Zipp Pro a przekładka silnika z CBR 125.

Witam. Dokonywał ktoś z was przekładki silnika z Cbr-ki do zippa pro ?

Zainspirowało mnie to ogłoszenie :

http://allegro.pl/zipp-pro-50-z-silnikiem-hondy-cbr-125-z-i3837733763.html

Orientuje się ktoś czy ten silnik z cbr elegancko się wpasuje w ramę czy trzeba coś ciąć wiercić itp. ?

Pozdrawiam i czekam na odp.

Jest z tym trochę pracy ale nie ma tragedii, w ramie jest dużo miejsca i można wsadzić tam praktycznie każdy silnik 125cm3, praktycznie każdy wymaga wspawania uchwytów mocujących silnik do ramy lub stosowania wymyślnych podpór. Niemniej jednak ogarnięty spawacz w godzinę przymierzy silnik do gołej ramy i wspawa mocowania.

Silnik najwygodniej podwiesić na pasach lub sznurku, wyregulować jego położenie i przyspawać górne/dolne mocowanie. Oczywiście do prawidłowego ustawienia silnika trzeba założyć łańcuch i prosto go poprowadzić.

Nie lepiej od razu kupić taką CBR-kę zarejestrowaną na 50ccm? Wyjdzie na pewno taniej i bez problemów. I w dodatku mamy japońskie moto a nie jakąś hybrydę :-)

Tak ale popatrz na ceny: oni wołają za zarejestrowaną na 50 +5000 złotych .

To należy zrobić A1 - proste :) Wtedy znajdziesz fajną CBR'kę za niewielkie pieniądze

DamianRysiek... napisał:

To należy zrobić A1 - proste :) Wtedy znajdziesz fajną CBR'kę za niewielkie pieniądze

A1 jest nieopłacalne. Lepiej zrobić A2, a najwyżej potem pełne A;) A na 18 kupić suzi gs500;)

Ja nie zamierzam kupować od razu jakiejś 500 , teraz mam zapał na hondę cbr ale zarejestrowaną na 50 jest ciężko w ładnym stanie, za dobre pieniądze ( bo rocznik 2004 za 5500 tyś to dla mnie przesada) oraz gdzieś blisko bo z centralnej Polski nie zamierzam jechać na jej drugi koniec. Ewentualnie pomyślałem o kupnie takiego zipp'a pro 50 ( za około 3 k już są w ładnym stanie) , dokupić do niego silnik od cbr-ki z osprzętem i wszystko spasować.

Jaki jest sens wstawiać silnik Hondy do chińskiego motorowera?
Kup lepiej CBF125 zarejestrowaną na 50ccm - rocznik 2010 za 4,5tys. i będziesz miał bezawaryjny motorek na 10 następnych lat, który palić Ci będzie zaledwie 2L/100km :-)

Tutaj masz rocznik 2011 jeszcze na dotarciu, za niecałe 3900zł!!!

http://otomoto.pl/honda-cbf-cbf-125-cbf125-2011r-yzf-cbr-M3872499.html

No nie brałem jej wcześniej pod uwagę, ale nawet mogłaby być. Jak to jest z tą rejestracją na 50 ccm ?

Miałem tą Hondę przez jeden sezon - ogólnie powiem jedno - zajebisty motorek! Uniwersalny, dynamiczny, bardzo ekonomiczny. Kiedyś stanęła obok mnie Er6N i mój motorek gabarytami wcale jej nie ustępował. W porównaniu z małą CBR-ką wygląda dojrzalej, jak mały turystyk.
Rewelacyjny nowoczesny silnik na wtrysku pali zaledwie 2L/100km
Jedynie Honda Varadero 125 może z tą CBF-ką konkurować.
CBR125 to taki większy piździk :-)
Na aukcjach na pewno trafi się zadbany model tej CBF-ki zarejestrowany na 50ccm.

No właśnie teraz przeglądam i coś ciężko z tymi zarejestrowanymi na 50 . Ogólnie fajna jest. Szukam czegoś co mógłbym zarejestrować jako 50 ewentualnie kupić już zarejestrowany na 50ccm.

Bliżej wiosny będzie większy wybór. Powodzenia w szukaniu.
I nie zapominaj o konsekwencjach prawnych takiego zakupu :-)

Benek a ty też mialeś zarejestrowanego jako 50ccm ?

Jakie konsekwencje prawne ?

To że motocykl jest zarejestrowany na 50ccm, nie powoduje, że jest to zgodne z prawem. Jeśli nie masz uprawnień A1, A2, A - to wówczas jeździsz niezgodnie z prawem!
Sfałszowany dowód rejestracyjny nie uchroni Cię przed konsekwencjami takiej jazdy!