Witam, jestem nowy na tym forum, więc witam serdecznie.
Mój problem jest następujący : Romet 747 4t ;)
Podczas wciśnięcia hamulca oraz startera ( standardowy rozruch ) słyszę zwarcie w okolicach rozrusznika. Wskazówka paliwa opada na dół, gdy puszczę przycisk startera unosi się w pozycję normalną.
Na mechanice nie znam się zupełnie, lecz rozkręciłem pulpit, posprawdzałem połączenia i wszystko wygląda ok. Bynajmniej nic się nie wypięło i wszystko jest w tych przeźroczystych koszulkach. Wpadłem też na pomysł sprawdzenia kierunkowskazów po przekręceniu stacyjki - taka okrągła puszeczka, która znajduje się w instalacji pod zegarami (chyba przerywacz) zaczyna buczeć. Rano skuter odpaliłem bez problemu, a teraz już nie pali ;(
Kopki nie posiadam. Na dodatek teraz już nawet nie słychać buczenia przy rozruszniku.
Proszę o pomoc, ale tak dosłownie jak dla małego dziecka :) Krok po kroku :) Jakieś fotki też mile widziane.
Jeśli się znasz, lub znasz kogoś kto sie zna na elektronice to sprawdź czy nie ma żadejgo przerwanego przewodu, obok rozrusznika, albo najlepiej czy jest masa na całym obwodzie. Miałem podobnie. U mnie sie okazała przerwana masa od otarcia kabla przy ramie. Po zlutowaniu wyszystko działało. Ewentualnie regulator napięcia ale pierw sprawdz wszystkie kblke, przedmuchaj złączki itp.
A jak sprawdzić tą masę ?
Zapewne akumulator słaby - naładuj i powinno być ok.
Zwarcie przez słaby aku ? Czyli, że nie może zakręcić ?
Aku i tak musze kupic nowy..
Podrzućcie jakieś fajne linki ze sprawdzonymi bateriami.
Slawek napisał:
Zwarcie przez słaby aku ? Czyli, że nie może zakręcić ?
Aku i tak musze kupic nowy..
Podrzućcie jakieś fajne linki ze sprawdzonymi bateriami.
A jak ma zakręcić rozrusznik na słabym akumulatorze? -.-
Ale rano odpalil normalnie ;/
ja tam miałem- otwórz pokrywe tam gdzie jest aku i obok masz bezpiecznik w białym plastiku , otwórz plastik i zobacz czy bezpiecznik(spr czy się nie przepalił) dobrze siedzi w w blaszkach ewentualnie porusz troche bezpiecznik i zobacz czy wskazówka od paliwa się podnosi,
wszelkie elektromagnesy i przerywacze poniżej napięcia pracy będą "buczeć" albo stukać
Ja miałem tak samo i winny okazał się bezpiecznik.Tak jak mówi Lukario Pogmerałem w nim troche i jest ok :)
No więc tak : akumulator naładowany. Ładował się 12h prostownikiem samochodowym 12V.Przy okazji odkręcania aku urwałem mocowanie śruby ;/ Bezpiecznik sprawdzony, wyjęty, poruszany ;)
Efekt - wskazówka paliwa nadal opada przy startowaniu, skuter nie pali, słychać wyraźne, głośnie klikanie rozrusznika.
Mógł paść przekaźnik rozrusznika. Znajdź go i zewrzyj kluczem te dwie śruby od których idą kable. Jeżeli odpali to przekaźnik do wymiany.
Kupiłem jednak nowy aku. I działa !
Jak mylna może być elektryka pod brakiem napięcia...
Dziękuję Michalk001 za trafną diagnozę ...
Enjoy !.
Temat do zamknięcia.
Nie ma sprawy - cieszę się że pomogłem. Aku zapewne był na wykończeniu i nie miał już mocy rozruchowej. Czyli nie dawał takiej ilości prądu jakiej wymagały odbiorniki prądu.