krzywy smiley

sorki za błędy

Jeżeli to obtarcie od góry, oznaczałoby kolizję z zaworami jeżeli masz 4t.

mam 4t a co dokładnie a to mój problem jak pisałem w temacie

http://www.youtube.com/watch?v=EJaiYh6V-gY

prawdopodobnie ( to tylko domysł ) przy nakładaniu nowego cylka na tłok został uszkodzony pierścień - sprawdzałeś jak wyglądają pierścienie ,- może z któregoś odłamał się kawałek i klinował ,- a teraz masz brak kompresji i problem z odpaleniem

odpala ciężko i nie reaguje na gaz mam wysokie obroty i po chwili gasnie sam tu nagrałem jeszczek jeden filmik

http://www.youtube.com/watch?v=-i_lRFYEWWc

i jeszczek odkręciłem pokrywę zaworów dla ciekawości i go odpaliłem i olej się leje jakby była dziura w głowicy

pierścienie są dobrym stanie sprawdzałem

to że olej wali to normalne smarowanie ( pompa daje ciśnienie i dlatego ) , według tego filmiku to ewidentnie słychać jak tłok wali po zaworach , zdemontuj głowicę i szukaj śladów na górze tłoka ( takie jakby półksiężyce ) jak je znajdziesz to faktycznie zaworki o tłok walą , potem głowicę do góry dupą i nalej benzyny - obserwuj czy poziom jest ten sam czy ucieka zaworem - jak ucieka to masz któryś zawór do wymiany ( zazwyczaj wydechowy się wykrzywia .)

ok idę sprawdzić dam znać później

i nalałem benzyny do głowicy i paliwo stoi obu stron i tu zrobiłem foty i i nic niema śladów żadnych

http://www.youtube.com/watch?v=xd9NlUeiLFM

pomocy

Na tłoku widać ewidentnie ślady bicia o zawory, dwie jaśniejsze kreski u góry i jedna na dole. Spróbuj podłożyć dwie uszczelki pod głowice lub cylinder może to wystarczy... A jak nie to idz z tym kompletem do sklepu i sie kłuć o ile masz paragon, moze wymienia na inny komplet.

ok sprawdzę jutro timi podkładkami a w pierwszę dni założenia działał sprawnie jak nowy tylko po 3 dniach już były kłopoty

założyłem podkładki pod głowice na jednej i dwóch jest to samo na trzech nie pali wcale

jaki tam masz założony moduł - tuningowy ? ,- jak tak to spróbuj jeszcze na orginalnym - może mapa zapłonu dostała w łeb
w pierwszym poście pisałeś że masz wystrzały z tłumika - takie strzały to z nagromadzonego i nie spalonego paliwa w komorze - jeszcze raz dokładnie oczyść i wyreguluj gaźnik bo masz za bogatą mieszankę - ( za dużo paliwa w stosunku do powietrza ) - jeżeli nie dasz rady to zleć to jakiemuś fachowcowi

o.k sprawdzę ma moduł tuningowany dam znać

wymieniłem moduł na seryjny i jest lepiej z odpalaniem a stuki w silniku nadal są

teraz dysza - 90 na 72cm3 to stanowczo za duża daj 80 i wyreguluj gaźnik
wcześniej edytowałem posta .

mnie te stuki w środku silniku niepokoją co to może być gażnik wyreguluje póżniej a dyszę zmienię jak kupię

a wiesz co to jest spalanie stukowe ?