Witam posiadam Zippa pro 50 Z silnikiem 154FMI i chciałbym zmienić żeby lampy świeciły z akumulatora a nie jak teraz że bez obrotów prawie nie święcą.
Jak by to najprościej rozwiązać
Mogę podpiąć zasilanie od lamp prosto do jednego regulatora czy muszę 2 montować ?
to nie jest tak że bez pracującego silnika one “prawie” nie świecą. One całkiem nie świecą.
Wynika to z tego że lampy mają osobną cewke oświetleniową na magneto i ona musi być w ruchu żeby powstał tam prąd.
Z akumulatora masz zasilany tylko rozrusznik, klakson, kierunkowskazy włókno STOP w tylnej żarówce (ale już włokno “pozycyjne” masz z tej cewki oświeleniowej.
Jak przepniesz po prostu lampy w część instalacji z akumulatorem to nie wyrobi układ ładowania i rozładuje ci akumulator.
Wiec żaden ze sposobów które kombinujesz nie jest dobry. Trzeba kompletnie przebudować układ zasilania i ładowania. Szumek811 chyba to opisywał (wyszukaj temat lub pisz do niego). Nie jest to proste i łatwe dla osoby bez pojęcia o elektryce na poziomie min. średnio zaawansowanym.
A jak by do cewki oświetleniowej dać drugi regulator napięcia do ładowania akumulatora żeby cały prąd szedł do akumulatora i potem z akumulatora na lampy
świetny pomysł. narysuj schemat.
Tak ja opisywałem ten temat. Nie jest to proste. Nie ma takiej możliwości aby podłączyć drugi regulator i aby oba ładowały akumulator. Przeróbka takiej prądnicy jest totalna. Do tego dochodzi budowa odpowiedniego regulatora pod twoją prądnicę bo regulatory oryginalne stratne ładują jednopołówkowo (ścinane są szczyty napięć) i się nie nadają. najprościej zbudować lub kupić mostek gretza, odmasowić cewki, obciążyć mostek dwiema żarówkami jedną 55W i drugą 25W i zobaczyć czy będą jasno świecić. Jeżeli tak to można coś pomodzić. Najprostszą modyfikacją jest naklejenie magnesów neodymowych zamiast stałych w kole magnesowym, potem przeróbka zapłonu z AC na DC bo cewka zapłonowa bez przeróbki się zjara, potem prostujemy prąd z takiej prądnicy, stosujemy zbudowany przez nas regulator i masz stałe 14,4V na wolnych obrotach. Ale trzeba uważać, musisz dbać o prawidłowe wklejenie magnesów. jeżeli zrobisz to źle dojdzie do przesunięcia fazowego i dupa. I jeszcze jedno, po naklejeniu magnesów neodymowych taka prądnica zje Ci ze 2KM mocy silnika bo neodymki są mocne Jeżeli zrozumiałeś co napisałem to śmiało możesz zaczynać przeróbkę
Szumek811 Rozumiem jak to zrobić ale czy to jest potrzebne.
Jeszcze dodatkowo zabierze 2 km z czego ten silnik ma 8 km
Mam jeszcze jedno pytanie.
Bo np romet zetka 50 ma lampy po zapłonie i tam działa tak jak ja chcę
Jak jest rozwiązane w tym romecie ?
w romecie jest to rozwiązane tak że tak jest zaprojektowana cała instalacja.
skoro romet zetka tak ma to przeszczep całą elektryke z zetki albo porównaj schematy/budowe.
Ale to sie wszystko sprowadza to jednego - bardzo zaawansowanego dłubania
Skutery, które mają w oryginale światła z akumulatora mają zupełnie inaczej nawinięte zwoje, mocniejsze magnesy i zupełnie inaczej działający regulator napięcia.
ale widzisz że człowiek uparcie wierzy że to jakaś drobna różnica. że kupi coś za 30zł, przepnie 2 kable i bedzie miał jak chce
Dawid piszesz, że rozumiesz ale pytasz czy to jest potrzebne ? Oznacza to, że nie rozumiesz. I gdzie Ty w 50ccm masz 8KM ? Ja w 70ccm i to markowej mam 9,5KM No chyba, że masz cylinder po porcie albo jakiś racing Dostałeś jedyne rozwiązanie, które da efekty jakich oczekujesz. Tak jak Wombat wspomina, nie ma gotowych rozwiązań za 30 zł
Szumek811 Rozumiem co muszę zrobić ale czy to jest wartę zachodu i tych dwóch koni.
Myślę że nie i chyba zostawię tak jak jest
A co do silnika to silnik ma pojemność 125 cc 154FMI
A co do tego ładowanie spróbuje dać drugi regulator napięcia bo nie da mi to spokoju, dostałem już informacje od was że to na pewno nie działa. Ale muszę spróbować
Dzięki za pomoc
regulator napięcia do czego? czym ma sterować?
nie wymyslaj od nowa elektrotechniki nie rozumiejąc jak działają elementy
Tylko nie przychodź później z pytaniami typu: Rozładowuje akumulator dlaczego, Nie ma ładowania akumulatora dlaczego, nie ma świateł dlaczego. Nie rozumiesz jednej prostej rzeczy. Regulator napięcia nie ma zabezpieczenia w efekcie, jeżeli np. Jedna para cewek da załóżmy 70V AC a druga 60V AC to prąd popłynie do tej cewki, która daje mniej zamiast do akumulatora i wtedy cewka się spali !!! Układ zapłonowy to nie silnik elektryczny, cewki nie mają dostawać napięcia tylko produkować prąd… Jedyną opcją jest jak wspominałem odmasowanie cewek i skierowanie wszystkich przewodów na mostek prostowniczy. Uwierz mi, że nie bez powodu diody prostownicze mają przewodność tylko w jedną stronę