Zipp PRO 50/125 - niecodzienny problem z elektryką po zmianie silnika.

Witajcie. Wiem że pisałem już o tym jeden temat ale po zapoznaniu kilku faktów i napotkaniu na forum ciekawego postu postanowiłem spytać w celu rozwiania wątpliwości.
Na starym silniku wszystko działa idealnie. Akumulator się ładuje, światła lekko świecą na niskich obrotach i rozjaśniają się po dodaniu gazu. Nigdy nie ma problemu z odpaleniem z rozrusznika.
Koszmar zaczął się gdy tylko wsadziłem 125 na 6 cewkowym iskrowniku. Akumulator ma bardzo słabe ładowanie a światła na wolnych obrotach nie świecą wcale, dopiero po dodaniu gazu wszystko wraca do normy. Mój problem dokładnie opisuje ten post http://zipp-forum.pl/printview.php?t=11318&start=0&sid=f5608faeb49d4862b08fc95c7dfa8447. I tu moje pytanie. Czy autor popełnił błąd pisząc że żółty kabel (od iskrownika, ładowanie świateł) należy podłączyć do - ? Przecież to nie jest logiczne. Wytworzy się zwarcie. Może chodziło o + ? No bo jak podłączyć ładowanie do masy. Podobno w zippach z 2011 roku gdzie światła są podłączone do akumulatora a nie do prądnicy (iskrownika), wszystko jest ok. Czy taka przeróbka pomoże? A jak nie czy przeszczep iskrownika z silnika 50 ccm przyniesie oczekiwane rezultaty? Czy iskrownik i magneto będą pasować?

Dodam że silnik posiada identyczną prądnicę jak 50 ccm(bynajmniej tak twierdzi sprzedawca) więc w teorii problem nie powinien występować a jednak jest inaczej.

i tak wciąż będziesz miał słabe ładowanie, pewnie masz podróbkę 125ccm czyli 110ccm, bo te lepsze 125ccm (loncin,kxd) czyli bez rozrusznika posiadają 2 cewkowy iskrownik

Sam posiadam 125ccm na 2 cewkach i akuś jest ciągle pełny a światła nigdy nie przygasają;)

Zdecydowałem że oddam motorek do dobrego warsztatu i niech tam się bawią, mniejsza o koszty, nawet jeśli ma to kosztowac ze 2 stówki to będzie zrobione. Ja nie mam nawet miernika więc nie bd zabierał się za zaawansowaną elektryke. Niech tam go obejrzą i zrobią co trzeba.

Siema.
Ma ktoś spięty silnik 110-125 moretti z instalacją zipp pro 50 ?

Duza kostka z silnika:
2-kabelki zolte (cewki?) Spiete z instalacja: kabel zolty i rozowy
Niebieski z bialym paskiem(inpulsator?) spiety z tym samym
Czarny z czerwonym paskiem (12v?) spiety z tym samym w instalacji
Zielony kabelek z pinem Spiety z zielonym ( Masa?)

Regulator napiecia na 4 piny taki przyslano z silnikiem
Kablew w instalacji: Czerwony(12v!?) / zolty(cewka?)/zielony(masa)/rozowy(cewka?)

Mala kostka z silnika
Zielony z czarnym paskiem spiety z tym samym w instalacji
fioletowy w kostce spiety z fioletem w instalacji
zielony z czerwonym paskiem spiety z tym samym w instalacji
Niebieski z czerwonym paskiem spiety z brazowym z instalacji
Rozowy z kochy spiety z niebieski z bialym paskiem w instalacji

Wczesniej w instalacji byla zwara,kable sie wytopily a podczas ladowania baterii skok napiecia na prostowniku siegal prawie ze max
Nie wykluczone ze reg. napiecia sie skopcil.
Rozrusznik w ogole nie kreci na baterii choc jest poprawnie spiety
Silnik odpala z kopa ale po chwili gasnie
Po przekreceniu stacyjki na blacie brak reakcji, nie pokazuje biegu,swiatel itd.