Witam mam taki problem ze silnik 139fmb strasznie się grzeje po przejechaniu kilku km nie da się dotknąć cylindra ani głowicy. Po dłuższej jeździe tak się nagrzewa że świecy zapłonowe poprpstu pękają zdążyło mi się to już 2 razy. Proszę o pomoc
reguluj gaźnik. więcej paliwa
Dysza to 85. Więcej paliwa to wkręcić śrubkę czy odkręcić od dawki paliwo powietrze? Mam najprawdopodobniej 2 obroty
śrubka to regulujesz powietrze dla wolnych obrotów, ty potrzebujesz podnieśc iglice lub wymienić dysze na większą
Ok spróbuję podnieś na maksa i napiszę jutro czy coś pomogło a dysze to na jaką wymienić?
nie wiem. wyjdzie podczas regulacji. poszukaj w necie opisów podobnym konfiguracji (cylinder, dolot, gaźnik) i zobacz na jakiej dyszy wyregulowali. u ciebie bedzie podobnie - nie tak samo ale bardzo podobnie
I dodam to tego że świecą jest okopcona to chyba paliwa za dużo dostaje
Halo proszę o pomoc co mam zrobić silnik się bardzo grzeje świecą jest czarna filtr stozkowy
Po czym stwierdzasz, że silnik się grzeje ? jeśli świeca czarna to mniejsza dysza.Olej na pewno dobry masz zalany, jest on świeży czy ma już on trochę za sobą ?
Silnik się bardzo grzeje zdążyło mi se już że od temp pękły mi 2 swiece. Fajka stopiła się od temperatury. I to na pewno tłok nie puchnie rozbierałem i jest w dobrym stanie. Mam teraz dysze 82 to na jaką wymienić? A olej to 10w40 total skuter normalnie na nim chodzi to myślę że to nie jego wina i był wymieniany a tym roku po zimie i mam przejechane 500km
Jaki masz symbol świecy? Może daj świecę o ciepłocie takiej żeby była w stanie odprowadzić więcej ciepła? Przede wszystkim silnik dotarty czy dopiero po wymianie cylindra? Jaki olej wlany?
Ale co mi da lepsza świecą skoro i tak będzie się grzał a mi zależy żeby z powodu przegrzania tłok nie zaczął puchnąć bo wtedy będzie lipa i do wymiany. Silnik ma przejechane niecale 1000km na nowym z tego co mówił stary właściciel moto
Witam ja mam podobny problem mój motorek sie zaciera proszę o pomoc poprostu puchnie tlok i nowy tlok Puchnie nie wiem co sie dzieje to już 3 tlok ktury kupiłem silnik 139 fmb
więcej paliwa = niższa temperatura w cylindrze. Wiec regulacja (dobór dysz) to podstawa.
Natomiast poprawny montaż i przyzwoite czesci to też ważna rzecz.
Nie kupuj tłoka tylko kup zestaw. Nie najtańszy. Złóż to poprawnie i poprawnie wyreguluj.
Dobre by było jakbyś też napisał co to za gaźnik. 139 FBM nie jest skuterem- może faktycznie wymienić olej na coś pokroju Motul 5100 4T 10W-40 lub Shell Advance 4T 10W-40.
Co to za zestaw cylinder głowica? Miałem u siebie w Romecie zestaw Moretti… i niestety podczas zwyczajnego użytkowania… ukręcił się gwint… materiał to gównolit… kupiłem zestaw od Almotu(made by Zhongshen) i nie ma problemu.
Ja mam takie parametry:
Romet Pony 72cc
Gaźnik PZ19
dysza wolnych: 35
dysza główna 85
Iglica środek
filtr gąbka MRF- wykręcona o tylu.