Witam. Zastanawiam się nad kupnem skutera firmy Kymco(50ccm). Jaki rodzaj silnika polecacie i dlaczego. Z góry dziękuję.
Chciałem dodać swoje odczucia T2 z T4. Przejechałem na nich po 9tyś km (oba chinole).
T2:
+ przyśpieszenie
+ mało awaryjny (mechanicznie)
+ v-max (zależy od skutera)
+ Tuning
- Głośny
- więcej pali
- nie wygodny przy dłuższych jazdach
- (w moim przypadku) praca silnika
Podsumowanie:
Idealny skuter dla osób bawiących się skuterkiem lub na krótkie odcinki. V-max i przyśpieszenie jest ok. Skuter na dłuższych odcinkach bardzo męczy i nie ma przyjemności z jazdy (+50km)
T4:
+ bardzo mało pali
+ CICHY
+ po wyregulowaniu idealnie podzespołów (idealista) piękna praca silnika
+ V-max (zależy od skutera)
- słabe przyśpieszenie
- nie nadaje się do wyścigów (nie lubi bardzo wysokich obrotów)
- tuning (mało wydajny)
- trochę droższe podzespoły
Podsumowanie:
Skuter idealny na dłuższe trasy lub do pracy/szkoły. Nie nadaje się do trików ani do wyścigów.
Oczywiście to jest moja osobista opinia. Na dzień dzisiejszy jeżdżę t4 Quest-em 1 i jestem z niego zadowolony (loteria). Jedyny minus skuterka to dodatkowe wydatki po kupnie (z salonu) takie jak:
- linka prędkościomierza (po 100 km pękło zbrojenie!)
- regulator napięcia (jakby go nie było)
- półksiężyc (po paru uderzeniach połamała się (!!))
Serdecznie pozdrawiam
rogalov
rogalov przedstawił porównanie perfekcyjnie!
Choć w kymco nie musisz się bać o awaryjność w żadnym typie silnków.
Wiadomo, mocniejsze będzie 2T, ale będzie troche więcej palić + koszta oleju.
4T będzie ekonomiczne, ale będzie słabsze.
Zależy do czego będziesz wykorzystywał ten sprzet:)
qazwsxedc wrote:
rogalov przedstawił porównanie perfekcyjnie!
Choć w kymco nie musisz się bać o awaryjność w żadnym typie silnków.
Wiadomo, mocniejsze będzie 2T, ale będzie troche więcej palić + koszta oleju.
4T będzie ekonomiczne, ale będzie słabsze.
Zależy do czego będziesz wykorzystywał ten sprzet:)
Ja nie mogę jeździć 2T. Ten zapach i ten dźwięk doprowadza mnie do szału;)
Do tego słychać Cię na 2 kilometry:)
Jeszcze dorzucam fajne animacje i obrazki z cyklu jak działa silnik dwusuwowy i czterosuwowy:
2T:
4T:
Źródło: Wikipedia:)
Leszek wrote:
qazwsxedc wrote:
rogalov przedstawił porównanie perfekcyjnie!
Choć w kymco nie musisz się bać o awaryjność w żadnym typie silnków.
Wiadomo, mocniejsze będzie 2T, ale będzie troche więcej palić + koszta oleju.
4T będzie ekonomiczne, ale będzie słabsze.
Zależy do czego będziesz wykorzystywał ten sprzet:)Ja nie mogę jeździć 2T. Ten zapach i ten dźwięk doprowadza mnie do szału;)
Do tego słychać Cię na 2 kilometry:)
Pierwotnie, o to chodzilo w tym "sporcie";p
Leszek wrote:
qazwsxedc wrote:
rogalov przedstawił porównanie perfekcyjnie!
Choć w kymco nie musisz się bać o awaryjność w żadnym typie silnków.
Wiadomo, mocniejsze będzie 2T, ale będzie troche więcej palić + koszta oleju.
4T będzie ekonomiczne, ale będzie słabsze.
Zależy do czego będziesz wykorzystywał ten sprzet:)Ja nie mogę jeździć 2T. Ten zapach i ten dźwięk doprowadza mnie do szału;)
Do tego słychać Cię na 2 kilometry:)
I dlatego zmieniłem na 4t. Konfort + mruczenie silniczka... ehh..
Ze skuterem też tak jest;p
Powiedz mi czym jeździsz, a powiem Ci kim jesteś;p
qazwsxedc wrote:
Ze skuterem też tak jest;p
Powiedz mi czym jeździsz, a powiem Ci kim jesteś;p
To kim ja jestem?
Jeśli jeżdzisz 4T to raczej jesteś typem, który lubi spokój i statyke, nie zalezy mu żeby jazda była czymś ekscytującym. Jeśli nie lubisz zapachu "zupy" to też wiele z mechaniką wspólnego nie masz, nie grzebiesz przy moto.
Zgadłem?
Na dzień dzisiejszy jeżdżę t4 Quest-em 1 i jestem z niego zadowolony. Ba silnik ma taki że markowe wymiękają ;) (oczywiście kulturą pracy)
qazwsxedc wrote:
Jeśli jeżdzisz 4T to raczej jesteś typem, który lubi spokój i statyke, nie zalezy mu żeby jazda była czymś ekscytującym. Jeśli nie lubisz zapachu "zupy" to też wiele z mechaniką wspólnego nie masz, nie grzebiesz przy moto.
Zgadłem?
Zgadłeś!
Questy od zawsze miały nie najgorszą opinie-pamiętam, że lata temu kumpel, jeszcze w gimnazjum katował takiego ostro- pomimo, że odpadły plastiki, a lampy były na opaskach i taśmie klejącej, to silnik działał bez zarzutu:)
Do normalnej jazdy tylko 4T, 2T to przeżytki i nigdzie poza Europą wschodnią nie spotkasz nowego scoota w klasie pojemności 50ccm z silnikiem 2T, w czterosuwach montowane są już wtryski paliwa żeby obniżyć emisję spalin, a co tu mówić o 2T z ich paliwożernością a co za tym idzie wysoką emisją spalin.
Leszek wrote:
qazwsxedc wrote:
rogalov przedstawił porównanie perfekcyjnie!
Choć w kymco nie musisz się bać o awaryjność w żadnym typie silnków.
Wiadomo, mocniejsze będzie 2T, ale będzie troche więcej palić + koszta oleju.
4T będzie ekonomiczne, ale będzie słabsze.
Zależy do czego będziesz wykorzystywał ten sprzet:)Ja nie mogę jeździć 2T. Ten zapach i ten dźwięk doprowadza mnie do szału;)
Do tego słychać Cię na 2 kilometry:)
Nie wiem dlaczego narzekasz na 2T. Osobiście posiadam Kymco s 9 2T. Moi znajomi maja 4T a i tak mogę potwierdzić że mój sprzęt chodzi o wiele ciszej. Co do dymku z rury to nie zaprzeczam, ale z spalaniem też nie do końca tak to się ma. Jeżeli ktoś nie wieży to powiem że przy jednakowej jeździe spala mniej od Benzera Columbia 4T (tylko z tym skuterem porównywałem)
Wiesz, ja jestem jak to kiedyś powiedział Qaz - KANAPOWCEM:) Dlatego nie lubię 2t.
Teraz nawet jeszcze bardziej, bo testuje taki skuter, który wydala taką ilość dymu i smrodu, że aż mnie głowa boli... Nie mówiąc już o spalaniu. 4.5 - 5 L/100. To tyle spala w trasie Panda Multijet.
no cóż każdy woli co innego ja miałem 4T i nie żałuję że zmieniłem na Kymco s 9
Leszek wrote:
Wiesz, ja jestem jak to kiedyś powiedział Qaz - KANAPOWCEM:) Dlatego nie lubię 2t.
Teraz nawet jeszcze bardziej, bo testuje taki skuter, który wydala taką ilość dymu i smrodu, że aż mnie głowa boli... Nie mówiąc już o spalaniu. 4.5 - 5 L/100. To tyle spala w trasie Panda Multijet.
No Leszku rzeczywiście może tak być hehe
Ale dobry olej,dobra regulacja gaźnika i co najważniejsze "zdrowy" silnik i można to w dużym stopniu wyeliminować.
Nie ma to jak ten niepowtarzalny dźwięk 2T :D
Zgadzam się z Hugo;D ten dźwiek!