Witam.
Wczoraj sprawdzałem v-max nowo zakupionego motoru zipp neken. Motorower nie pojechał więcej niż 65km/h, przy osiągnięciu tej prędkości słychać było dźwięk gdzieś z gaźnika i prędkość spadała do 60 km/h. Obroty nie wchodziły na czerwoną strefe. Cylinder, tłok i głowica zmieniona na 72cc, zmieniony moduł, filtr stożkowy (gąbkowy).
Czytałem, że na takim zestawie Zipp powinien jechać 80 km/h.
Co robic żeby poprawić osiągi?
olej wymieniony, raczej dotarty, nowy gaźnik, 1350 km na zegarze z czego ok. 700-800 km na nowym cylindrze.
Nie wiem co trzeba wyregulować…
gaźnik trzeba wyregulować. zawory warto wyregulować. A jeżeli wszystko się okaże ok to sprawdzić kompresje.
To już grubsza sprawa wymagająca cierpliwości, czasu i znajomości lektury.
Czy muszę wymienić dysze na większe przy pojemności 72cc?
niekoniecznie. ale bardzo możliwe że tak. po to się reguluje żeby się o takich rzeczach dowiedzieć
Próbowałem sam ustawić gaźnik ale stwierdziłem, że pojadę do specjalisty. Dzisiaj byłem w serwisie motorów i ustawili mi tam gaźnik. Pan serwisant zapierał się, że to przez filtr stożkowy, który założyłem nie mogę więcej pojechać niż 60-65km/h i nakłaniał mnie żebym założył oryginalny. Filtr stożkowy, gąbkowy nie był najtańszy.
Faktycznie dzisiaj nie pojechałem więcej niż 60 km/h i nie kręcił więcej niż 8 tys obr.
Wiadomość z ostatniej chwili to taka, że na nowym cylindrze i tłoku 72cc zipp przejechał max 400 km.
Poradzicie coś żeby poprawić osiągi i jechać chociaż 80 km/h?
skoro założyłeś stożek to raczej trzeba i dysze w gaźniku wymienić bo raczej na tej co jest tego się nie da wyregulować na pełnie osiągów - pan z warsztatu mógł mieć racje.
A co to za cylinder tam masz? Tą kompresje w końcu mierzyłeś? Może on słabiutki jest i dlatego tak jeździ
Cylinder, tłok i głowica to jakiś zestaw 72cc z allegro. kilka miesięcy temu był wymieniony gaźnik. Dzisiaj doczytałem się na opakowaniu, że to 110 cc. Czy to w czymś przeszkadza?
Kompresję zmierzę za tydzień w piątek bo Pan z serwisu jest tylko raz w tygodniu.
Chciałbym odświeżyć troche temat. Otóż dzisiaj swoim zippem neken przekroczyłem magiczną cyfrę na zegarze 75 km/h. Stało się tak po odpowiednim ustawieniu zaworów i gaźnika. Jestem mile zaskoczony.
witam. mam pytanie odnośnie skutera. mam wymieniony cały wał korbowy i po wymianie mam tak że po odpaleniu go dodaje gazu i jak rusza to z 2 razy się zadławi a potem dalej normalnie jedzie jak powinien. co to morze być za przyczyna?