Witam przedwczoraj pisalem co moze byc przyczyna ze quantum gasnie na wolnych obrotach pisaliscie ze trzeba wyregulowac gaźnik sróbka ktora jest na wierzchu gaźnika wiec tak robilem . Obkrecalem ja co 2 obroty caly czas lecz problem nie zniknął. Lecz najdziwniejsze jest to ze gdy przyjde po nocy do garażu skuterek odpala za 1 razem poprostu na dotyk...
Co moze byc przyczyną?
Śrubkami gaźnika nie kręć bardziej, niż co ćwierć, góra pół obrotu - skuter reaguje z niewielkim opóźnieniem, bo inaczej do żadnych wniosków z regulacją gaźnika nie dojdziesz. Ja w swoim skuterze [jako 1-ym w życiu] kręciłem tymi śrubami setki razy - aż dziwne, że jeszcze trybią.. Zasada jest taka, aby mieszanka była w sam raz, czyli wkręcaj tak obroty dopóki nie zacznie się kręcić samo tylne koło i popuszczaj śrubę powietrza do momentu aż nie zgaśnie.. Jednak sam musisz dojść do idealnego ich ustawienia - nikt przez forum Ci gaźnika nie wyreguluje.. Powodzenia i czekam[y] na relacje!-)
a czy ktoś z Was może mi powiedzieć ile obrotów śrubki od składu mieszanki ma wykręconą w dobrze ustawionym gaźniku 2t - tak dla mojej orientacji, żeby wiedzieć od jakiego ustawienia zacząć regulację
mam zipp quantum r i coś jest nie tak z gaźnikiem :/
U mnie też jest coś nie tak z gaźnikiem i od razu się tutaj zapytam jeżeli można. Otóż niedawno odebrałem skuter z serwisu bo ciekł mi olej i dolna połowa była w oleju. Coś przy nim zrobili bo ustało... do dzisiaj czyli 2 dni. Teraz to leci mi coś niebieskiego o konsystencji oleju (może właśnie olej tylko o takim kolorze) i znowu dolna połowa jest w nim. Czy może mi ktoś powiedzieć co jest nie tak?
quaker napisał:
a czy ktoś z Was może mi powiedzieć ile obrotów śrubki od składu mieszanki ma wykręconą w dobrze ustawionym gaźniku 2t - tak dla mojej orientacji, żeby wiedzieć od jakiego ustawienia zacząć regulację
mam zipp quantum r i coś jest nie tak z gaźnikiem :/
U mnie przy odblokowanym module i usuniętej ślepej kiszce [zawirowywacza spalin] w tłumiku - wkręciłem w prawo do oporu śrubkę od obrotów a następnie licząc wykręciłem 4 pełne obroty w lewo. Śrubka powietrza jest wkręcona niemal na maksa.. Do takich ustawień doszedłem po setce kombinacji obiema śrubkami i to jest U MNIE optimum [v-max, przyspieszenie].