Cześć, stałem się nabywcą tytułowego ZIPPa i jest to moja pierwsza własna przygoda z takimi maszynami (wcześniej jednoślady tylko z wypożyczalni na wakacjach albo te bez silnika ).
Przegrzebuję tematy na forum ale stawiając w tym temacie pierwsze kroki to albo ciężko mi zrozumieć, albo trafiam na jakieś archaiczne wątki. Mianowicie:
Chciałbym wsadzić kilka stówek w motor i wycisnąć z niego więcej - zaczynając od zmiany cylindra z tłokiem i głowicą. Nasze kochane aukcyjne portalisko jest wypchane takimi zestawami, ale często spotykam się z opiniami, że podzespoły rozsypują się po kilkuset kilometrach (nie wiem, zakładam, że dobrze złożone i dotarte). I teraz zastanawiam się czy brać najtańszy kit Moretti i udawać zadowolonego czy powinienem do czegoś dopłacić? Przewijała się firma MCN ale nie mogłem nic pod tą nazwą sensownego znaleźć.
Do tego chcę wymienić filtr paliwa i wyzbyć się tej puszki z filtrem powietrza na korzyść “sportowego” filtra. Może tu też ktoś ma jakieś sugestie/uwagi?
I ostatni temat - licznik mi przekłamuje, ogólnie wartko rozpędza się i nie zamierza zatrzymać - według niego jadę zawsze ponad stówkę. Czy tu wymiana samej linki powinna załatwić sprawę? Skłaniałem się ku montażowi licznika cyfrowego, ale też nie mogę znaleźć sensownego instruktażu (a one na linkę nie są - wtedy dodatkowy czujnik na koło jak w rowerze czy jak?).
Wiem, że takich tematów jest mnóstwo zapewne, ale mega ciężko mi wyłapać co ma sens a co nie - a że maszynkę mam dopiero kilka dni i mało ją znam, to dochodzi jeszcze standardowa niepewność. Z góry dziękuję za wyrozumiałość, może ktoś znajdzie chwilkę na wsparcie
Jak mi oddadzą prawko za 3 miesiące to na przyszły sezon będę szukał czegoś, co nie będzie wymagało podkręcania
Dzięki z góry!!!