Zipp Vega 125, luz zaworowy.

Witam,

Powiedzcie mi jaki powinien być luz na zaworze ssącym i wydechowym w w/w skuterze, oznaczenie silnika to 152QMI GY 6, jakie są objawy gdy luz jest nieprawidłowy?
Mam także mały problem z automatycznym ssaniem (przynajmniej tak obstawiam),
otóż gdy odpalam skuter to słychać jak wkręca się na wysokie obroty ale za szybko owe obroty spadają, silnik nie zdąży sie jeszcze rozgrzać i gaśnie.
Ratuje się tym, że przytrzymam trochę manetkę i gdy się rozgrzeje to chodzi równiutko tak jak powinien.Czy automatyczne ssanie jest naprawialne czy to tylko jednorazowa część?...liczę na wasze sugestie.

Pozdrawiam

Zawór ssący: 0,05 mm. Zawór wydechowy 0,08 mm.

Gdy luz jest zbyt mały lub go nie ma to jest problem z odpaleniem, słaba kompresja, istnieje niebezpieczeństwo wypalenia podpartych zaworów. Poza tym silnik może sobie kichnąć". Gdy luz jest za duży, to słychać charakterystyczne cykanie. W obydwu przypadkach strata mocy.

Ssanie elektryczne jest nienaprawialne. W Twoim przypadku może pomóc regulacja gaźnika.

J23 dzięki za odpowiedz z tym luzem zaworowym, bardzo mi to pomogło.

A co do ssania elektrycznego, skoro na ciepłym silniku chodzi równo
tak jak powinien to i tak wnioskujesz regulację gaźnika?

Zasadniczo skutery powinny mieć ustawione wyższe wolne obroty w porównaniu do tzw. biegówek. Chodzi o to, że silnik skutera jest bardziej narażony na wahania obrotów (przekładnia, wymuszone chłodzenie, automatyczne ssanie, nie zawsze sprawny gaźnik podciśnieniowy). Ja mam skuter z tym samym silnikiem i po odpaleniu nie czekam na wyłączenie ssania, tylko ruszam, gdy silnik już reaguje na krótkie dodawanie gazu, zanim ssanie jeszcze się wyłączy. Tylko, że każdy silnik jest inny. Kiedyś miałem podobny problem, ale z 50, to pomogło podniesienie wolnych obrotów. Wówczas po wyłączeniu ssania obroty spadły, ale nie na tyle, żeby silnik zgasł, a po chwili podnosiły się do nominalnej wartości. Dla silnika 152QMI serwisówki zalecają wolne obroty 1500 +/- 100, ale można ustawić ok. 2000.