Witam Wszystkich. Jak w temacie. Jest garaż, są już tam 4 koła, ale czasem trzeba gdzieś wyskoczyć oddzielnie (żona - 60 kg lub ja - 90 kg, prawko tylko B). I może okrągłe urodziny bym sobie sprawił coś dla początkujących, aby się łatwiej poruszać w ciasnym mieście i na przedmieściach. Jestem prawie całkowitym laikiem (dummie), absolutnie nie znam się jednak na sprzęcie (rozróżniam silniki 2T/4T, wiem że jeden hałasuje i ma większą moc, drugi mniej pali). Przebiegi roczne, myślę, że ok. 1000-2000 km to max., ale kto wie. Jakbyście Szanowni Forumowicze (wiem - wyślecie mnie do szukania w milionie postów) w pigułce napisali:
1. jaki model,
2. czy 50ccm mnie udźwignie (90kg), a co jeśli dołożymy pasażerkę (+60kg)?,
3. czy np. z 12 letnim dzieckiem można jechać?,
4. czy chociażby jakie są koszty roczne utrzymania utrzymania 50cmm,
5. co jeśli pada deszcz (słyszałem że np. szyba pomaga)?
6. itp.
Podróże głównie asfalt i 100 m drogi gruntowej. To co mi się podoba/co bym chciał to:
1. klasyka skuterów,
2. bez(mała)awaryjność,
3. dobra stosunek marka/cena/jakość.
4. Cena +- 3000. Max to 5000 (ale tu musiałby być solidne argumenty)
5. czy polskie firmy typu Junak czy Romet warte uwagi?
6. Gdzie w łódzkim fajny kontakt/serwis/sprzedawca?
Dzięki z góry za "pigułki". Pozdrawiam
1. Każdy jak dba sie to pojeździ , bez katowania i trzeba zrobić 2 przeglądy gwarancyjne bo w tym okresie najwięcej się psują
2. Udzwignie ale z tą wagą to 2t(większa moc 4t słabe przyśpieszenie ,taki 1 zmiasta ma z media expertu a waży gdzieś ok.120kg nogami widziałem że się odpycha)
3. tak ale zaleca się pas bezpieszeństwa + kuferek z tyłu żeby nie wypadł do tyłu
4. zależy jaki kupisz 4t OC z zniszkami 60% masz za 50zł,przeglą co 2 lata 60 jeśli kupisz nowy masz na 3 lata za 1 razem, +olej za 30zł powinien starczyć na 2000km, 2t-oc i pprzeglad taki sam koszt, olej zalezy od jazdy i mieszanki 1l oleju-850km ale więcej pali o około 1l-2l
5. nic tylko mokniesz