Mam problem ze sprzęgłem w zipie pro 50, kupiłem go za niewielkie pieniądze (jako używany) z przebiegiem 900 km, problem polega na tym że przy zmianie biegów szarpie, również przy przełączaniu biegów na pierwszy ( z 2 na 1) w trakcie postoju trzymając dźwignie sprzęgła, motorower gwałtownie szarpie do przodu przez co jazda nie jest płynna. Nie jestem specjalistą od tego typu motorowerów, bo do tej pory jeździłem na skuterach. Czy aby pozbyć się tego problemu trzeba będzie wymienić całe sprzęgło czy jego część, dodam że linka od dźwigni sprzęgła jest poprawnie wyregulowana.
dwa pierwsze biegi zawsze są takie szarpiące, przynajmniej u mnie tak jest.
Sprawa wygląda tak że to na 60% linka, bo na tak mały przebieg to dziwne żeby sprzęgło już wariowało, jeśli to sprzęgło to czeka cię wymiana tarcz sprzęgła.
a w którym momencie ci wysprzęgla na klamce?
Sprzęgło puszcza przy końcówce rączki (gdy już jest prawie w początkowej pozycji). Co do tej wymiany to jest to bardzo możliwe, bo gdy kupowałem motorek to nie był w najlepszym stanie (niewyregulowany gaźnik, bez oleju, niedziałające kierunkowskazy). Jak możesz to wyjaśnij jak poprawnie powinno działać to sprzęgło (żeby nie szarpało) bo może coś źle mam ustawione.
Spróbuj mocniej podkręcić linkę, tak aby łapała prędzej. Sprawdź czy dalej szarpie jeśli nie to później tylko wyreguluj nią w miarę żeby nie łapało od początku.
Naciąg linki musi być taki, aby luz na końcówce klamki spzęgła wynosił około 1cm.
Dzisiaj miałem okazję sprawdzić i jest tak jak piszecie około 1cm na końcu wajchy (czyli linka jest poprawnie naciągnięta), zastanawiam się jednak bo od dźwigni sprzęgła idą dwa kabelki, może coś z nimi jest nie tak? Nie wie ktoś może do czego one w ogóle służą :) ?
Pozwala zapalić moto na biegu. Rozrusznik kręci, gdy wciśniesz sprzęgło, moto wie że wcisnąłeś przez wzmiankowany czujnik.
dobrze że już po 5 latach my wyjaśniłeś. Na pewno codziennie sprawdzał ten watek i czekał na odpowiedź