Zrób to sam: przyrząd do pomiaru kompresji.

W tym temacie spróbuje wam przybliżyć jak zrobić manometr do pomiaru kompresji w silniku.
Mój manometr przeznaczony będzie do wtryskowa,popularnie zwanego Di-Techa.Jeżeli chcesz wykonać manometr do gaźnikowca musisz zaopatrzyć się w śrubę M14

Potrzebne rzeczy do wykonania:

Sruba M10x1 (długosc okolo 50mm)-1zł


Opaski metalowe 2szt-okolo 2zł


Waż gumowy zbrojony 30cm-okolo 2zł


Manometr wyskalowany do 12-14 ATM-okolo 10-30zł


Klej 2 skladnikowy typu Distal,Poxipol-okolo 10-20zł


Rozpuszczalnik nitro lub coś do odtłuszczania-okolo 3-4zł


Wiertarka i wiertło 5mm



Silikon sanitarny lub podobny

Do dzieła!

Wkręcamy srubę w imadło a nastepnie wiercimy dziure w niej.Powinniśmy otrzymac coś takiego.


Następnie obcinamy łepek śruby szlifierką kątową lub piłką ręczna


Powinniście otrzymać coś takiego


Następnie rozrabiamy klej w proporcjach podanych przez producenta(przeważnie 1:1) i smarujemy gwint w manometrze i wnętrze węża.Wciskamy waż na gwint w manometrze i całość skręcamy opaska metalowa.


Ze śruba postępujemy tak samo jak w punkcie wyżej.Po wyschnięciu kleju(przeważnie od 4 godzin do 24 godzin w zależności od producenta kleju) smarujemy silikonem pozostałą cześć śruby(dla szczelności)


Następnie czekamy aż silikon wyschnie(około 3-5 godzin) i możemy przystąpić do zmierzenia kompresji w naszym silniku.Należy pamiętać ze pomiar należy wykonać na ciepłym silniku.


Nie jestem autorem poradnika, artykuł pochodzi ze strony www.apriliasr.pl

Czemu na ciepłym ?>Raczej na zimnym
Przecież jak skuter jest zimny to pierscienie się minimalnie kurcza , jak cieplo to się powiekszają
Przynajmniej to wywnioskowałem z lekcji fizyki , na ciepłym będzie wieksza kompresja niż na zimnym czy nie taką

mr.Jeremy,
no i masz racje, jak się rozgrzewają pierścienie to się powiększają i jest pewnie ciut większa kompresja.
Jak gdzieś skuterem jedziesz to przecież nie na zimnym silniku tylko na rozgrzanym co nie? więc po co ci znać jaką masz kompresje na zimnym silniku jak skuter stoi gdzieś na parkingu? lepiej wiedzieć jaka jest kompresja podczas normalnej eksploatacji, podczas jazdy.

Kompresje mierzy się na ciepłym silniku przy max otwartej przepustnicy i już, na zimnym to bez sensu bo się dowiesz jedynie jaką ma kompresje jak stoi w garażu ;p

No to tera wszystko jasne :smiley:

Ale z tą śrubą to chyba bierzemy taką żeby pasowała nam w gwint od świecy no nie ?
I długość też powinna być chyba jak świeca albo trochę krótsza bo jak dłuższa to wiadomo co… :smiley:

No tak, w ditechach gwint w świecy jest bodajże m10 a w gaźnikowcach świeca ma gwint m14 więc taką trzeba kupić.
No a długa może być, najwyżej się jej nie wkręci całej tylko tyle żeby w tłok nie waliła ;D

No a tego nikt za bardzo nie wie jaka powinien wkręcić by nie waliło w tłok, Za to powinno się dociąć na długość świecy nawet 1-2mm krótsze dla bezpieczeństwa :roll:

w gaźnikowcach twój patent nie ma prawa bytu , chyba ze wtykę zrobić z starej swiecy , bo niestety nie odzie dostać śruby z takim gwintem jak ma świeca

ja nie ? można także z starej świecy zrobić

a o czym ja mówię ??

wrona napisał:

bo niestety nie odzie dostać śruby z takim gwintem jak ma świeca




Jak nie idzie jak idzie? Jeżeli masz z tym problem to leć do tokarza aby zrobił ci taki gwint na tokarce.

Wszystko ładnie, pięknie wygląda ale jak to wkręcić jak nie można tego chwycić żadnym kluczem?? A wiadomo że nie zawsze idzie ręką wkręcić tym bardziej że w tym wypadku trzeba okręcać nie tylko śrubą ale i manometrem bo są połączone wężykiem zaciśniętym opaskami…

A płaskim?

no ale niema za bardzo co tym płskim wkrecac, bo sruba niema łebka :slight_smile:

no to kombinerkami kurcze, jak świece się palcami wkręca a potem tylko dokręca kluczem jak już uszczelka jest ściskana. tą śrube ręką da rade wkręcić bo żadnych oporów nie będzie miała, to już jak wkręcić to najmniejszy problem.
wkręcasz trochę śruby a potem kręcisz manometrem jedną ręką a drugą ręką kręcisz śrube i się wkręca, ale macie problemy xD

w środku tej śruby przyspawać nakrętkę i git.

a najlepiej takie coś:
żeby nakrętka dystansowa mogła w ac wejść między żeberka,
silikon lub uszczelka do uszczelnienia,
nakrętka na klucz płaski do zkręcania.

Wystarczy na gwint zaraz przed wężykiem nakręcić 2 nakrętki i masz z głowy…

Nie pisz wszystkiego wielkimi literami, poprawiłem /Mafioz

nie pisz caps lockiem, poza tym wszyscy już wszystko wiedzą a poza tym,
popatrz na datę ostatniego postu bo jestes tu nowym i nawet pewnie rgulaminu nie przeczytałeś i dasz jakieś ogłoszenie i już się nie pokażesz na forum.

Mafioz za szybki byłeś, ale po moim rysunku już jest wszystko jasne.
warna mu daj.

Mam zamiar to zrobić … jak zrobię to dam fotki :wink:
I mam pytanie … może być taki manometr od sprężarki ?

Adver jak to podłączysz to może być chyba :lol:

Ok znalazłem go i zaraz idę robić :mrgreen: