Witam posiadam skuter marki Zipp (TOPS) Skuter stał na dworze przez tydz nie odpalany ! Zrobiło się ciepło chciałem się przejechać . Skuter odpalił pochodził 5 min i zgasł ! Chciałem jeszcze raz odpalić ale kopniak bardzo ciężko chodził ! Kolega doradził mi żebym zmienił cylinder ! Dokupiłem nowy 80ccm z tłokiem ! Miałem duże problemy z demontażem starego tłoka bo nie chciał wyjść sworzeń ! W końcu się udało ! Jednak z montażem też były problemy bo nowego tłoka też nie dało się założyć sworzeń nie chciał wejść musiałem go nabić ! Zlożyłem wszystko cylinder itp , Odpalam chodzi przejechałem się 20 metrów znów stało się to samo co wcześniej ! Rozebrałem jeszcze raz cylinder wszystko było ok ale zobaczyłem że tłok na wale siedzi bardzo ciasno i nie dało się poruszyć tłokiem (do dołu i do góry) Nie wiem co jest z tym chinolem ! Proszę pomóżcie !
Trochę mało opisu ale sprawdz łożyska na wale
No sprawdzę ale mnie zastanawia to czego tłok się blokuje na wale jak skuter się nagrzeje ? Tak chyba nie powinno być ?
Może zatarło się łożysko stopy korbowodu?
A gdzie ono się znajduje ? I Jeszcze jedno czego sworzeń tłoka nie chce wejść ani wyjść z wału ?
Wał posiada korbowód. Od góry korbowodu, tam gdzie wciskasz sworzeń tłoka jest główka, na dole stopa.pusia15 napisał:
A gdzie ono się znajduje ? I Jeszcze jedno czego sworzeń tłoka nie chce wejść ani wyjść z wału ?
Ok dzięki :) Ale nadal mnie zastanawia czemu tłok się blokuje na tej główce ! Jak założyłem nowy tłok to był luźno dało się nim ruszać do góry i do dołu a jak skuter pochodził 5 min i zgasł to tłok przestał się ruszać i bardzo ciężko chodzi więc to chyba nie ma nic związanego z tymi łożyskami ?
ja mam topsa 80 wstawiłęm i elekancko weszedł ten sworzeń;)
A może to być przez to że puchnie korbowód ? Bo tłok mi się blokuje i mi się zdaje że to przez ten korbowód ?
no mi tak samo bo nie możliwe żeby 2 tłoki puchły:D