Zipp PRO 50ccm - docieranie i nie tylko - 4T

Witam.
Otóż kupuje za pare dni motorower Zipp PRO 50.
Cały czas czytam w sieci jak go dobrze dotrzeć i nigdzie nie mogę znaleźć jednoznacznej opinii, dlatego postanowiłem sam napisać wątek konkretnie pod mój model,chodź zasada jest pewnie taka sama dla wszystkich motorowerów 4t. Czytałem,iż najważniejsze jest pierwsze 30km ,dlatego muszę to wiedzieć przed zakupem ponieważ do sklepu mam około 8-10km a będę raczej wracał na nim.

Jakiego oleju mam użyć przy docieraniu? Co ile wymieniać olej i kiedy zmienić już na ten właściwy?

Proszę po prostu o dokładną instrukcję jak dotrzeć TEN motorower.
Fajnie gdyby wypowiadały się osoby na tym znające...

PS
Gdybyście mogli to dajcie mi również jakieś wskazówki co do motorów 4T. Czym się róznią od 2t? Czego nie można robić a co jest zalecane?
Sorrki,że tak truje dupę ale wole być przygotowany. :D

Pozdrawiam

Ja mam motorower z dokładnie takim samym silnikiem jak twój i od 21760km spisuje się znakomicie, a silnik pomimo przebiegu ma się doskonale.
Ja od samego początku jeździłem w miarę normalnie, jedynie kręciłem go do max. 6-7 tys. RPM. Olej był fabryczny i zmieniłem go dopiero po 300km na pierwszym przeglądzie od razu na syntetyczny Castrol Power 1 Racing 10W50, którego używam do dziś. Ty po pierwszych 30km możesz zmienić olej na jakiś półsyntetyk, tak więc razem z motorkiem kup od razu olej - na pewno od tego nie stracisz gwarancji jak go sobie sam wymienisz. Na samym początku jeździj spokojnie i staraj się zwalniać hamując silnikiem - to bardzo korzystne dla docieranego 4T. Podciśnienie powstające wtedy w silniku wyrzuca opiłki metalu przez wydech, a także silnik bardzo dobrze się wtedy chłodzi. Po 300km zalecam Ci taki olej jak mój, pełen syntetyk. Niektórzy powiedzą że to przerost formy nad treścią, lecz ja jeżdżąc dużo i w każdych warunkach nie mam najmniejszych problemów z silnikiem. Dasz 10zł więcej za litr oleju, lecz masz święty spokój. Silnik 4T jest lepszy od 2T - ma mniejszą moc, lecz także mniejsze spalanie. Dodatkowo ma o wiele lepsze smarowanie przez co zniesie dużo więcej niż 2T. Pierwsze 100km jeździj krótkie odcinki po 10-15km i rób przerwy na ostudzenie silnika. Po 300km jeździj normalnie, jedynie nie kręcąc silnika zbyt długo na wysokich obrotach - ja na przegląd po 300km jechałem w upale prawie 40km i nie było problemów. Życzę zadowolenia z zakupu i tak bezawaryjnej jazdy jak w moim przypadku.

Co do docierania to:
- jeździj płynnie (nie gwałtownie!),
- staraj się go oszczędzać (nie przyspieszaj gwałtownie, tylko powoli),
- raz na jakiś czas (np. co 100 km) możesz go przedmuchać (dać na chwilę na maksa), żeby go nie zamulić [nie rób tego przez pierwsze 200 km]
- często zmieniaj obroty

Generalnie w docieraniu najważniejsze jest temperatura silnika (nie można dopuścić, żeby się on przegrzał)- dlatego najlepiej nie jeździć w dwie osoby, czy w upalne dni. Jako że jest to motorower staraj się tak konfigurować przełożenia, aby silnik nie miał za wysokich obrotów.

Co do oleju to najlepiej lej 10w-40 (polecam firmę Castrol).

4t od 2t różni się zasadą działania (w 2t cykl pracy dokonuje się 2x częściej, niż w 4t) - 2t jest trochę mocniejszy, ale więcej pali... W eksploatacji 4t najważniejsze byś:
- regularnie wymieniał olej silnikowy (powinieneś mieć napisane w instrukcji serwisowej co ile km należy go wymienić; lecz proponowałbym go wymienić za pierwszym razem już po 30km),
- co ok 4-5 tys. km regulował zawory,
- co ok 5 tys. km wymieniał olej przekładniowy (80w-90 np. motula)
- raz w roku (albo częściej) wyczyść filtr powietrza, zrób taki ogólny przegląd

To co najważniejsze to chyba napisałem; szczegóły powinieneś znaleźć w książce serwisowej.

Życzę szerokości na nowej maszynie! ;)