Witam, Chcialbym ulepszyc swoj skuter jest to Zipp otis 4t, moj budzet to jakies 250zl. Troche patrzylem co by tu zrobic i wymyslilem cos takiego , jak cos to powiedzcie czy cos takiego sie nada czy nie http://allegro.pl/cylinder-glowica-wal-modul-walek-skuter-4t-80-cm-i2624480772.html, jak nie to co jest lepiej zakupic. Skuter teraz leci 70/75/80 zalezy jak silnie wieje :P
ten zestaw kosztuje 300zl czyli wiecej niz twoj limit. nic innego zabardzo sie nie kupi. powinienes na tym jechac z 80km/h realne a u ciebie pewnie sie licznik skonczy ;]
Pozatym to zeby wymienic wal to trzeba miec odpowiednią wiedze! [nie jest to łatwe] a w serwsie to ci z 200zl wezmą
Najpierw zacznij od napędu:http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-zestaw-tuningowy-naraku-50cm-139qmb-p-14377-1.html?cPath=10428_25004_25009&sessID=9b27f0bfd288b5f47c5ac4bc06f95537
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-zestaw-tuningowy-naraku-50cm-139qmb-p-14377-1.html?cPath=10428_25004_25009&sessID=9b27f0bfd288b5f47c5ac4bc06f95537 377zł prawie 250zl
ale to jest najtańszy zestaw i o 27%taniej.
do 4t najtanie jest kupic cylinder 70
Czyli mowicie ze ten zestaw prawie nic nie da ? Moze cos takiego http://allegro.pl/cylinder-80-gy6-glowica-wal-modul-mcn-skuter-4t-i2675933426.html ?
http://motor-x.pl/czesci-do-skutera,zipp,otis-1,cylinder-kit-tec-performance-80cc-gy6-4t-bez-glowicy--vp to powinno być dobre do tego dysza 80 lub nowy gażnik z krućcem + głowica 80 to dopiero dało by dobry efekt. poza tym nie wiadomo jak u ciebie z wałem tyle co do silnika. Realnie dobry tuning to jakieś 700 stów.
wał na 100% nie wytrzyma przy tym tec'u
a może tak lepiej poczekać i nazbierać około 1250 zł na porządny tuning ???? - PO I na takim kicie nie wytrzyma za długo około 8000 10000 km, a na markowym airalu, czy naraku ten czas zwiększa się do 30000 - 50000 km i do tego masz w takim wypadku przyrost mocy pozwalający osiągnąć nawet 100 km/h
Tak ale ja mam zamiar nim jeszce pojezdzic wlasnie z 10k km max
I chce poprawic przyspieszenie i v-max
Kup cylek 72ccm i różnicę zauważysz, nie wiem po jakiego grzyba ci te wszystkie graty z linku który podałeś, głowica na pewno z silnika 50ccm wałek to samo, wał pewnie gorszy od serii a potrzebny z tego zestawu jest ci cylinder i tyle, Jak masz 250 zł to o większej pojemności nawet nie myśl, w ostateczności cylek z głowicą 51mm zestaw około 200-220zł i tyle inne modyfikacje sobie odpuść chyba że masz jak Im_Jurek napisał ponad 1200zł. Bo badziewia nawkładać to nie sztuka i zamiast ty na skuterze skuter będzie jeździł na tobie, przy poważniejszych modyfikacjach napęd nie wytrzymuje a tak na cylku 72ccm bez stresowo będziesz sobie pyrkał.
Co wy na kupno takiego cylka ? Ma ktos moze z was go czy moze wiecie czy sie nadaje ? http://allegro.pl/cylinder-80cc-4t-tlok-sheng-e-taiwan-250-mocy-gw-i2642084632.html, albo taki http://allegro.pl/cylinder-80cc-51mm-4t-tlok-gy6-do-100km-h-gw-i2642084703.html,a i jeszcze mam zapytanko czy da rade zamontowac samemu (nigdy tego nie robilem) czy isc do mechanika i dac mu 100 zl. Mam 17 lat wiec mysle ze dam rade
Jeśli znasz jakieś podstawy mechaniki to powinieneś dać radę. Nie wiem co potrafisz zrobić a czego nie więc ciężko określić czy poradzisz sobie z tym. Na necie jest sporo poradników więc przedtym poczytaj kilka razy. Najgorszym według mnie i najdelikatniejszym momentem jest zakładanie pierścieni na tłok bo łatwo pękają.
A jaki cylek polecasz ?
Do cylindra 51mm link nie działa. Z wymianą poradzisz sobie sam, z pierścieniami faktycznie raczej ostroznie ale tylko z drugim uszczelniającym, górny pierścień powinien być chromowy i nie tak hop siup go złamać nawet jak byś chciał, a olejowe to mięciutkie prosta sprawa, ogólnie zabieg wymiany cylindra nawet małpa by wykonała więc nie masz się czego bać, dla ułatwienia wkładasz pierścienie na tłok, tłok z pierścieniami wkładasz w cylinder i dopiero cylek z tłokiem pakujesz do silnika, co prawda żeby sworzeń sprytnie wszedł ostatni pierścień olejowy nie wejdzie do tulei ale to jest duże ułatwienie bo nie koniecznie masz miejsce i dojście a lepiej już na silniku wprowadzić ostatni olejowy pierścień który jest z resztą bardzo mięciutki i łatwo sie wślizguje niż założyć tłok z pierścieniami na korbowód i tam w ciasnej przestrzeni silnikowej pierdzielić sie ze wszystkimi pierścieniami na raz. Po za tym wałek rozrzadu ustawiasz na znaki i cała filozofia wymiany cylindra.
http://allegro.pl/cylinder-80cc-51mm-4t-tlok-gy6-do-100km-h-gw-i2642084703.html Masz jeszcze raz. Moze jakis inny cylek proponujecie ale gdzies w okolich 200 zl bo mam zamiar jeszcze kupic gaznik 19mm
http://moto.allegro.pl/cylinder-glowica-maxtuning-90cm3-chinskie-4suwy-i2674998743.html
Nie wiem kto to robił ale cylek jest z głowicą, możesz zadzwonić i zapytać czy to nie jest przypadkiem wm motor, jeśli tak to warto akurat cylindry robią dobre, robią gówniane paski napędowe, robią za twarde klocki hamulcowe, nie wyważone sprzęgła, wariatory rozpadające sie po 1000km, ale cylindry robią dobre i w bardzo dobrej cenie.
Tu jest ich cylek ale bez głowicy , ale sprzedawca na pewno posiada taką głowicę do tego cylka http://moto.allegro.pl/cylinder-kpl-wm-motor-90ccm-139qma-qmb-kymco-4t-i2676974462.html
Te 90 maja tez 51mm, mowisz ze tamten sie nienadaje ?