Witam, który jest waszym zdaniem jest lepszy zipp czy romet ?
motorower będzie mi słuzył do jazdy do szkoły i w okolicach domu.
Proszę nie pisać o uzywanych, ponieważ juz podjąłem decyzję :) , i chcę wybrać pomiędzy tymi dwona ;)
Poza wyglądem nie różnią się niczym. Technicznie to ten sam motorower. Romet ma po prostu troche więcej plastiku i jest troche cieższy. Psuć się jako tako raczej nie psują, są względnie wygodne. Wszystko zależy od ciebie i twojego gustu :). Ja osobiście brałbym raczej Romka bo ścigacze to to co gimbusy lubią najbardziej ;) (tak jestem gimbusem :)). Jeździłem troche na motorku z tym silniczkiem i musze powiedzieć że to całkiem przyjemny motor. Wibracje występują w pewnym zakresie obrotów, co może byc denerwujące, ale poza tym większych wad nie stwierdzono. Dobry dół obrotów, słabiutka góra - jak to w 4t. Na starcie kolega bierze mnie i moją Yamaszkę TZR (2T POWER!) swoim GB Streetem, ale po jakichś 20 metrach wącha moje gęste spaliny o zapachu 98 mieszanej z Castrolem ;). Jest to też napewno ekonomiczny motor. Jak będziesz jeździł spokojnie, to 2l ci wciągnie :). Wiru w baku nie robi, w przeciwieństwie do mojego kochanego 2 suwa :D.
TheMiglaq - Siedziałem na obu, jeździłem na obu, porównywałem je gdy stały obok siebie - uwierz mi, one nie mają nic wspólnego oprócz silnika i kraju pochodzenia.
Romet bierze motorki z fabryki Senke a Zipp, Keeway itp z Lifana i innych tak więc to nie są identyczne pojazdy.
A tak w ogóle to nikt nie spojrzał nawet na ramę Rometa RR50
Ja bym brał Rometa :)
i do romka od razu bym kupił silnik 125 ^^ bo pasuje ;)
Ale mówisz o silniku z pionowym czy poziomym cylindrem?
chodziło mi o poziomy 139fmb
Dziękuję za odpowiedzi :)
niby to samo ale napewno sa małe szczególy jak np. w zipp pro 50 -
obrotomierz, długie światła.
Ogólnie to dzięki za pomysł z silnikiem 125 cm3 , ale będe miał motorek tylko do szkoły i tak sobie do jazdy , więc nie potrzebuje jakiś dużych prędkości jak poleci max 70-75 to będzie ok ;)
a czy przy wadze ok 85-90 kg i przy 174 pojedzie tyle romet i zipp ?
Z bólem serca może pojedzie ;). Jak jeździłem GB 72 ccm kolegi to do 70 km/h jakoś leciało, potem nic się nie działo ;)
Może rzeczywiście się pomyliłem z tym porównaniem ;). Chińczyk chińczykowi nie równy.
Kurde :( jak na 72 ccm max 70 km/h to na 50 ccm pewnie 55-60 :(
To w ogóle opłaca mi sie kupować motorower ?
niby ma 16 lat ale nie opłaca mi sie robić a1 :(
A która fabryka lepsza czyli z której są lepsze produkty?Tak z ciekawości pytam:D
pomoże ktoś ? :)
Lisu - lepsza fabryka to chyba jednak chyba ta, która zaopatruje w części Rometa. Skądś się ta większość udziału Romka na polskim rynku jednośladów musiała wziąść. :)
Na serii taki Romek albo Zipp lecą jakieś 70-80 km/h. Większy cylek daje lepsze przyśpieszenie i niewielki skok v-maxu. W 4 suwach jest to raczej mniej odczuwalne niż w 2 suwach. Wszystko jednak zależy od tego czy dobrze dotrzesz itp. Należy pamiętać że liczniki lubią sobie troszkę pokłamać i wydaje mi się że z 80 km/h może zrobić się 65 ;).
O odnośnie A1 - to wszystko zależy od ciebie. Jakbyś zrobił prawko mógłbyś rozglądać się za czymś co jako tako jeździ, a nie się snuje np. Honda CBR. Mało pali, ma 10 sekund do 100 km/h, leci te 120 przez co nie zamulasz na drodze, i napewno da więcej funu z jazdy niż taki Romet. Do tego sama marka - Honda. Bezawaryjność i wygoda to to co skośnoocy cenią sobie najbardziej. Jeśli spalanie nie grałoby dla ciebie roli, to zastanowiłbym się nad jakiś 2T. Dla przykładu mogę podać ci 3 motorki: Aprilia RS 125, Cagiva Mito 125, Yamaha TZR 125. Mają mocne, generujące ok 30 km silniczki od Rotaxa, które pozwalają się rozpędzić w sprzyjających warunkach nawet do 180 km/h, przy 6 sek do 100 ;). Jednak już w takim wypadku coś za coś. Spalanie jest conajmniej 2 razy większe niż w przypadku CBR. W przypadku 125 jednak musiałbyś zdecydować się raczej na coś używanego, co nie oznacza gorszego. Zadbaną CBR znajdziesz na Alledrogo za nawet 4 tyś, a mocarne 2T za coś koło 5. Jest jeszcze trzecia opcja - nowy chińczyk 125 ccm. Dość awaryjny, mało pali, jedzie gorzej niż CBR ;).
Wszystko tutaj zależy od ciebie. Podaj budżet jaki możesz na motorek przeznaczyć.
Powinieneś wybrać rometa bo: wygląd,ramy gładkie i cieżkie o czym swiadczy to ze jest zrobiony ze metalu a niem dupnego aluminum co sie na ko0lanie da skrzywić.fajne światła nie ma sie co psuć ja go mam od 1,5 roku i nic ,powtarzam nic nie pękło nic nie stuka puka.moim zd powinieneś wybrać rometaRR nie pożałujerz.
Powinieneś wybrać rometa bo: wygląd,ramy gładkie i cieżkie o czym swiadczy to ze jest zrobiony ze metalu a niem dupnego aluminum co sie na ko0lanie da skrzywić.fajne światła nie ma sie co psuć ja go mam od 1,5 roku i nic ,powtarzam nic nie pękło nic nie stuka puka.moim zd powinieneś wybrać rometaRR nie pożałujerz.
Mimo wszytsko ja mam Torosa El Clasico jest on produkowany przez Zipp-a ale moj kolega ma Rometa i o wiele lepszy przynajmniej tak mi sie wydaje i szybszy i zrywniejszy :) Zipp to jedno wielkie G ze tak powiem
siemaka. bierz rometa :D. ja mam, nie nazekam chodz przed kupnem tak jak Ty nie moglem wybrac z posrod dwóch. Mój romecik ma fajną lampe tylnio, i caly jest fajny ma wade licznik mu szaleje nie pokazuje predkosci ale przymknijmy oko ;D zip fascynowal mnie swoimi szerokimi oponami ale i tak wybralem rometa ;D
Też chciałem brać drugiego chinola, jednak zdecydowałem się kilka dni temu na Yamahę DT 80 lc2, po którą jadę w środę, ewentualnie w sobotę.
Co do Twojego pytania... Ja bym wziął Xrace'a. Dlaczego? Powodem jest wygląd. Motorower wygląda jak śliczny street.
Romet RR... Cóż, niby "ścigacz", ale za mała pojemność oraz prędkość jak na taką budę.