Zipp toros - brak mocy

Witam mam problem z skuterem Zipp toros
Skuter odpala chodzi normalnie na obrotach ale po dodaniu gazu skuter nie ma mocy i nie wchodzi na obroty

zła kompresja (złe luzy zaworowe, nieszczelne zawory), źle wyregulowany gaźnik, padający cylinder.
Każda z tych przyczyn lub kilka na raz.

“Chodzi normalnie na obrotach ale nie wchodzi na obroty”… niezłe. Coraz trudniej wyrazić co sie ma na myśli

Jeśli na wolnych obrotach chodzi w miarę poprawnie, a dusi się i gaśnie po dodaniu gazu to pewnie winna jest dysza główna, ewentualnie źle ustawiona iglica, najlepiej zacząć od położenia środkowego. Trzeba wyczyścić gaźnik, filtr powietrza, sprawdzić czy dysze są odpowiednie. Do niskich obrotów powinna być tam dysza 28 do 32 ale może też nie mieć oznaczeń.
Pierwsze co zrobić trzeba to:

  • Wymontować gaźnik, wyczyścić benzyną ekstrakcyjną, przedmuchać ewentualnie kompresorem kanały po wyschnięciu, uważać by nic nie zgubić, nie przekręcić gwintów, nie posiać gdzieś uszczelek i przewodów
  • Odkręcić pokrywę zaworów i zgodnie z instrukcjami jakie można znaleźć, używając szczelinomierza zrobić luz 0.05 - 0.06 zawór ssący 0.08 zawór wydechowy. W chińczolu najprostszym nawet 0.10 będzie dobrze chodzić na obu więc nie trzeba być aż tak dokładnym.
  • Dokręcić śruby regulacyjne zaworów, gaźnik poskładać do kupy z mniejszą dyszą główną. (50cc 2T czy 4T to powinna być dysza główna od 70 do 80 maksymalnie)
  • Gaźnik musi sobie zaciągnąć paliwa, warto pokopać na sucho kilka razy i upewnić się, że przewody paliwowe wraz z filtrem paliwa puszczają paliwo do gaźnika
  • Odpalić, wyregulować wolne obroty mieszanką i później śrubą do regulacji wolnych, przejechać się i upewnić czy np paliwo nie cieknie z gaźnika, czy silnik nie przerywa czy rozwija co raz wyższe obroty w pełnym zakresie obrotu manetki gazu. Jeśli w pewnym momencie utyka albo nawet co gorsza obroty się znacznie zmniejszają i na gaz nie reaguje - to znaczy, że dalej może mieć niewłaściwą dyszę główną w stosunku do zastosowanego filtra powietrza. Im filtr przepuszcza więcej powietrza i łatwiej, tym więcej paliwa powinien dostać silnik. Jak masz standardowy filtr gąbkowy to on ma większy opór niż stożkowy z siateczką metalową więc dopuszcza mniej powietrza.
    Jeśli to nie pomoże to pozostaje grzebać w cylindrze, tłoku i wale korbowym, może być słaba kompresja ale tego nie zmierzysz bez odpowiedniego manometru.