Czy jest jakaś norma zużycia oleju silnikowego w 50-tce 4t???
W samochodach piszą że może ubywać nawet 1 L / 1000km i jest OK. Czy są jakieś normy dla skuterów?
A jak sprawa wygląda w praktyce u Was?
Czy jest jakaś norma zużycia oleju silnikowego w 50-tce 4t???
W samochodach piszą że może ubywać nawet 1 L / 1000km i jest OK. Czy są jakieś normy dla skuterów?
A jak sprawa wygląda w praktyce u Was?
Ubytek rzędu 1l/10 000 km byłby oznaką znacznego zużycia silnika. 1l/1000 km to bardzo dużo. Mi ubywa około 50 ml na 1000 km.
Ale roomcajz ma racje, w instrukcjach aut jest informacja że 1L/1000 nie oznaką niczego złego choć teoretycznie silnik nie powinien zużywać oleju w znacznych ilościach. Przyjmuje się że olej zalany do max nie powinien spaść do min od wymiany do wymiany czyli co 15-20 tys km. Niektóre nawet nowe silniki w określonych warunkach zużywają olej np VTEC po załączeniu tego systemu ale mi nigdy nie spalił tyle oleju żebym musiał dolewać.
Jak ktoś wymienia olej w skuterze co 3-5 tys km to oleju nie powinno ubywać.
Przyłącze się do tematu o oleju w 4T bo myślę że nie warto zakładać nowego tematu. Wymieniałem nie dawno olej w silniku 139QMB i nie wiem jak dobrze sprawdzić jego poziom. Przy zlewaniu starego skutera przechylałem go na boki aby upewnić się że więcej nie ma a po zalaniu 500ml jest tak :
1. skuter na stopce centralnej z przednim kołem w powietrzu - poziom oleju z 1cm ponad max.
2. skuter na stopce centralnej z tylnym kołem w powietrzu - poziom oleju max.
3. skuter na obydwu kołach bez użycia stopki - 3/4 do max.
W instrukcji nie mam ani słowa o tym jak sprawdzać poziom oleju, jest tylko napisane aby uzupełnić 700-750ml. Więc mam małe dwa pytania. Pierwsze to w jakiej pozycji skutera sprawdzać olej ? A drugie to czy jeśli zrobiłem już 150km na takim poziomie oleju i wszystko chodzi jak należy to mogę uznać że poziom jest ok ?
Nawet jak masz na min to jest ok, pod warunkiem że nie spadnie poniżej.
Olej sprawdzamy na kołach, na równej, płaskiej powierzchni.
A mogę przyjąć że jak przez 180km nic się nie wydarzyło to poziom oleju jest ok ? Na kołach na równo pokazuje 3/4 bagneta więc niżej niż max.
A co miało się wydarzyć? Poziom min jest tak samo prawidłowy jak max. Po prostu normą jest tyle oleju że na miarce jest w zakresie między min a max i tyle.
Czyli jeśli na obydwu kołach na ziemi pokazuje 3/4 bagneta to jest ok. Dzięki za pomoc bo pierwszy raz samodzielnie wymieniałem olej i miałem małe obawy. Jeszcze raz dzięki.
Spokojnie, wszystko jest w porządku :)
dzięki panowie, degename- mi ubywa podobnie jak Tobie
co do mierzenia ilości oleju- w mojej instrukcji piszą żeby odczytywać na nóżce centralnej
To ja podczepię się pod stary temat bo nie chcę zakładać nowego z tymi samymi pytaniami.
Mój 139QMB spalił jakieś 70ml na nie całe 800km. Wychodziło by, że te 100ml/1000km bierze. Czy to już za dużo? Silnik ciągnie dobrze, nie ma muła, te ponad 60km/h wyciśnie przy wadze sqt. ~115kg (+ja 75kg).
Co, to czasami przy ruszaniu potrafi dmuchnąć niebieskawo z rury ale po chwilce już jest spokój. Potem cały czas w czasie jazdy z rury nic nie leci; zdarza mu się to tylko przy ruszaniu z postoju (głównie jak postoi minutę/dwie np. pod światłami). Czy to oznaka "czegoś złego" czy 4T tak mają?