Zipp Basic X 50 2012 - gdzie blokady?

Witam,

Chciałbym dowiedzieć się jakie konkretne są blokady w skuterze Zipp Basic X 50 2012 (w dowodzie pisze Zipp G2), przeszukałem google, te forum i wszędzie ktoś inaczej pisze że nie wiadomo za co się zabrać. Chciałbym odpowiedzi od fachowców. Zależy mi żeby szybciej się rozpędzał i jechał te 65km/h bo w cuda nie ma co wierzyć przy 50cm2. Skuterek ma 1500 przejechane i nic nie grzebane oprócz wymiany paska bo poprzedniemu właścicielowi się urwał. Śrubki żadnej na gaźniku nie ma jak to było w moim poprzedniku routerze bassa.

// Dodaje zdjęcie skutera żeby nie było niezgodności z modelem

https://i.imgur.com/7xeL71e.jpg

Musisz zacząć od blokady w filtrze powietrza jak rozkrecisz filtr to w środku będzie taka plastikowa rurka zwezajaca dopływ powietrza musisz to usunąć całkowicie i tej blokady już nie masz napewno.

Zamontowałem stożkowy, szybciej się zbiera to duży plus, ale dalej do 50/55 km/h się rozpędza max. Jakieś informacje na temat dalszych blokad?

nie zbiera sie szybciej tylko hałasuje więcej :slight_smile: i stąd takie wrażenia.
to taki sam sprzet jak router bassa lub toros f16 - szukaj informacji o takich. Blokady niestety muszie sprawdzić wszystkie bo to montowali jak chcieli.
Stożek jest ci kompletnie zbędny do odblokowanego skutera - to nawet trudniej to z sensem wyregulowac.
A prędkośc koniecznie zweryfikuj z GPS w telefonie - dowiesz sie ile tak na serio to jedzie bo wskazania licznika to raczej miedzy bajki można wsadzić

Prędkość z rana zweryfikuje jak piszesz po zakupie wymianie modułu na “odblokowany”. To mam jeszcze z tego co czytalem na forum sprawdzic wariator, tlumik, gaznik czy cos jeszcze jest ? I jak wygladaja te blokady na wyzej wymienionych opcjach mniej wiecej ?

youtube - i oglądaj o blokadach aż do znudzenia

Nie ma nigdzie już blokad (bynajmniej tych mi znanych), moduł nowy z firmy moretti, nawet nowy gaźnik włożyłem, skuter szybciej się zbiera ale coś go zatrzymuje na 55km/h jakby miał jakąś blokadę. Nigdzie nie znalazłem informacji na ten temat. Sprawdzałem wariator, gaźnik nie ma nigdzie :confused:

// Nie mogę zedytować posta UPDATE

Skuter na GPS’ie pokazuje że jeździ 45km/h czyli blokada musi być ale wszystko sprawdzone …

skoro ci tak równiutko odcina to bym stawiał na moduł - słynny różowy (lub niebiesko biały… zresztą jedyny tam taki) z obudowy przekładni odpiąłeś? (jeżeli masz tam ten kabel).
Robili jeszcze jednego myka - wstawiali wariatory o mniejszej średnicy niż mogli i na takim szybciej nie pojedziesz. Zrób test flamastrem na wariatorze i zobacz ile kreski pasek zetrze.
To nawet za cięzki rolki mogą blokowac lub po prostu niedomagający i słaby silnik.
Ale o tym wszystkim już powinienneś wiedzieć skoro pooglądałes i poczytałes troche na ten temat

JA stawiam na rolki, są do wymiany. Zamontuj cięższe, niż masz obecnie. Efekt będzie taki, że prędkość vmax się zwiększy ale stracisz na przyspieszeniu.

skoro już ma tak cieżkie że nie mogą sie rozrzucić i otworzyć do końca wariatora to ma zakładać jeszcze cięższe?
przecież nie wiesz tego wiec po co taka rada.

Więc tak, cały czas był odłączony ten kabelek. Test flamastrem hm, możesz mi wytłumaczyć jak to mam wykonać? ( oczywiście zaraz przysiądę i poczytam może znajdę jakiś materiał video :stuck_out_tongue: ) Też mi to śmierdzi na wariator bo gaźnik nowy, paliwo nawet zlałem i nowe zalałem z BP przed montażem (chociaż to nie ma nic do rzeczy raczej ale lepiej dmuchać na zimno). Ogólnie wariatora nie rozkręcałem tylko poświeciłem i tam nie ma żadnej blokady ( zdjęcie https://i.imgur.com/iMg4mQQ.jpg ). Rolki chyba bym musiał na wagę dać bo niestety nie mam wagi w rękach ale podejdę do sklepu i myślę że Pani ekspedientka się nie obrazi :smiley: Tylko pytanie czy jest sens sprawdzać te rolki czy to całkowicie pominąć?

zdjęcie robiłeś żelazkiem widze … ale jakiś taki malusi ten wariator sie wydaje.
zrób jego zdjęcie w napędzie ze zdjętą pokrywa żeby go porównać z rozmiarami przestrzeni na niego… ujęcie jak teraz tylko z większej odległośi i ostrzej. alebo sam porównaj z innymi 4T na youtube czy nie mają większych.

flamastrem to bisz kreske… kilka kresek po promieniu - od środka do krawędzi i pasek to ściera. tylko w czasie jazdy a nie krecenia na postoju.
jeżeli ściera do około 4mm od górnej krawędzi tzn że wchodzi na samą góre i wyżej sie nie da. to wtedy albo to max tego wariatora alsbo silnik powinien sie kręcić szbciej

Poddaje się bo to trochę przerasta moje nerwy, jutro dam do mechazorda i napiszę co było :stuck_out_tongue: Czy może być tak że poprzedni właściciel go źle dotarł ? Skuter ma 1600km przejechane autentycznie.