ZIpp jazzy brak mocy po zmienie cylindra

Witam. Mam problem ze skuterem Zipp Jazzy 2T. Dostałem taki skuter do naprawy, ponieważ nie miał siły jechać i ciężko palił. Odkręciłem Kolanko tłumika i okazało się, że jest zatarty. Wiec kupiłem cylinder z tłokiem firmy ,moretti’’ zakładałem juz takie cylindry i chłopaki jeżdżą do dzisiaj ale to były 4T. Po założeniu motor nie ma siły ruszyć z miejsca. Gaźnik wyczyszczony, membrana sprawdzona, elektrozawór w gaźniku również sprawdziłem, tłumik przeczyściłem i jest troche lepiej. Ale i tak to nie jest to, Wystarczy, że zapre sie butem i motor nie ruszy. Skuter chodzi tak jak by miał za mało paliwa/za dużo powietrza. Iglica jest na ostatnim ząbku czyli dostaje wiecej paliwa. Jakies pomysły? A i dodam że stary i nowy cylinder kanały miał na takiej samej wysokośći jedynie kanał wydechowy nowy cylinder miał wiekszy

Mierzyłeś ciśnienie sprężania po remoncie? Robiłeś samą górę silnika, czy rozpoławiałeś silnik? Wszystko skręcone na nowych uszczelkach, z odpowiednim momentem? Uszczelniacze wału korbowego sprawdzałeś?

Kwestia układu napędowego - sprawdź stan paska napędowego, wariatora i sprzęgła odśrodkowego. Ja również się raz na to naciąłem i zastanawiałem się czemu po remoncie generalnym silnika na markowych częściach skuter nie ma siły jechać.

Dzięki za zainteresowanie tematem. Mierzyłem kompresje wyszła lekko ponad 10bar. Robiona była góra silnika bez rozpoławiania, skręcone wszystko jest ok. Uszczelniacze sprawdzę jutro.
Da sie sprawdzić układ napędowy wizualnie ? Przyznam, że nigdy nie rozbierałem napędu w skuterze.

Wizualnie, to znaczy zdjąć pokrywę przekładni napędowej, popatrzyć i ponownie zmontować? Nie da się. Wariator trzeba zdemontować. Nie polecam stosowania przygodnie zrobionych blokad, bo jeszcze coś uszkodzisz. Trzeba użyć albo klucza udarowego, albo dedykowanej blokady. Dopiero jak go odkręcisz to masz możliwość sprawdzić w jakim stanie są jego podzespoły. To samo ze sprzęgłem odśrodkowym - po odkręceniu i wyjęciu wszystkiego na stół jesteś w stanie sprawdzić luzy, stan okładzin szczęk, sprężyn, łożysk, itd.

Popatrz na spokojnie w internecie, masz sporo materiałów o diagnostyce takich przekładni napędowych.

Nie odkręca się wariatora udarem podobno. Są specjalne blokady, które kosztują grosze.

Tak wyglada pasek https://www.fotosik.pl/zdjecie/0bf421ed96b8c45e

Dziś zdjalem całkowicie wydech i motor chodzi tak jak powinien. Zbiera się be problemu( dziwne po to dwusow) po założeniu kolanka już nie jedzie. I Tera pytanie co winne kolanko tłumik( był rozcinany i czyszczony) czy większy otwór wydechowy w cylindrze.

Szumek811 wiadomo, że najlepiej skorzystać z dedykowanych blokad, ale ktoś kto przygodnie naprawia swój skuter raczej ich mieć nie będzie. W klucz udarowy też wątpię, bo nie każdy ma, także problem rozwiązany :laughing:

Niewiele widać na zdjęciu tego paska. Przy zgaszonym silniku ma leżeć na tulei wariatora i być maksymalnie wypchnięty do zewnątrz na sprzęgle odśrodkowym. Był napięty jak zdemontowałeś pokrywę?

Był luzy jak zdjalem pokrywę. Generalnie napęd uważam,nze jest sprawny. Bardziej kieruje ku tlumikowi. Ale kupić nowy tłumik za 100zl i okaże sie, że nie ma poprawy.

Poprawki.na samym kolanku również dobrze chodzi. Tłumik jak wspomniałem był rozcięty i wyczyszczony. Po założeniu skuter nie ma siły ruszyć z miejsca

no wiec wydech… no i nie za 100zł…

No tak ale z tego co się orientuję jest to 2t wice tłumik pełni rolę dyfuzora i teoretycznie be nie powinien jechać. 100zl kosztuje końcówka tak mi powiedzieli w sklepie. .

No i dmuchając w niego przez rurkę powietrze przelatuje bez problemu.

2t pojedzie bez wydechu ale po pierwsze…to niebezpieczne, po drugie mogą pęknąć pierścienie. Co to znaczy, że wydech był rozebrany i wyczyszczony ?