Witam mam problem z silnikiem 125ccm 4t
154fmi. Cylinder i tłok 110 a głowica 125ccm problem polega na tym że po obruceniu wałem korbowym w prawo czy w lewo to po trzech obrotach tłok spotyka sie zaworem .Może ktoś zna przyczyne i pomoże. Z góry dzięki .
ale było dobrze i zmieniłes coś i zrobiło sie źle? więcej informacji podaj
Zmieniłem wał korbowy tłok i nie działa. Na starym wałku bylo okej też była glowica 125ccm
Wał zmieniłem na nowy ale wymiary oczywiście te same .Działa jak dam uszczelki z trzy to sie przełamuje
skoro zmieniłes wał i zrobiło się źle to zakładał bym że wymiary tego nowego wału nie są identyczne - które wymiary weryfikowałeś? wykorbienie? długość korby?
Teraz zmierzyłem obydwie korby są z talimi wymiarami
a wykorbienie?
Takie same wymiary
A jak bym dał uszczelki z trzy żeby sie nie blokowało to mogło by tak być?
ale to sie kupy nie trzyma co piszesz. jeżeli to nowy wał i nie masz nigdzie luzów to musi miec inne wymiary wykorbienia.
Chyba że źle poskładałes rozrzad.
Mierzyłem wszystko suwmiarką i jest tak samo jedynie to to że stara korba ma lekki luz i lata troszke na boki rozrząd ustawialem według znaków i nic to nie dallo zakladalem dwie inne glowice stare i też
Kombinuje już przy tym silniku dlugi czas i dalrj nie mam pojecia co jest grane też caly czas myślę o tym wale korbowym że on jest przyczyna ale ma takie same wymiary jak stary
Myślę zeby dać te uszczelki ale nie wiem czy będzie odpalał i czy będzie dobrze pracował.
mierzyłeś wykorbienie? napisz jasno
Nie mierzyłem
Jak to zmierzyć?
musisz złapać rozmiar od osi wału do osi obrotu stopy korbowodu - x2 to jest skok tłoka. nie wiem czy masz go na stole czy w silniku, Na stole to łatwo a w silniku to trudniej… zwłaszcza że tu 2mm mogą robić.
Mam na stole go
Możesz jakiś schemat wysłać czy coś bo nie rozumiem jak to zmierzyć
Wiesz co to jest oś wału ? Zmierz odległość od tej osi do stopy korbowodu i pomnóż x2 Da ci to skok tłoka, to samo robisz ze starym wałem i porównujesz wyniki