Witam posiadam w motorze 125cc uklad hamulcowy CBS, chciał bym się go pozbyć i zrobić hamulec osobny przód i tył, czy są jakieś prawne normy które by wykluczały taką zmianę, jak to będzie z przeglądem. Odrazu mówię że mam same problemy z tym układem dlatego rozważam zmianę.
Dziękuję
norma prawna jest taka że jest to duża modyfikacja układu hamulcowego zmieniająca jego sposób działania i w zasadzie jest to przeróbka która nie przejdzie przeglądu. Tzn w tym pojeździe jest homologany układ CBS a ty zmienisz go na układ bez homologacji o bliżej nieznanej skuteczności.
Tylko że zapewne nikt tego nie sprawdzi. I jak zrobisz to sensownie i schludnie to pewnie nawet nikt sie tym nie zainteresuje.
Jedynie w razie kraksy/wypadku może dojść do oględzin pojazdu i może jakies sprawne oko sie dopatrzy takiej przeróbki układu hamulcowego i jeżeli ktos udowodni że mogło to miec wpływ na przebieg zdarzenia to zmieni sie wyznaczenie winnego.
Dziękuję za odpowiedź, czyli lepiej tego nie zmieniać.
Podepnę się do postu z pytaniem czy seryjna pompka hamulcowa poradzi sobie z wydajnością czy trzeba zmienić na wydajniejsza np od jakiegoś litra czy sześćsetki
po pierwsze to zależy w czym - i to jest raczej istotna informacja.
Po drugie jeżeli do tej pory sobie radziła z hamowaniem na dwie tarcze to tym bardziej poradzi sobie z hamowaniem na jedną. Tak podpowiada logika
Tył owszem hamował na 2 tarcze więc na logikę będzie hamował jedna ale na logikę jak przód hamował jedna a teraz ma 2 ?? Pytanie raczej logiczne że chodziło o pompkę przednia. Motocykl to Barton blade r 125 2021
Żeby sprecyzować. Chce zastąpić układ CBS na zwykły z tym że jedna z tarcz która odpowiadała za hamowanie wraz z tyłem chce podłączyć tak aby pod przedni hamulec hamowały obie przednie tarcze a tył hamulec tylną tarczę, stąd moje pytanie o wydajność PRZEDNIEJ pompki hamulca.
W Barton Blade r 125 są 2 tarcze z przodu nie zależne od siebie prawa tarcza jest podpięta do klamki hamulca przedniego lewa natomiast jest jako układ CBS czyli połączona z tyłem